Mikä on sinun "lempikala"?

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

maketzu
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maketzu »

Niitä kun on niin paljon mitkä kiinnostavat, mutta plekot ja kirjoahvenet kiinnostavat eniten.
Makevaario Tuossa uudistettua sivustoa. Käykääpä äänestämässä galluppiin ja laittamassa palautettakin :) Toivottavasti olet vakiokävijä. Käy vastaamassa kyselyyn.
Makevaario esittää Youtube-kanavani, jossa akvaariovideoitani. Käy katsomassa.
Mika
Monnimies
Monnimies

Viesti Kirjoittaja Mika »

Monnit ja rauskut
Lay down your soul to the gods rock `n' roll
Tuukkah
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Tuukkah »

Mika kirjoitti:Monnit ja rauskut
Tervehdys! Onko muuten olemassa Amazonin vesistössä elävää jokirauskulajia joka tulisi toimeen riikinkukkoahventen ja plekojen kanssa?
-Alix-
Katalysaattori
Katalysaattori
Akvaarioseurat: HAF, HAS, SMAS, ja Ciklidistit
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Alix- »

Vaikka nickini on vaihtunut vähemmän kalasidonnaiseksi niin moni muistanee sen vanhan. Sateenkaarikalat jyrää! :mrgreen: Hyvän kakkossijan jakavat isot ahvenet ja plekot.
Heka
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Heka »

Plekot tietty :mrgreen: .
Plekopää
lapamato
Starting Member
Starting Member

nokkava otus

Viesti Kirjoittaja lapamato »

Lemppari on Nokkamonni....hyvänä kakkosena noitamonni......... sit tulee varmaan kuparimonniset.....

Muista vedenelävistä pidän erityisen paljon kääpiökynsisammakoista...nene vasta o vekkuleita tyyppejä......

Pienten akvaarioiden kaunistus on mielestäni korurihmakala.... että ossaa olla nätti .... on yks lemppareista vaikken oo koskaan omistanutkaan ko tapausta!!!!!
hauki on kala...lapamato loinen
arr
Member
Member
Akvaarioseurat: TAS

Viesti Kirjoittaja arr »

Niin monet etelä- ja keskiamerikkalaiset affenet ja ripsimonnit ovat tällä suosiossa, että sitä ykköstä on vaikea mennä valkkaamaan. Listan ehdotonta kärkeä lähenee hyvää tahtia n.15 cm:n mittaa lähestyvä rengasripsimonnini, niin kiintoisa ja veikeä otus sattuu kyseinen tapaus olemaan. 8-)
"It's an addiction and it can't be fixed"
Tuittu
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Tuittu »

Käärmekalat, puikkokalat ja plekot.
Maisu
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Maisu »

Nasut tietysti ovat ihan ykkösiä, siis pusukalat joita minulla on kolmikko tummaa värimuotoa. Hyvänä kakkosena ovat edelleen kakkosaltaan banjomonnit, taitaa olla kuusi lajia jäljellä kun seitsemännen lajin yksinäinen vanhus oli pakko lopettaa jokunen vuosi sitten, ja heidän kanssaan pidän nykyään vanhaa suosikkilajiani kirsikkatetraa. Pikkualtaissa sitten imunuoliaiset, suklaarihmat ja kääpiörasborat ovat niitä lajeja joihin palaan yhä uudestaan eli lienevät saavuttaneet "lempikalan" arvonimen hekin.

Se on muuten kivaa kun kukaan ei enää tiettyjen harrastusvuosien jälkeen tule sanomaan että "tuollaisiako aloittelijoiden kaloja sinä pidät, oletko ihan höhlä", korkeintaan kierittävät sormea ohimollaan selän takana ja antavat minun puhua pusukaloistani ihan häiritsemättä, ymmärtäväisesti nyökytellen. 8-)
skare
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: Tampereen Akvaarioseura ry

Viesti Kirjoittaja skare »

Yrmy (kiekkokala) ja Mambo (appelsiinipleko) ovat suosikkejani. Myös lehtikalaneito Jill on aika viehättävä ilmestys. Niin, ja kaikki monniset tottakai... vaikkei niillä olekaan nimiä :)
seia
Member
Member

Viesti Kirjoittaja seia »

Kaikki pieni ja sievä, eli erityisesti maailman söpöin nuuskunenä kääpiömonninen.
Kaikkihan olisi hyvin helppoa, ellei jotkut asiat olisi niin vaikeita.
FishFisu
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja FishFisu »

Kimalaispallokala, tietysti (colomesus asellus). Nätti, seurallinen, hampaallinen, pörisevä, utelias, pullukkamahainen, tutkiva ja muutenkin yliveto otus kalaksi. Täydellinen lemmikkikala! :mrgreen:
Ajattele pieniä ja yksinkertaisia unelmia ja toteuta niistä joka päivä yksi.
Aquados
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Aquados »

Niin lempikaloja on paljon. Jokainen kala viehättää omalla tavallaan. Useita vuosia ihastelin oskuja ja plekoja ja vihdoista viimein viime vuonna sain hankittua kaksi oskua ja isopurjeplekon :mrgreen:
Merri
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Merri »

Lehtikalat, korutetrat, timanttitetrat, piikkisilmät ja monniset.
Ja monet muut.
"I'll rise but I refuse to shine"
Shrek
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Shrek »

No perskuta !

