Eheimin varaosa

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
maximoves
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Eheimin varaosa

Viesti Kirjoittaja maximoves »

Mulla kävi köpelösti ja onnistuin syöttämään viemärille Eheimin monikulmasuodattimesta siitä "siipirattaan" akselin päästä sen kumisen tulpan tai siis mikä lie viralliselta nimeltään onkaan. Mistähän mahtais löytyä sellainen uusi/käytetty? Olisko kellään epäkuntoista Eheimin sisäsuodatinta, josta tuollaisen vois lahjoittaa mikäli ei ole ostettavissa?
Ratsastan auringonlaskuun....

http://community.webshots.com/user/maximove
ryukin
Member
Member

Viesti Kirjoittaja ryukin »

Liityn jonoon. Mulla kävi samalla lailla Renan kumitulpalle. [:I]
Cichlidsonly
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Cichlidsonly »

Moi!

Osta uusi akseli, niissä pitäisi olla mukana ne kumitulpat. Tullee halvemmaksi kuin hakea joltakulta, bensa ja aika maksaa.

-Petri-
maximoves
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maximoves »

Tota, sellainen pieni tulppa tulee varmasti ihan kirjekuoressa hintaan 0,65 senttiä ja tietty kuoren ostokulut päälle. Sehän on tollanen pikkurillin pään kokoinen nökäle. Mut koitan siis metsästää sellaista. Itseltä kun ei tuollaista toista löydy, josta vois "lainata".

Siis jos jollain lojuu hylättynä epäkurantti vehje, ystävällisesti pyytää hän laittamaan se atomeiksi ja pientä korvausta vastaan tunkeamaan sen sisään kuoreen ja postilaatikkoon asentamisen jälkeen täti postin toimittaa sen allekirjoittaneelle, tuttavallisesti, NAM!
Ratsastan auringonlaskuun....

http://community.webshots.com/user/maximove
marko.markkanen
Member
Member

Viesti Kirjoittaja marko.markkanen »

Hieman voisi helpottaa etsintää jos suodattimen malli olisi tiedossa. Tosin minulta sellaista ei kuitenkaan löydy :mrgreen: . Vai onko ne kaikki samanlaisia 8O .
pleko_88
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS

Viesti Kirjoittaja pleko_88 »

marko.markkanen kirjoitti:Hieman voisi helpottaa etsintää jos suodattimen malli olisi tiedossa. Tosin minulta sellaista ei kuitenkaan löydy :mrgreen: . Vai onko ne kaikki samanlaisia 8O .
Eheimeissä ovat kaikki samanlaisia, mutta haet mielummin uuden tulpan lähimmästä akvaarioliikkeestä, joissa niitä myydään myös erikseen.

Sinunlaisia kun on katsos maximoves paljon :mrgreen:
Ilkka Takala /
Tampereen Akvaariotukku
http://www.facebook.com/akvaariotukku
Korva
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Korva »

Onneks en oo itekään viel ku 2 kumitulppaa syöttäny viemärin hengelle :mrgreen:
" Peurat ovat huomattavasti kookkaampia kuin myyrät.
Silti molemmat mahtuvat samaan metsään ja vielä samaan aikaan.
- Onkohan niillä ikinä kiistoja? "
tjn654
Starting Member
Starting Member
Viesti:

Eheimin varaosa

Viesti Kirjoittaja tjn654 »

Minä tiputin myös lavuaariin kyseisen kumitulpan ja kävin Faunatarista hakemassa uuden. Irtonaisena niitä ei myyty joten jouduin ostamaan paketin missä oli uusi akseli (keraaminen) sekä kaksi kumi tulppaa ja hinta oli muistaakseni alle 8 euroa mutta nyt minulla on yksi varatulppa sekä vara akseli, koska en tarvinnut kuin yhden. :P
shaataja
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja shaataja »

Lavuaareihin (ja lattiakaivoihin) tipahtaneita osia voi yrittää pelastaa vesilukosta. Jos ehtii lopettaa vedentulon heti, osa voi olla vielä lukossa. Isot osat eivät pakosta edes mene kiemuraisten systeemien läpi, ja jotkut osat taas ovat niin raskaita, etteivät joudu vesivirran mukana lopullisesti viemäriin.
Tämä keino on tietenkin sellaisille, jotka vesilukon viitsivät avata tai vaikkapa pyhäpäivänä, jolloin varaosia ei ole heti saatavilla :) Vessanpöntöstäkin olen joskus kaivellut osia, mikäli siellä ei hirveästi orgaanista materiaalia ole ollut...
pleko_88
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS

Viesti Kirjoittaja pleko_88 »

shaataja kirjoitti:Vessanpöntöstäkin olen joskus kaivellut osia, mikäli siellä ei hirveästi orgaanista materiaalia ole ollut...
Itse olen kaivanut vessanpöntöstä neontetran viikko vedenvaihdon jälkeen, kun huomasin, että siellä on sellainen. [:I]

Edit: niin siis se oli vielä hyvässä voinnissa vaikka asusteli yli viikon vessanpöntössä :mrgreen:
Ilkka Takala /
Tampereen Akvaariotukku
http://www.facebook.com/akvaariotukku
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”