Täällä myös yksi keltanokka kypsyttelijä.
Olen myös lukenut useita keksusteluketjuja ja niistä linkitettyjä keskusteluketjuja sekä niistä linkitettyjä jne ja tunne on kuin heikolla jäällä kävellessä

tai se Haminan kaupunki olotila tuolla päänupissa.
Ohjeet on hyvin selkeät ja kun juuri luulee ymmärtäneensä , huomaakin ettei oikeesti mitään sitten ymmärtänytkään.Olen tulostanut paprulle muutaman tosi hyvän keskustelun ja niistä saanut tukea kun nitriitit ja nitraatit elää ihan omaa elämäänsä asteikkojen ulkopuolella.Niin ne on tehnyt muillakin.
Eli meillä menossa 15. kypsytysvrk.
Ammoniakki olen laittanut kolmesti ( 1,4 ja 7 vrk) sen 5mg/l.Vesi on vaihdettu 50%:sti kahdesti.Nitriitti lähti nousuun 8. vrk alusta ja nitraatti kahta päivää aikaisemmin.Multaymppiä lisäilin viikon kuluttua alusta kun luin jostain näistä ketjuista ,ellei viikkoon tapahdu mitään,uusi ymppi.
No nyt ollaan tosi korkealla nitriitin ja nitraatin kanssa,ulkona näistä normaaleista asteikoista. Ammoniakki oli tänään vielä Tetran testillä hailean vihertävän kellertävää eli sitä siellä vielä oli.
Multaympin otin pois eilen.Tosin vielä hiukan sitä pöläytin vedessä ennen poistoa.Kasveja olen lisännyt pikkuhiljaa matkan aikana.
Nyt siis vaan odotan ja odotan että nitriitti ja nitraatti suvaistee tulla alas syötyään lopunkin ammoniakin vai vieläkö vaihdan vettä kolmannen kerran?Ja sitten laitan vasta lisää ammoniakkia nähdäkseni miten nopeasti se häipyy nitraatiksi?
Pitääkö muuten tuota pohjaa pöyhiä kevyesti kypsytyksen aikana?
Huh-huh,henkinen tuki olisi tosiaan tarpeen
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)