Hiekan vaihto

Kasvien hoito, ongelmat ja sisustus.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Milli
Starting Member
Starting Member

Hiekan vaihto

Viesti Kirjoittaja Milli »

Eli onko neuvoja miten saan tuon väli"aidan" pidettyä paikoillaan?

Elikkäs, mulla on tossa kanssa edessä bilteman puhallushiekan vaihto---> niin että soraa roskiin vaan..
mutta mä en oikeen tiedä että mikä olis hyvä altaan jakaja..
lasia mietin myös, mutta mulla ei ainakaan riitä kärsivällisyys niitä odotellessa..
mulla on kyllä just sopivan mittainen viivotin joka mahtuis jakamaan allasta, mutta se ei oo varmaan kun 3 cm korkea, joten se tekee vaihdon hankalaksi. :?
eikä se edes pysy paikallaan kun sora työntää sitä kokoajan tyhjään koshtaan, ennen kuin hiekka on siinä..
varmaan täytyy kiviä kayttää..

elina
jarvij
Elite Senior Member
Elite Senior Member
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit,
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarvij »

Pane "väliaidaksi" vaikka muovikelmu. Siiis tyhjennät soran toisesta päästä, panet akvaarion pohjalle ja osin pystyyn muovikelmun. Panet hiekan paikoilleen ja osin tuon muovikelmun päälle. Osa kelmusta rajaa nyt hiekan ja soran selvästi toisistaan erilleen.

Sitten viikon kuluttua poistat soran toisesta päästä muovikelmuun asti, lisäät hiekan ja lopuksi vedät muovikelmun välistä pois. Koko pohja on nyt hiekkaa eikä soraa missään. Sitten vain viimeistelet tuon saumakohdan.

Jos taas pysyvää raja-aitaa ajattelet, niin kiviä, juurakko jne. käyvät joksikin ajaksi. Akvaariota hoidellessa erilaiset pohja-ainekset kuitenkin pyrkivär sekoittumaan.

Ehkä epoksihartsi ja keinokivet -seinämä voisivat myös tulla kyseeseen.
Sivuillani voi jo olla vastaus kysymykseesi:
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kasvit ja sisustus”