Eheimin varaosa
Valvoja: Moderaattorit
Eheimin varaosa
Mulla kävi köpelösti ja onnistuin syöttämään viemärille Eheimin monikulmasuodattimesta siitä "siipirattaan" akselin päästä sen kumisen tulpan tai siis mikä lie viralliselta nimeltään onkaan. Mistähän mahtais löytyä sellainen uusi/käytetty? Olisko kellään epäkuntoista Eheimin sisäsuodatinta, josta tuollaisen vois lahjoittaa mikäli ei ole ostettavissa?
-
- Junior Member
Tota, sellainen pieni tulppa tulee varmasti ihan kirjekuoressa hintaan 0,65 senttiä ja tietty kuoren ostokulut päälle. Sehän on tollanen pikkurillin pään kokoinen nökäle. Mut koitan siis metsästää sellaista. Itseltä kun ei tuollaista toista löydy, josta vois "lainata".
Siis jos jollain lojuu hylättynä epäkurantti vehje, ystävällisesti pyytää hän laittamaan se atomeiksi ja pientä korvausta vastaan tunkeamaan sen sisään kuoreen ja postilaatikkoon asentamisen jälkeen täti postin toimittaa sen allekirjoittaneelle, tuttavallisesti, NAM!
Siis jos jollain lojuu hylättynä epäkurantti vehje, ystävällisesti pyytää hän laittamaan se atomeiksi ja pientä korvausta vastaan tunkeamaan sen sisään kuoreen ja postilaatikkoon asentamisen jälkeen täti postin toimittaa sen allekirjoittaneelle, tuttavallisesti, NAM!
-
- Member
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TAS
Eheimeissä ovat kaikki samanlaisia, mutta haet mielummin uuden tulpan lähimmästä akvaarioliikkeestä, joissa niitä myydään myös erikseen.marko.markkanen kirjoitti:Hieman voisi helpottaa etsintää jos suodattimen malli olisi tiedossa. Tosin minulta sellaista ei kuitenkaan löydy. Vai onko ne kaikki samanlaisia
.
Sinunlaisia kun on katsos maximoves paljon

Eheimin varaosa
Minä tiputin myös lavuaariin kyseisen kumitulpan ja kävin Faunatarista hakemassa uuden. Irtonaisena niitä ei myyty joten jouduin ostamaan paketin missä oli uusi akseli (keraaminen) sekä kaksi kumi tulppaa ja hinta oli muistaakseni alle 8 euroa mutta nyt minulla on yksi varatulppa sekä vara akseli, koska en tarvinnut kuin yhden. 

Lavuaareihin (ja lattiakaivoihin) tipahtaneita osia voi yrittää pelastaa vesilukosta. Jos ehtii lopettaa vedentulon heti, osa voi olla vielä lukossa. Isot osat eivät pakosta edes mene kiemuraisten systeemien läpi, ja jotkut osat taas ovat niin raskaita, etteivät joudu vesivirran mukana lopullisesti viemäriin.
Tämä keino on tietenkin sellaisille, jotka vesilukon viitsivät avata tai vaikkapa pyhäpäivänä, jolloin varaosia ei ole heti saatavilla
Vessanpöntöstäkin olen joskus kaivellut osia, mikäli siellä ei hirveästi orgaanista materiaalia ole ollut...
Tämä keino on tietenkin sellaisille, jotka vesilukon viitsivät avata tai vaikkapa pyhäpäivänä, jolloin varaosia ei ole heti saatavilla

-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TAS
Itse olen kaivanut vessanpöntöstä neontetran viikko vedenvaihdon jälkeen, kun huomasin, että siellä on sellainen.shaataja kirjoitti:Vessanpöntöstäkin olen joskus kaivellut osia, mikäli siellä ei hirveästi orgaanista materiaalia ole ollut...
![Embarrased [:I]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Edit: niin siis se oli vielä hyvässä voinnissa vaikka asusteli yli viikon vessanpöntössä