Mikä on sinun "lempikala"?
Valvoja: Moderaattorit
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TAS
- Viesti:
Niitä kun on niin paljon mitkä kiinnostavat, mutta plekot ja kirjoahvenet kiinnostavat eniten.
Makevaario Tuossa uudistettua sivustoa. Käykääpä äänestämässä galluppiin ja laittamassa palautettakin :) Toivottavasti olet vakiokävijä. Käy vastaamassa kyselyyn.
Makevaario esittää Youtube-kanavani, jossa akvaariovideoitani. Käy katsomassa.
Makevaario esittää Youtube-kanavani, jossa akvaariovideoitani. Käy katsomassa.
nokkava otus
Lemppari on Nokkamonni....hyvänä kakkosena noitamonni......... sit tulee varmaan kuparimonniset.....
Muista vedenelävistä pidän erityisen paljon kääpiökynsisammakoista...nene vasta o vekkuleita tyyppejä......
Pienten akvaarioiden kaunistus on mielestäni korurihmakala.... että ossaa olla nätti .... on yks lemppareista vaikken oo koskaan omistanutkaan ko tapausta!!!!!
Muista vedenelävistä pidän erityisen paljon kääpiökynsisammakoista...nene vasta o vekkuleita tyyppejä......
Pienten akvaarioiden kaunistus on mielestäni korurihmakala.... että ossaa olla nätti .... on yks lemppareista vaikken oo koskaan omistanutkaan ko tapausta!!!!!
hauki on kala...lapamato loinen
Niin monet etelä- ja keskiamerikkalaiset affenet ja ripsimonnit ovat tällä suosiossa, että sitä ykköstä on vaikea mennä valkkaamaan. Listan ehdotonta kärkeä lähenee hyvää tahtia n.15 cm:n mittaa lähestyvä rengasripsimonnini, niin kiintoisa ja veikeä otus sattuu kyseinen tapaus olemaan. 

"It's an addiction and it can't be fixed"
-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS
- Sukupuoli: Nainen
Nasut tietysti ovat ihan ykkösiä, siis pusukalat joita minulla on kolmikko tummaa värimuotoa. Hyvänä kakkosena ovat edelleen kakkosaltaan banjomonnit, taitaa olla kuusi lajia jäljellä kun seitsemännen lajin yksinäinen vanhus oli pakko lopettaa jokunen vuosi sitten, ja heidän kanssaan pidän nykyään vanhaa suosikkilajiani kirsikkatetraa. Pikkualtaissa sitten imunuoliaiset, suklaarihmat ja kääpiörasborat ovat niitä lajeja joihin palaan yhä uudestaan eli lienevät saavuttaneet "lempikalan" arvonimen hekin.
Se on muuten kivaa kun kukaan ei enää tiettyjen harrastusvuosien jälkeen tule sanomaan että "tuollaisiako aloittelijoiden kaloja sinä pidät, oletko ihan höhlä", korkeintaan kierittävät sormea ohimollaan selän takana ja antavat minun puhua pusukaloistani ihan häiritsemättä, ymmärtäväisesti nyökytellen.
Se on muuten kivaa kun kukaan ei enää tiettyjen harrastusvuosien jälkeen tule sanomaan että "tuollaisiako aloittelijoiden kaloja sinä pidät, oletko ihan höhlä", korkeintaan kierittävät sormea ohimollaan selän takana ja antavat minun puhua pusukaloistani ihan häiritsemättä, ymmärtäväisesti nyökytellen.

-
- Advanced Member
Minä pidän ehkä eniten partiksestani, vaikka tuntuu, että partikseni ei enää oikein pidä minusta. Se ei tule ihmettelemään minua lasin eteen kuin ennen. Tämä taitaa johtua siitä, että kopautin refleksimäisesti vähä aika sitten lasiin, kun se kiusasi täpliksiä. Partis ui piiloon pitkäksi aikaa. Tai sitten se alkaa itsenäistyä.

