Joululahja minulle: akvaario alkoi vuotaa
Valvoja: Moderaattorit
Joululahja minulle: akvaario alkoi vuotaa
23.12 illalla kesken joulusiivouksen, kummallinen tip tip ääni alkoi kuulua. Pian sitä vettä tuli jo vauhdilla 250 litraisesta altaastani. Äkkiä vaan akvaario tyhjäksi ja onneksi sain sijoitettua osan kaloista kaverilleni ja vara akvaario oli odottamassa vieressä. Siinä se ilta vaihtui aatoksikin ja vielä kuivailin lattioita ja siirtelin kaloja..
Nyt sitä ihmettelee, missä tuon korjaisi ja miten? Mistä lähteä kyselemeään korjaajaa. Itse katselin, että se vuotaisi kolmesta eri saumasta. Silikonien vaihto taitaa siis olla kyseessä.
Sen siitä saa, kun ostaa käytetyn akvaarion. Onko jollain kokemuksia, mitä silikonien vaihto maksaa liikkeessä? Olen sen verran tumpelo, etten lähde itse korjaamaan sitä. Sen verran harmittaa tuo, että mietin, josko laittaisin koko altaan pois.
Nyt sitä ihmettelee, missä tuon korjaisi ja miten? Mistä lähteä kyselemeään korjaajaa. Itse katselin, että se vuotaisi kolmesta eri saumasta. Silikonien vaihto taitaa siis olla kyseessä.
Sen siitä saa, kun ostaa käytetyn akvaarion. Onko jollain kokemuksia, mitä silikonien vaihto maksaa liikkeessä? Olen sen verran tumpelo, etten lähde itse korjaamaan sitä. Sen verran harmittaa tuo, että mietin, josko laittaisin koko altaan pois.
Elä tuon takia allasta pois laita, tuo olisi voinut sattua koska vaan ja kenelle vaan.
Tavallaan onneksi ei ollut sen isompi akvaario, 800 litrainen ja tip tip olisi voinut olla aika ikävää.
Mistä kohtaa tuo rupesi vuotamaan?
Kannattaa käyvä akvaarioliikkeissä ja lasiliikkeissä kysymässä tarjousta uudelleen silikoonaamisesta. Lasiliikkeistä en ole ihan varma mutta jotkut kuulema vaihtavat silikooneja.
Ja kun vaihdatat niin kannattaa vaihtaa ihan koko akvaarioon eikä vain niihin vuotaviin saumoihin.
Tavallaan onneksi ei ollut sen isompi akvaario, 800 litrainen ja tip tip olisi voinut olla aika ikävää.

Mistä kohtaa tuo rupesi vuotamaan?
Kannattaa käyvä akvaarioliikkeissä ja lasiliikkeissä kysymässä tarjousta uudelleen silikoonaamisesta. Lasiliikkeistä en ole ihan varma mutta jotkut kuulema vaihtavat silikooneja.
Ja kun vaihdatat niin kannattaa vaihtaa ihan koko akvaarioon eikä vain niihin vuotaviin saumoihin.
allas vuotaa
Kolmesta kohtaa tiivisteiden kohdalta, pohjasta se alkoi vuotaa.
Tosi ärsyttävää. Allas ehti olla mulla puolisen vuotta. Käytettynä ostin sen, hirmu siisti ulkoapäin se allas oli. Onneksi ei alkanut vuotaa jouluaattona, olisi ollut melkein viikon yksin vedet lattialla.. ja kalat kuivuneena.
Täytyy joo soitella liikkeisiin ja kysellä, miten sen korjaisi. Saa sitten nähdä, teenkö sille altaalle vielä jotain. Kyllä sen verran harmittaa. Tuli ihan omat tip tap leikit joulun alla mulle ja koiralle -8)
Tosi ärsyttävää. Allas ehti olla mulla puolisen vuotta. Käytettynä ostin sen, hirmu siisti ulkoapäin se allas oli. Onneksi ei alkanut vuotaa jouluaattona, olisi ollut melkein viikon yksin vedet lattialla.. ja kalat kuivuneena.
