Lehtien haalistunut väri

Kasvien hoito, ongelmat ja sisustus.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Peetu XD
Starting Member
Starting Member

Lehtien haalistunut väri

Viesti Kirjoittaja Peetu XD »

Minulla on 40l akvaario (tiedän että on onnettoman pieni). pH. on n. 7,5 ja kaloina on neontetroja ja 2 monnia. Ongelmana on että kasvien lehdistä väri haalistuu, ja niihin muodostuu erikoisen paljon levää, luultavasti sinilevää. Mitä minun pitäisi tehdä, että saisin kasvini voimaan paremmin?
- Mun misu o fisu -
sani
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja sani »

Lannoitatko kasvejasi? Jos niille tulee puute ravinteista, se näkyy kyllä lehdissä. Entä millainen on altaasi valaistus? Tiedätkö vesiarvoja? Paljonko vaihdat vettä ja kuinka usein? Mitä kasveja siellä altaassasi kasvaa?
kendau
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja kendau »

Kasvien hyvinvointiin vaikuttavat mm. valaistus ja lannoitteet. Kerrotko lisää altaastasi. Millainen valaistus on (moni wattinen valo?) ja miten olet lannoittanut kasvejasi? Entä hoitorutiinit? Kuinka paljon vettä vaihdetaan ja paljonko kerralla?
Haalea väri saattaisi viitata ravinnepuutokseen. Osa kasveista hyötyy eniten pohjaan laitettavista lannoitetableteista (esim. miekkakasvit ja melalehdet) ja osa taas nestemäisistä lannoitteista (köynnöstävän malliset kasvit, esim. vesitähdikit, konnanputki yms).
Peetu XD
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Peetu XD »

Valona on 2*15 wattiset hehkulamput. Akvaario on ollut noin. 4kk minulla ja kun ostin sen, laitoin siihen lannoitteen pohjalle neuvojen mukaan. Pitäiskö kasveja lannoittaa kuinka usein? Vaihdan vettä n. puolet koko määrästä viikossa. Ruokinko kaloja sitten liikaa koska siellä on sitä levää? Ruokin n. 2 kertaa päivässä? En tiedä kuin pH arvon.

Pitäisikö hehkulamput vaihtaa joihinkin toisiin lamppuihin kenties? Loisteputkiin?
- Mun misu o fisu -
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kasvit ja sisustus”