Onko kukaan tästä ilmiöstä tietoinen? Tai kuuluuko jollain muullakin kummia altaasta?
Valvoja: Moderaattorit
Ihan mainiosti kuuluu ääni veden altakin. Meillä pohjapallokala ääntelee ja narahdukset kuuluvat helposti toiseen huoneeseen asti.minnakoo kirjoitti:Joo, ei oo vielä mulle 100 prosenttisesti tämä arvoitus auennut. Tuota vaan jäin miettimään, että miten mahtaa veden alta ääni kuulua? Eli voisko ne sittenkään olla sammakot - nehän ovat vedenpinnan alla kokoajan.
Uutta suodatinta kehiin sitten vaan. En muista aikaa mikä menee että suodattimen bakteerikanta alkaa kuolla hapenpuutteeseen (muistaisiko esim. jarvij?) mutta kun on kerran "kuollutta" suodatinta nuuhkaissut niin kyllä uskoo että se on täyttä myrkkyä. Haisee ihan kakiltaminnakoo kirjoitti:Siis Iikks!Mä oon järkiään joka yö vetänyt töpselin nykyään irti suodattimesta ku se pitää ihan mahotonta räminää.
Luulo ei ole tiedon väärti, valitettavasti moniakaan liikkeistä ei juurikaan kiinnosta muu kuin se että lompakon nyörit löystyy. Tutussa vakioliikkeessänikin on sammakot ja tularit samassa, "rescuealtaassa" porhaltaa albiinosammakko (en tiedä lajia, sellanen kämmenen kokonen) kultakalojen seassa jne. Ne ovat vain väliaikaisia asuntoja, kuten kaikki liikkeiden myyntialtaatminnakoo kirjoitti:Siis miksi ihmeessä ei akvaarioliikkessä toimita oikein ja ennenkaikkea opasteta oikeille poluille asiakkaita?? Ja eteenkin jos sitä suoraan kysytään! Luulisi, että alan liikkeestä saisi oikeaa ohjetta.
Ei tämä toisen selästä roikkumiseen yötä tarvita - hyvin näyttää homma luonnistuvan päivälläkin. Olipa kerran sammakko tuliliskon pyrstössäkin kiinni, mutta tulilisko ravisteli innokkaan kosian pois hyvin pian-Alix- kirjoitti:HyvähyväSampit ovat kuitenkin pitkäikäistä ja hupihauskaa porukkaa joten niistä kannattaa pitää hyvin huolta! Jos illalla kurkkaat kurnutuksen aikana altaaseen niin voi nähdä vilauksen koiraasta joka on naaraan selässä kiinni. Tai toisen koiraan selässä jos naarasta ei ole