Nuo miun kiekot tietysti.
Tuo meidän kottarainen tykkää papukaijakirjoahvenista.
Ja kun lemmikki muistuttaa omistajaansa, niin mä olen helskutin komea, mutta kottiksen kala ........ :roll: :mrgreen:
Saako vuokrahuoneiston ikkunat ja ovet sulkea ja täyttää vedellä ?
randy
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja randy »

Jostain syystä olen ihan täysin hurahtanut lehtikaloihin.
tikkuhirviö
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja tikkuhirviö »

Hmm.. Tällä hetkellä minulla taitaa olla menossa sellainen monnikausi. Eli Sokkelopartamonnit ja piskuiset pikkumonniset ja varsinkin kummankin lajin poikaset herttasine nassuineen tulevat ensimmäisenä mieleen. Kumpiakin löytyy luonnollisesti omasta akvaariostani.
marjap
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja marjap »

Minä pidän ehkä eniten partiksestani, vaikka tuntuu, että partikseni ei enää oikein pidä minusta. Se ei tule ihmettelemään minua lasin eteen kuin ennen. Tämä taitaa johtua siitä, että kopautin refleksimäisesti vähä aika sitten lasiin, kun se kiusasi täpliksiä. Partis ui piiloon pitkäksi aikaa. Tai sitten se alkaa itsenäistyä. :roll: :D
Suve
Starting Member
Starting Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Suve »

Itse tykkään eniten rihmakaloista ja maatiaispartamonneista. :D
Leikkaus onnistui, mutta potilas kuoli.
http://www.suihkulaulantaa.org
kylpyankka
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kylpyankka »

Monniset rrroks :mrgreen:
TeePapu
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeePapu »

Haluaisin kokeilla vähän joka lajia. Ehkä sitten kun voitan lotossa..

Tällä hetkellä olen tykästynyt erityisesti ison akvaarion levisjengiin, sekä minulla vasta kaksi viikkoa olleisiin villimilleihin. Millikset pääsivät peräti karanteenissaan kunniapaikalle sängyn ja tietokoneen viereen, jotta niitä voin tarkkailla vähän väliä.

Kaloja joita kovasti haluaisin itselleni, ovat tiikerinuoliaiset ja pilkkuantennimonnit. Ihania viipottajia.
Rottweiler - probably the best breed in the world
JJVi
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja JJVi »

Ehdottomia suosikkejani ovat koruripsimonnit. Näiden jälkeen listaa onkin jo vaikeampi jatkaa, kärkisijoille on tunkemassa laaja lauma erilaisia elukoita, kuten helmiäis- ja muut isot tonkijat, siimaripsarit, nuo jo aiemmin mainitut kyhmykirjoahvenet ja kimalaispallokalat... niin ja tietenkin nuo malawit kaikissa väreissään.

Tavallisemmista kaloista olen jostain syystä aina ollut lääpälläni tavallisiin seeprakaloihin. Varmasti mikään ei tuo sellaista määrää vilskettä ison akvaarion yläkerroksiin kuin muutaman kymmenen seeprakalan parvi lähes joka-aamuisessa kutusessiossaan.
/jari
tine
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja tine »

Mun lemppareja on monniset ja uusi tuttavuus hunajarihmakalat, olen niihin ihastunut.
kirjoplaty
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kirjoplaty »

Ehdottomasti piikkisilmät, haaveilin niistä kauan ja vihdoinkin unelmani toteutui, nimittäin piikkisilmä-lajiakvaario!

Piikkisilmät, voi että mitä söpöläisiä luikeroita! :D

Niitä on vaan hankala nimetä, kun eivät ole hetkeäkään paikallaan...muuten onnistuisi kyllä. Tuntuu, että kaikki piikkisilmäni ovat erilajisia, tai no en tiedä, mutta jokaisella on ihan erilainen väritys.

Mutta erittäin vilkkaita kaloja minulla, eivät piileskele ja ovat aivan ihania! :D :D :mrgreen:
Mari P
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mari P »

Suosikkejani ovat lehtikalat ja revontulikalat :P Monniset ja plekotkin ovat aika rok!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”