Täytyy joo soitella liikkeisiin ja kysellä, miten sen korjaisi. Saa sitten nähdä, teenkö sille altaalle vielä jotain. Kyllä sen verran harmittaa. Tuli ihan omat tip tap leikit joulun alla mulle ja koiralle -8)
vuotava akvaario
tuollainen olisikin järkevä käytäntö. Olen vaan niin laiska, etten viitsi mitään kirjoja pitää. Ehkä kannattaisi, ettei tarvitse kaikkea kantapään kautta kokea 

-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: HAS
- Sukupuoli: Mies
Kaverilla päsähti 60-litraisen akvaarion takalasi halki ja noin 50 litraa vettä meni lattialle. Remonttimiesten kommetti oli että se nyt olisi ollut sama vaikka sitä vettä olisi tullut 500 litraa, vahinko olisi ollut käytännössä sama. 50 litraa kuitenkin peittää jo 50 neliömetriä millin paksuisena kerroksena.SnowBear* kirjoitti:Tavallaan onneksi ei ollut sen isompi akvaario, 800 litrainen ja tip tip olisi voinut olla aika ikävää.
Tavalliset asuinhuoneet rakennetaan kuiviksi tiloiksi ja niihin ei paljoa tarvitse vettä laskea kun seiniä ja lattioita joudutaan aukomaan veden kuivaamiseksi.
Hän joka sanoo ettei koskaan pidä antaa periksi, ei hyväksy elämän realiteetteja.
akvaario vuotaa
Mulla kävi se onni, että pääsin alussa heti hätiin. Vettä oli toki lattialla, mutta laitoin isot pyyhkeet listojen eteen, joita vaihtoin tarpeen tullen. En usko, että mulla pääsi vettä minnekkään väleihin. Onneksi. Muovimatto mulla on kotona ja jos se ei päästä läpi, selvisin säikähdyksellä.
Laitan ton akvaarion kuntoon(vien asiantuntijoille laitettavaksi) ja sen jälkeen myyntiin. Ei siksi, ettäkö se sitten enää vuotaisi, vaan siksi, että en halua elää siinä pelossa, että se taas poksahtaa.
Laitan ton akvaarion kuntoon(vien asiantuntijoille laitettavaksi) ja sen jälkeen myyntiin. Ei siksi, ettäkö se sitten enää vuotaisi, vaan siksi, että en halua elää siinä pelossa, että se taas poksahtaa.
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: HAS
- Sukupuoli: Mies
Vuotavan altaan myyminen
No mutta eihän siinä ole järkeä. Arvioi ensin paljonko ehjästä altaasta pyytäisit ja kysy sitten hinta-arvio silikonien uusimisesta - huomannet että jäät tappiolle. Laita allas myyntiin vuotavana niin saat edes vähän rahaa siitä.Tiarella kirjoitti:Laitan ton akvaarion kuntoon(vien asiantuntijoille laitettavaksi) ja sen jälkeen myyntiin.
Hän joka sanoo ettei koskaan pidä antaa periksi, ei hyväksy elämän realiteetteja.
-
- Starting Member
meijän kavereilla oli 1100L akvaario jonka etulasi pamahti keskeltä kahtia. Niiden olohuoneen huonekalut kirajimellisesti ui ... ja satuin olemaan niillä vielä silloin yötä. Akvaario oli vuotanut yöllä melkein kaikki vedet pois. No mutta ne sai pelastettua kalat .aamulla kun perheen isä oli mennyt olohuoneen poikki keittämään aamu kahvia oli hän huomannut että akvaarion pohjalla oli vain n.20cm vettä. Se täytti kylppärin kylpyammeen, pyydysti kalat ja pisti ne sinne. lisäksi se laitto sinne suodattimen.
MIljoonakala, eikös huoneisto olisi ollut aikalailla täysi vettä? Jos tuo 1100l pamahtaa, niin 100 neliön kämpässä on jo yli sentin vettä. Tosin jos akvaan jää kolmasosa vesistä, niin silti lattialla olisi silti jonkin verran vettä.
Ilmeisesti akvaario oli kellari kerroksessa?
Ilmeisesti akvaario oli kellari kerroksessa?
" Peurat ovat huomattavasti kookkaampia kuin myyrät.
Silti molemmat mahtuvat samaan metsään ja vielä samaan aikaan.
- Onkohan niillä ikinä kiistoja? "
Silti molemmat mahtuvat samaan metsään ja vielä samaan aikaan.
- Onkohan niillä ikinä kiistoja? "