-Anze- kirjoitti:
Oletteko maksaneet moista summaa tuon kokosesta lamppusesta(pyrstökoiras maksoi 2,5 €), flora glo 30w?
Eli lampun hinnaksi tuli 32,5 Euroa! Ei lappu voi maksaa missään noin paljoa. On sattunut virhe! Täällä Ruotsissa juuri loisteputkilamput ovat paljon kalliimpia kuin suomessa, olen ottanut selvää, ja siltikin jäädään
alle 20 euron, kalleimmassakin kaupassa!
Sinulla ei ole mitään hävettävää! Marssit takaisin kauppaan joko kuitin tai tiliotteesi kanssa ja vaadit korjausta asiaan! Minä olin aikanaan isossa marketissa töissä ja siellä opin, että asiakas on aina oikeassa. Eli kun virhe on sattunut, on myötätunnon oltava vain ja ainoastaan ostajan puolella. Se joka nöyrtyy on kauppias ja palauttaa rahan! Sinulla on kuluttajansuojalaki puolellasi, eli ei kun menet kauppaan vaan takaisin. Tsemppiä!
Ja lisäystä: Asiallisessa akvaariokaupassa on myynnissä vain virheettömiä kaloja. Pienintäkin epäilyttävää, niin altaan tulee olla myyntikiellossa. Sairaita eläimiä ei saa luovuttaa uudelle omistajalle rahaa vastaan, ei koiria, ei kaloja, ei mitään! Jos kalalla on ei-tarttuva, mm. tappelussa saatu vamma, esim. evä on irronnut, niin asiallinen kauppias poistaa sen myös altaasta ja lopettaa. Ei myyntiin virheellisiä kaloja, mainitsepa tämä eläinkauppiaallesi myöskin!
Ja muistin tässä vielä yhden asian siitä kaupassatyöskentelyajastani: Jos olin lyönyt vahingossa virheellisen summan kassaan ja ostaja palasi sanomaan, että oli maksanut liikaa, niin silloin koko tuote pitää korvata eli
palauttaa KOKO rahastettu summa ja antaa ostajan pitää tuote ilmaiseksi. Kerropa tämäkin seikka kauppiaallesi !