Metsästin Eheimin 2012-sisäsuodatinta joka paikasta (Akvapallo ei vakuuttanut ja pick-up-malli soveltui akvaariooni kokonsa puolesta paremmin kun noi muut uudet Eheimit). Halusin ostaa uutena ja lopulta sellainen löytyikin googlettamalla www.aquaristikseite.de -sivuilta.
Tilasin varmuudeksi postiennakolla, kun oli tuntematon firma. Kaikki sujui hyvin, tuli ilmoitus (käännösohjelmaenglannilla) että heti pistetään postiin. Suodatin saapui seuraavalla viikolla, uutena ja täysin toimivana, mutta jonkin ajan päästä asenneltuani sitä akvaarioon, se hajosi (ei pumpannut enää ollenkaan). Sovimme sähköpostitse, että lähetän takaisin ja lähettävät minulle uuden.
Nyt on kulunut kaksi kuukautta, eivätkä ole vastanneet enää sähköposteihini (monta viikkoa olen yrittänyt), eivät vastaa edes puhelimeen eikä nettisivujen kautta jätetty tulikivenkatkuinen viesti ja kuluttajansuojaviranomaisilla uhkailukaan ole auttaneet.
Sinne meni yhteensä yli satanen (!). Ensin 80 euroa (suodatin 53 e + postit) ja sitten takaisinlähettäminen 23 euroa. Voisi sanoa, että tyhmyydestä sakotetaan, mutta en osannut epäillä mitään, kun olivat ensin lähettäneet suodattimen ajallaan ja vastasivat nopeasti sähköpostiinikin.
Vaihtoehtoja: a) Firma on mennyt yllättäen juuri nyt konkkaan - kuitenkin nettisivut ovat pystyssä?, b) eivät saa enää tuota Eheim-mallia mistään eivätkä jaksa vaivautua säätämään, c) eivät yksinkertaisesti jaksa lähettää, koska postikulut maksavat ja ajattelevat, ettei ulkomaisista asiakkaista tarvitse niin välittää, d) ovat pidennetyllä (ikuisella?
![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
Ei ole aina niin helppoa ja luotettavaa tuo netistä tilaaminen.
![Evil or Very Mad [}:)]](./images/smilies/icon_evil.gif)