Onko kenelläkään omakohtaisia kokemuksia kyseistä kalasta akvaario olosuhteissa?
Antakaa tulla kaikki ulos vaan mitä tiedätte. Netistä olen jo lukenut paljonkin.
En tosin omista kyseistä kalaa (vielä).

Valvoja: Moderaattorit
TommiS kirjoitti:Netissä lukemani perusteella juuri tuo kalan saaminen syömään on ollut se ongelma ja kun se on ruvennut luonnistumaan niin sit on yleensä pärjätty paremmin. Tosin oli ollut paljon semmoisia tapauksia että kala söi kuin sika, mutta laihtui laihtumistaan kunnes kuoli.
Tilasin sen Kimilta (terv.TommiS kirjoitti:Zanclus cornutus
Onko kenelläkään omakohtaisia kokemuksia kyseistä kalasta akvaario olosuhteissa?
Antakaa tulla kaikki ulos vaan mitä tiedätte. Netistä olen jo lukenut paljonkin.
En tosin omista kyseistä kalaa (vielä).
Yksi kuva on enemmän kun tuhat sanaa ja yksi video enemmän kun tuhat kuvaa. Katso <<tätä>>elpuri kirjoitti:minkälainen kyseisen kalan uimatyyli oli?
Mä en kyllä käsitä mikä idolin käyttäytymisessä/koossa/uimatyylissä on niin erityistä useiden lähes kaikkien pikkupurkeista löytyvien välskäreiden vastaaviin verrattuna, että sen pitäminen olisi vähemmän tuomittavaa.Mielestäni tämä on juuri niitä kaloja, joita ei missään nimessä kannattaisi ostaa akvaarioon kitumaan. Ellei sitten omista 10.000 litran allasta, jossa sen uimatyyli pääsee edes oikeuksiin. Nämä kalat kuuluvat valtamereen...
Tosi onK.S kirjoitti:Onneksi tosiaan homma on mennyt keräily/kuljetuspuolella eteenpäin.
Verrataan nyt tilannetta, missä olisimme jos kymmenen vuotta sitten, jolloin melkein kaikki SPS-korallit kuolivat akvaariossa, olisimme ehdottamasti seurannet tälläistä suositusta?If folks dont buy these delicate fish that most likely wont survive long, then the LFs will not purchase them from distributers and the fish wont be collected. Simple matter of supply and demand.
You're welcome! Lisää tulossa.K.S kirjoitti:Kiitos Henn kuvista ja videoista
Kuten Mikko varmaan on aikaisemmista viesteistäni huomannut, olen tuominnut myös itseni koska olen pitänyt 540 litran altaassa isoja palettivälsyjä, jotka nekin mielestäni tarvitsevat enemmän tilaa. Zanclusin uimatyyli on yksinkertaisesti luonnossa vilkas ja laaja-alainen niinkuin on useiden välsyjenkin. On monia pieniä tai rauhallisia kaloja, jotka voivat akvaariossa ihan hyvin. Muille pitäisi tarjota iso allas.mikkokoo kirjoitti:Mä en kyllä käsitä mikä idolin käyttäytymisessä/koossa/uimatyylissä on niin erityistä useiden lähes kaikkien pikkupurkeista löytyvien välskäreiden vastaaviin verrattuna, että sen pitäminen olisi vähemmän tuomittavaa.Mielestäni tämä on juuri niitä kaloja, joita ei missään nimessä kannattaisi ostaa akvaarioon kitumaan. Ellei sitten omista 10.000 litran allasta, jossa sen uimatyyli pääsee edes oikeuksiin. Nämä kalat kuuluvat valtamereen...