Mutta tässä yksi hyökkäyksen kohde, jonne osuin, eikun menoksi vain
http://www.aquahobby.com/board/
Valvoja: Moderaattorit

Tämä vaikutti hiukan asiallisemmalta palstalta alustavan katselmuksen jälkeen. Mitä nyt oskareita ja kultiksia oli jollakin samassa altaassaJohannavee kirjoitti: http://www.aquahobby.com/board/

Perjantai-iltapäivän surffailun tulos: kaupallista bettojen pullotusta (Thaimaassa). Huoh.Mörkö kirjoitti:Leckhän tuntuu oikein nauttivan huomiosta. Pisti sen taistoparankin pulloon ihan vaan meitä ilahduttaakseen.
Juu, minä itse olen jo kauan kirjoitellut parille englanninkieliselle foorumille ja myös ehkä näyttänyt mallia toisille, ainakin minulta on kyselty neuvoja ja kuunneltu mielipiteitäni. Ja olen sitä mieltä että _hyvät esimerkit_ toimivat. Pitää kertoa ja opastaa, mutta aika hirmuisen usein se menee juuri jeesusteluksi ja pätemiseksi ja se ei oikeasti toimi. Juuri tuo Johannaveen saama yksityisviesti jonka sait selittää suurelta osin sitä että miksi ei. Pienin askelein eteenpäin.Miksi se pidettäisi pimennossa? Kalojen hyvinvoinnistahan tässä on kyse.

Ei ole vielä myöhäistä aloittaa englanninkielen opintojajarvij kirjoitti:Voisiko noita lontoonmurteisia kääntää, vai alanko itse kopioida tänne sakalaisia tekstejä?

No, ensinnäkin, minä ainakin olen saanut paljon sellaisia ystäviä, joita ilman olisin ilman tuota kieltä jäänyt ja joita pois en kyllä antaisi! Ja nämähän ovat ihmisiä, joille englanti ei ole äidinkieli (mutta jotka eivät myöskään puhu suomea, ruotsia tai saksaa). Ja toisekseen, en tätä rakastamaani eläinten hyvinvointiin tähtäävää työtäni voisi tehdä ilman sujuvaa englanninkielen taitoa lainkaan. Ja kolmanneksi, netistä löytyy uskomaton määrä sivistävää tietoa (kaiken aivopehmennyksen ohella, jota lienee siellä kaikilla kielillä) nimenomaan englanniksi!jarvij kirjoitti:Mitä hyvää siinä on?
Eivät osaa edes tavata, vaan joka sanan kirjaimet pitää ulkoa opetella.

jarvij kirjoitti:Voisiko noita lontoonmurteisia kääntää, vai alanko itse kopioida tänne sakalaisia tekstejä?
johannavee kirjoitti:...ja mikä mielenkiintoisinta ja yllättävintä sain tällaisen yksityisviestin moderaattorilta. Siinä on meille suomalaisille vähän ajattelemisen aihettakin.