Rena xp2 jotain vikaa

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
aguilegia
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen

Rena xp2 jotain vikaa

Viesti Kirjoittaja aguilegia »

Epäilen vahvasti että ulkosuodattimessani (rena xp2 1050l/h) on pahasti jotain vialla, koska imu ei tunnu edes sormeen ja vesi kulkee kovin heikosti, ainakin minun mieleistä. Mitään tukoksia ei näy. Olen myös putsannut/tarkistanut pöntön ja kaikki näyttää minun silmään ok.
Tämä laite on 280l altaassa. Lisätäkseni veden kiertoa iskin altaaseen sera precision P700 (650l/h) ja jo pyörii vesi koko altaassa. Hassua että tuollainen pikku tirriäinen toimii paremmin.

Mikä voi olla vikana? Kokeiltiin pyörittää ilman massoja ja sillonkin virtaus oli sama, eli huono! Massat liian tiukassa? Joku säätö? Allas on pitkä reilun metrin muistaakseni (en jaksa mitata), mutta kyllähän tolla nyt pintavesi pitäs saada kiertämään?

Tämä on eka ulkosuodattimeni, joten ei juurikaan mitään hajua näistä laitteista... valaiskaa minua!
On huomattavasti parempi tietää vähän kaikesta kuin kaikki yhdestä asiasta
-Blaise Pascal
pleko_88
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS

Viesti Kirjoittaja pleko_88 »

Itselläni on tuosta isoveli eli XP3. Kyllä sen imun pitäisi tuntua jos otat sen sihdin imuputken päästä ja laitat sormesi siihen niin kyllä pitäisi tuntea imu.

Noissa Xp suodattimissa on kaikissa samanlainen "vika" eli paluuletkut/putket ovat turhan isoja, joten surimmassakaan mallissa ei tule vesi paineella. Kokeile siis laittaa olostuloputken päähän pienempää letkua tai asenna vain yksi suihkuputken pätkä siihen päähän ja katso alkaako vesi lentämään.

Jos vehje näyttää edelleen toivottomalta vie se akvaarioliikkeeseen korjattavaksi/vaihdetavaksi. :)
Ilkka Takala /
Tampereen Akvaariotukku
http://www.facebook.com/akvaariotukku
monni720l
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja monni720l »

Ei minunkaan Renani saa kunnon virtausta aikaan vaan se puoli hoidetaan tehokkailla sisäsuodattimilla [;)]
aguilegia
Junior Member
Junior Member

[}:)] ja minä kun luulin että ulkosuodatin on joku jumala. ei sitten.. pitää vaan pitää tota sisäsuodatinta siellä.näkyy keräävän roskiakin mainiosti. ajattelin kyllä ehkä hankkia toisen ulkosuodattimen lisäksi. kalasto on sellanen että sotkua syntyy.
-Blaise Pascal
jarvij
Elite Senior Member
Elite Senior Member
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit,
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarvij »

Miten olisi mattosuodatin ja lisänä tehokas sisäsuodatin, jota puhdistetaan usein?
Sivuillani voi jo olla vastaus kysymykseesi:
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
aguilegia
Junior Member
Junior Member

niin. sellanen kulmamalli vois olla kiva. kaverilla on mattosuodatin. vaikuttaa ihan mielenkiintoselta. minkä kokonen sen kannattais olla?
-Blaise Pascal
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”