Lemmikki-lehden kysy kaloista-palstalla Markku Varjo kerran sanoi että 1 partis mahtuis jopa 60 litraa...??
Jos mulle nyt vaikka tulee niit rubiineja, piikkisilmiä ja partis ni millä niit ruokitaan mulla ku perushiutaleilla?
Valvoja: Moderaattorit
Ok, erittäin mukavia, kilttejä, kivan helppohoitoisia kaloja nekin. Minulla vipeltää 43-päinen parvi rubiinisia 250 litraisessa altaassa ja yksi heikäläisistä on omaa tuotantoa oleva hiukan yli senttimetrin pituinen vauvelituleva-akvaristi kirjoitti:oon jo päättäny ne rubiinitetrat.
M. Varjo on sanonut paljon muitakin asioita ja tuo partis mahtuu 60 litraiseen altaaseen on sieltä ankeasta päästä oleva juttu. Kannattaa pikku hiljaa uskoa, ettei ison röhkö-partiksen paikka ole 60 litraisessa altaassa. Oletko nähnyt täyteen mittaan venynyttä partamonnia? Jos olet, et sellaista edes harkitsisi noin pieneen purkkiin.tuleva-akvaristi kirjoitti:Markku Varjo kerran sanoi että 1 partis mahtuis jopa 60 litraa...??
Katsopas vaikka tänne: http://www.azgardens.com/shrimpfactory.phptuleva-akvaristi kirjoitti:Oon jo päättäny ne rubiinitetrat. Nuolimonneja en halua, koska niitä tarttee parven ja niitten pitäis olla helppoja ja jos akvaarios on rapuja, en varmasti uskalla sinne käsiäni tunkea![]()
Siis rapujen ruokavaliostako kysyt?tuleva-akvaristi kirjoitti:mitä ruokaa noille sitten syöttää perushiutaleitten lisäksi
tuleva-akvaristi kirjoitti:ja tarvitseeko pohjakalat mitään erillistä
Ilmeisesti altaaseesi käyvät 15W putket? Ainakin 2 x Philips 840 on ihan hyvä valinta, kasvitkin tykkäävät.tuleva-akvaristi kirjoitti:Ja kuinka monta lamppua ja minkä värisiä??
Hiutaleiden lisäksi kannattaa antaa esim. pakasteena saatavaa survaria sekä torvimatoa. Myös kuivana purkkitavarana löytyy kaikenlaista öttiäistä. Kesällä luonto kuhisee elävää ruokaa, jota kannattaa hyödyntää. Kokeilemalla tietää, mistä rubiinit pitävät. Omat rubiiniset tykkäävät vallan hurjasti mm. Tetra Fresh Delica -hyytelöruuista sekä kuivista survareista, kuivat torvimadotkin tuntuvat maittavan erinomaisesti.tuleva-akvaristi kirjoitti:Lähinnä rubiinitetroja tarkoitinLisa kirjoitti:Siis rapujen ruokavaliostako kysyt?
Luepas tämä sivusto ja kysy sitten uudelleentuleva-akvaristi kirjoitti:Siis 2 lamppua.... Onko väreillä mitään merkitystä?
Korurihmapari (tai haaremi) sopii kyllä, sopuisa hunisparikin ok, mutta kääpiörihmoja ei missään tapauksessa. Herra saattaa repiä naarasparan aivan kappaleiksi näin pienessä altaassa.aask kirjoitti:Taistelukalan tilalle ehdottaisin pientä rihmakalapariskuntaa; hunajarihma, kääpiörihma, korurihma.
Ja inkkareille antaisin kernaasti hiukan isomman altaan.aask kirjoitti:Oiskohan se inkkari parempi rihmojen kanssa?