Bactozymistä mitään hyötyä?
Valvoja: Moderaattorit
Bactozymistä mitään hyötyä?
Olen laittanut akvaarioni käyntiin ja laitoin perään bactozym-kapselin. akva siis 60-litraa. Onko kapselista mitään hyötyä? Voisinko vielä lisätä akvaan perään hirvensarvisuolaa ja multaa ja kalanruokaa, vai mitä? Kiire... 
"Just keep swimming." -Dori-
Niin, niin...mutta voiko lisätä vielä sitä multaa ,ammoniakkia ja kalanruokaa? Ensin olin laittanut hirvrnsarvisuolaa ja ne muut höskät, mutta kun en saanut ammoniakkitestiä toimimaan, tyhjensin altaan. Miten saa oikean määrän hirvensarvisuolaa, niin ettei tarvitsisi niitä ammoniakkitestejä? Kiire edelleen...!
Bakteerit tarvitsevat myös happea, joten litku pullossakaan ei tee autuaaksi ilman parasta ennen päivämäärää. (joka ei todellakaan ole pitkällä pakkaamisesta.)
Dori, ei ole mitään estettä lisätä mainitsemiasi tarpeellisia juttuja. Hirvensarvensuolaa voit laittaa kertalisäyksenä 1/4- 1/3 tl akvaarioosi ja jäädä odottamaan sen vaikutuksia.
Laittaisin myös kasvit, kierteissarvet ja kaiken mahdollisen sisustuksen samantien. Se auttaa myös kypsymiseen.
Dori, ei ole mitään estettä lisätä mainitsemiasi tarpeellisia juttuja. Hirvensarvensuolaa voit laittaa kertalisäyksenä 1/4- 1/3 tl akvaarioosi ja jäädä odottamaan sen vaikutuksia.
Laittaisin myös kasvit, kierteissarvet ja kaiken mahdollisen sisustuksen samantien. Se auttaa myös kypsymiseen.
Ammoniakkitesti on JBL:n tippatesti. Testivedestä tuli ruskeaa...väriskaala oli keltaisesta tumman vihreään. Kokeilin uudestaan, mutta aina vaan ruskeaa... meniköhän väriskaalan yli...
Siis 1/4-1/3 tl hitvensarvisuolaa joka päivä kunnes nitriittiä ilmestyy, sitten annos puolitetaan, ja kun nitraattia ilmestyy, niin vielä puoliksi..menikö oikean vaiko pitäisikö lisätä joka päivä 1/3-1/4 tl?
Kiitos!
Siis 1/4-1/3 tl hitvensarvisuolaa joka päivä kunnes nitriittiä ilmestyy, sitten annos puolitetaan, ja kun nitraattia ilmestyy, niin vielä puoliksi..menikö oikean vaiko pitäisikö lisätä joka päivä 1/3-1/4 tl?
Kiitos!
Ei todellakaan joka päivä vaan kerran aluksi, jos haluat säästyä sähläykseltä. Muut kertokoon oman näkemyksensä
http://www.aqua-web.org/forum/viewtopic.php?t=36582
http://www.aqua-web.org/forum/viewtopic.php?t=36877
http://www.aqua-web.org/forum/viewtopic.php?t=36582
http://www.aqua-web.org/forum/viewtopic.php?t=36877
Yritän olla vastaamatta enää tämän jälkeen.
Kaikki on tuolla aiemmissa keskusteluissa. Toivottavasti jo kypsyttäneet neuvovat myös.
Multaa vaikkapa desilitra tai kaksi. Lue nuo linkit. Mullan on nimittäin oltava hyvää. Ym. ym.
Kuitenkaan tämä ei ole sen vaikeampaa kuin että laitat multaa, vähän kalanruokaa ja ammoniumia. Sitten odotat että nitriitti nousee ja mielellään myös laskee (jos haluat tehdä tämän helposti). Sitten laitat vielä lisää ammoniumia ja sama juttu.
Jos multa sattuu olemaan oikein hyvää, nitriitti ei paljoa edes nouse, vaan nitraatti alkaa nousta. Silloin voi tietenkin laittaa jo toinen annos ammoniumia, jotta saadaan nitriitti edes muutamaan yksikköön.
Edit: Hyvä Viltzu! Nyt voinkin jättää aiheen hyvillä mielin. Ihan samaa ammoniumia siitä 'suolasta' tulee, ei eroa mitenkään. Moi.
Kaikki on tuolla aiemmissa keskusteluissa. Toivottavasti jo kypsyttäneet neuvovat myös.
Multaa vaikkapa desilitra tai kaksi. Lue nuo linkit. Mullan on nimittäin oltava hyvää. Ym. ym.
Kuitenkaan tämä ei ole sen vaikeampaa kuin että laitat multaa, vähän kalanruokaa ja ammoniumia. Sitten odotat että nitriitti nousee ja mielellään myös laskee (jos haluat tehdä tämän helposti). Sitten laitat vielä lisää ammoniumia ja sama juttu.
Jos multa sattuu olemaan oikein hyvää, nitriitti ei paljoa edes nouse, vaan nitraatti alkaa nousta. Silloin voi tietenkin laittaa jo toinen annos ammoniumia, jotta saadaan nitriitti edes muutamaan yksikköön.
Edit: Hyvä Viltzu! Nyt voinkin jättää aiheen hyvillä mielin. Ihan samaa ammoniumia siitä 'suolasta' tulee, ei eroa mitenkään. Moi.
Mä "kypsytin" oman 250 litraisen Bactozymil, laitoin sukkahousuun multaa ja suodattimen eteen..
Akvaarios oli kasveja about 10 kpl.
Nitraatti nousi sinne 25, ja parin päivän päästä laitoin kaikki kalat altaaseen, eikä mitään nitriittipiikkiä vieläkään ole tullu, siitä aloituksesta on nyt sellai kuukausi..
En käyttäny muuta ku Bactozymii ja multaa..
Akvaarios oli kasveja about 10 kpl.
Nitraatti nousi sinne 25, ja parin päivän päästä laitoin kaikki kalat altaaseen, eikä mitään nitriittipiikkiä vieläkään ole tullu, siitä aloituksesta on nyt sellai kuukausi..
En käyttäny muuta ku Bactozymii ja multaa..
Mä en tiedä miten toi Bactozym reagoi ammoniakkiian tai hirvensarvi suolaan, käyttöohjeessahan lukee että muuta ei tarvii ku sen valmisteen..
Ehkä kannattaa olla jonku aikaa ilman kasveja, tai jos haluut sinne jonkun kasvin niin osta vaan yks aluks, ettei mee rahat hukkaan..
Mulla kasvit kesti hyvin sen Bactozymin ja mullan..
Kierteiset on kuulemma aika sitkeitä kavereita, voit varmaan niitä laittaa sinne.. Mutta jos joku sanoo että et voi laittaa, niin usko sitä mieluummin, mä oon ihan mutu-fiiliksel mukana kirjoittamas..
Ehkä kannattaa olla jonku aikaa ilman kasveja, tai jos haluut sinne jonkun kasvin niin osta vaan yks aluks, ettei mee rahat hukkaan..
Mulla kasvit kesti hyvin sen Bactozymin ja mullan..
Kierteiset on kuulemma aika sitkeitä kavereita, voit varmaan niitä laittaa sinne.. Mutta jos joku sanoo että et voi laittaa, niin usko sitä mieluummin, mä oon ihan mutu-fiiliksel mukana kirjoittamas..