UV-valo

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
villihumu
Junior Member
Junior Member

UV-valo

Viesti Kirjoittaja villihumu »

Moro, teillä jolla käytössö uv-valoja niin kyselisin paljonko sellainen kustantaa jos ostaa uutena? Mistä saa?

Akva on 450-litrainen, onko altaan koolla väliä tuota ostettaessa?

Lueskelin vahoja juttua aiheesta mutta en oikein saanut käsitystä noitten hinnoista...

Mitenkäs tuo itse rakentaminen sitten olisko jollain kuka itse tuollaisen tehnyt kuvia siitä? Ne olisivat todella tarpeellisia ja mielenkiinntoisia. Olen ajatellut että yksi vaihtoehto olisi se tehdä itse.

Riippuu tietenkin mikä tulee hintaeroksi valmiilla ja itsetehdyllä...?

Kiitoksia taas teille :D
jarvij
Elite Senior Member
Elite Senior Member
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit,
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarvij »

Sivuillani voi jo olla vastaus kysymykseesi:
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
villihumu
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja villihumu »

Juu kiitoksia, tuon sivuston olin kyllä itsekkin jo lukenut.

Olisi kiva nähdä ihan "oikeassa" kuvassa miltä näyttää porukoiden itsetehdyt uv-valot.
Saisi hyvin mallia niistä ja vinkkejä 8-)
kantarelli
Member
Member

Viesti Kirjoittaja kantarelli »

Laatu on mitä on kun kuva otettu kännykällä. Kyseinen vehje teki pikku tepposet tässä muutama päivä sitten. Oli toiminut moitteetta pari viikkoa kunnes eräänä kauniina päivänä kun istahdin akvaarion edessä olevalle tuolille, huomasinkin että sukka oli ihan märkä!! Ei kestänyt kauaa ennenkuin lamput syttyivät ja äkkiä kuivaamaan paria litraa vettä lattialta ja kaapista. Tästä opetuksen saaneena päätin, etten enää itse väsäile vehkeitä, jotka tulevat akvaarion ulkopuolelle. (Tai ehkä tulevaisuudessa jos joskus on kellari käytössä akvaarioille tjmsp)

Niin ja vielä vielä valmistuksessa suosittelen että PVC-levyyn on porattu tarpeeksi iso kolo, sillä rikoin yhden noin 40e putken (lähetyskuluineen päivineen) liian pienellä aukolla ja se kyllä harmitti ja paljon. Räksähti ja ikävästi!

Kuva

Niin vielä jos jotain kiinnostaa niin tämä vuosi lasiputken ja pvc levyn välistä (jossa on silikonisauma). Olen myös myymässä putkea+kontrolleria tämän foorumin myydään palstalla (saa toki mukaan PVC putkea+T kappaleet yms) ;)
jartzu65
Koi-Jari
Koi-Jari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartzu65 »

Mielestäni laadukas on Hw:
http://www.hw-wiegandt.de/Englisch/UV-G ... erate.html

Hintoja löytyy varmasti nettikauppojen sivuilta.
" Silikonirinnat ovat kuin jalopuuratti Ladassa: Kiva hivellä mutta kyyti ei parane"

http://koiruuksiajakissankujeita.kotisivukone.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
kantarelli
Member
Member

jartzu65, käykö tuohon Hw:hen ihan tavalliset UV-C putket, jotka ostettu sähköliikkeestä?
jartzu65
Koi-Jari
Koi-Jari
Viesti:

Hyvä kysymys. Minun mielestä siihen tulee varaosana koko läsihärdelli, ja kuuluu kevään hankintoihin, koska menin rikkomaan omani syksyllä [:I] (vaihtoon olisi tosin mennyt joka tapauksessa,kun oli jo noin 3v vanha)
" Silikonirinnat ovat kuin jalopuuratti Ladassa: Kiva hivellä mutta kyyti ei parane"

http://koiruuksiajakissankujeita.kotisivukone.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuukkis
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: Ciklidistit

Viesti Kirjoittaja Tuukkis »

Niinhän siinä sitten kävi,tuostahan jo varoittelin tuolla kiekko osiossa.No,tekevälle sattuuu.
Siniriuttahan myy noita tropic marinin uv-laitteita ja niihin käy nuo tavalliset uv-putket.Tulee aika paljon halvemmaksi kuin tuo HW:n uv systeemi.Mutta nämä tehdaslaitteetkin pitää aina tietyin välein tarkistaa mahdollisten onnettumuuksien välttämiseksi.
In numbers of ten the power is in one.
kantarelli
Member
Member

Tuukkis, kuinka paljon tuo Tropicin UV-laite maksaa tuolta Siniriutasta ostettuna? HW:n 15W näyttäisi olevan aquaristic.net:ssä n.130e. Sen verran positiiviset kokemukset, että ehkä joulurahoja voisi vähän investoida ;). Tuleeko siinä putki(a) mukana?

Jartzu65, tuleeko siis tuossa HW:ssä kaksi UV-putkea mukana?
Tuukkis
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: Ciklidistit

Viesti Kirjoittaja Tuukkis »

Kannattaa kysyä Siniriutasta sen hintaa,itselläni on nykyisin käytössä 15W laite.
Luultavasti on hieman kalliimpi kun tuo hw,mutta kokonaiskustannuksien(putkenvaihdot) kanssa tulee huomattavasti halvemmaksi.
Luultavasti joudut tilaamaan laitteen, tuskin on hylly tavaraa.
In numbers of ten the power is in one.
Markku
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Markku »

Siniriutasta löytyy Tetran UV 5W noin 90e putket tuohon ei pitäisi olla kalliita mutta onhan se aika pieni tehoinenkin.

T markku
jartzu65
Koi-Jari
Koi-Jari
Viesti:

kanttarelli kirjoitti: Jartzu65, tuleeko siis tuossa HW:ssä kaksi UV-putkea mukana?
"Lasiaihion" sisällä on yksi kirkas uv-putki, joka muistuttaa tavallista loisteputkea. Ja tuo koko vaihtosetti maksaa noin 75e.

NesteHukka
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

Itellä HW:n 30W setti tuli tiensä päähän. Yritin ottaa putken pois sisältä vaihtaakseni sen itse ja edullisesti, mutta ihan pikkuinen virheliike ruuvimeisselillä rikkoi siitä ulkoputkesta toisen pään. Ei tosin niin pahasti, etteikö sitä silikonilla korjaisi, mutta harmittaa kyllä, nimittäin melko vaivattomasti se putken vaihto onnistuisi.
Nyt pitäisi vaan löytää sellainen putki jostakin, mutta täytyypä kysyä varmuuden vuoksi sekin, että mikäs saksan puljuista sitä HW:tä myykään? Itellä on sivusto hukassa.
Kaikki eivät ehkä tiedä: Ctrl pohjassa vierittää hiiren rullaa, niin saa zoomattua kuvia jos ei muuten. Jean Subuffet: "For me, insanity is super sanity. The normal is psychotic. Normal means lack of imagination, lack of creativity"
Juissi

Viesti Kirjoittaja Juissi »

HW:n UV-suodattimia saa ainakin täältä
http://www.aquapro2000.de

-Juissi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”