Itse tykkään eniten rihmakaloista ja maatiaispartamonneista. 

Leikkaus onnistui, mutta potilas kuoli.
http://www.suihkulaulantaa.org
http://www.suihkulaulantaa.org
-
- Advanced Member
- Viesti:
Haluaisin kokeilla vähän joka lajia. Ehkä sitten kun voitan lotossa..
Tällä hetkellä olen tykästynyt erityisesti ison akvaarion levisjengiin, sekä minulla vasta kaksi viikkoa olleisiin villimilleihin. Millikset pääsivät peräti karanteenissaan kunniapaikalle sängyn ja tietokoneen viereen, jotta niitä voin tarkkailla vähän väliä.
Kaloja joita kovasti haluaisin itselleni, ovat tiikerinuoliaiset ja pilkkuantennimonnit. Ihania viipottajia.
Tällä hetkellä olen tykästynyt erityisesti ison akvaarion levisjengiin, sekä minulla vasta kaksi viikkoa olleisiin villimilleihin. Millikset pääsivät peräti karanteenissaan kunniapaikalle sängyn ja tietokoneen viereen, jotta niitä voin tarkkailla vähän väliä.
Kaloja joita kovasti haluaisin itselleni, ovat tiikerinuoliaiset ja pilkkuantennimonnit. Ihania viipottajia.
Rottweiler - probably the best breed in the world
Ehdottomia suosikkejani ovat koruripsimonnit. Näiden jälkeen listaa onkin jo vaikeampi jatkaa, kärkisijoille on tunkemassa laaja lauma erilaisia elukoita, kuten helmiäis- ja muut isot tonkijat, siimaripsarit, nuo jo aiemmin mainitut kyhmykirjoahvenet ja kimalaispallokalat... niin ja tietenkin nuo malawit kaikissa väreissään.
Tavallisemmista kaloista olen jostain syystä aina ollut lääpälläni tavallisiin seeprakaloihin. Varmasti mikään ei tuo sellaista määrää vilskettä ison akvaarion yläkerroksiin kuin muutaman kymmenen seeprakalan parvi lähes joka-aamuisessa kutusessiossaan.
Tavallisemmista kaloista olen jostain syystä aina ollut lääpälläni tavallisiin seeprakaloihin. Varmasti mikään ei tuo sellaista määrää vilskettä ison akvaarion yläkerroksiin kuin muutaman kymmenen seeprakalan parvi lähes joka-aamuisessa kutusessiossaan.
/jari
-
- Advanced Member
- Viesti:
Ehdottomasti piikkisilmät, haaveilin niistä kauan ja vihdoinkin unelmani toteutui, nimittäin piikkisilmä-lajiakvaario!
Piikkisilmät, voi että mitä söpöläisiä luikeroita!
Niitä on vaan hankala nimetä, kun eivät ole hetkeäkään paikallaan...muuten onnistuisi kyllä. Tuntuu, että kaikki piikkisilmäni ovat erilajisia, tai no en tiedä, mutta jokaisella on ihan erilainen väritys.
Mutta erittäin vilkkaita kaloja minulla, eivät piileskele ja ovat aivan ihania!

Piikkisilmät, voi että mitä söpöläisiä luikeroita!

Niitä on vaan hankala nimetä, kun eivät ole hetkeäkään paikallaan...muuten onnistuisi kyllä. Tuntuu, että kaikki piikkisilmäni ovat erilajisia, tai no en tiedä, mutta jokaisella on ihan erilainen väritys.
Mutta erittäin vilkkaita kaloja minulla, eivät piileskele ja ovat aivan ihania!

Pehmokalojen kotisivu: https://sites.google.com/site/pehmokala/
-
- Junior Member
- Viesti:
Suosikkejani ovat lehtikalat ja revontulikalat
Monniset ja plekotkin ovat aika rok!

Terkuin, Mari P
http://www.rabbitrush.com/
http://www.rabbitrush.com/