Akvaario töissä

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
maximoves
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Akvaario töissä

Viesti Kirjoittaja maximoves »

Onko teistä kellään töissä omassa työpisteessä omaa akvaariota? Tai oletteko harkinneet sellaistà? Olishan se mukavan rentouttavaa katsella välillä sellaista ja taatusti työkaverit vierailis huoneessa vielä paljon useammin.

Olen miettinyt pienen altaan laittamista työhuoneeseeni ja mietin mitähän työnantaja mahtaisi moisesta ajatella? Vedenvaihto olisi tietysti ämpärin kanssa (10 metrin matka lähimpään vesipisteeseen). Jos sellaisen 40-60 litraisen laittais. Sinne vaikka yksi taisto ja leväkatkoja.
Ratsastan auringonlaskuun....

http://community.webshots.com/user/maximove
aquado
Member
Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja aquado »

Minulla on oman huoneeni vieressä olevassa kahvihuoneessa 128-litrainen allas, josta olenkin jutustellut tässä keskustelussa. Hoidamme sitä yhdessä parin työkaverin kanssa, joskin heidän kiireidensä vuoksi olen ajautunut asiassa selvästi päävastuulliseksi. Altaassa on tätä nykyä 6 pandamonnista, 6 marmoritapparakalaa, partis ja jatkuvasti kuteva pari töyhtökääpiöahvenia, joiden poikasista kaksi on päässyt jo yli sentin mittaan ja parikymmentä kuoriutui taas maanantaina.

Kyllä tuosta jutustelua riittää työpaikalla, akvaarionhoidon perusteita ja kalojen elintapoja saa olla selittämässä aina uudeltaan ja pari ihmistä on selvästikin saanut kutisevan akvaariokärpäsen pureman. Suosittelen.
"Jos ei ole vikaa, älä rupea korjaamaan. Jos vika on todella paha, älä silloinkaan rupea korjaamaan." - Tikrun pieni kirja pomppimisesta
Raymondo
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Raymondo »

hyvä idea!! työnantajalle voi löpistä säästöistä työterveyshuollossa kun sehän vähentää verenpainetta ja silleen muutenkin rentouttaa... :mrgreen:

Siis kannatettava idea.
Siis maailma olkoon osteri jonk' avaan miekallain

-William Shakespeare-
TWallius
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TWallius »

Kyllä täältä löytyy työallas työpöydätä. Yksi punarapu altaassa. Ei kylläkään kovin seurallinen, joten voi olla että eläimistön vaihdos on tulossa joskus lähitulevaisuudessa.
Tevi
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Tevi »

Täältäkin löytyy tuommoinen 110 litrainen työhuoneesta. Vedenvaihto ämpäreillä juosten, mutta kyllä sen kestää vielä tuon kokoisessa. Lisäksi on tuommoinen 15 litrainen omppukotiloille.

On muuten paljastanut monta "kaappiakvaristia" firmasta. Ihmiset tulee aivan ihmeesti juttelemaan kun on allas tuossa. Aina jutut eksyy pois työasioista. Tutustuu paljon paremmin työkavereihin.

Ja onhan tuo ihan hauskaa taukotuijottelua ja tekemistä kun ei röökaamassakaan tarvi käydä :).

Suosittelen ehdottomasti.
Marimer
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Marimer »

Minulla kun on liikkuva työ ja toimisto kotona, on akvaarioita "toimistossa" useampia. [;)]
Työpöydän meinasin ensin sijoittaa tilavammin, mutta tässä 240-litraista vastapäätä on paras paikka!
Kummasti auttaa tuijotella välillä kaloja jos ei meinaa ajatus luistaa eikä hommat etene...
Tosin tuijottelutuokiot välillä tuppaavat venymään ja sitten pitääkin käydä heti istuttamassa irronnut kasvi... :roll:
Maaliskyy
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Maaliskyy »

Minulla oli pikkuallas töissä, kovasti se työkavereita kiinnosti ja poikasten syntymisiä ym. tarkkailtiin porukalla. Olen tutkija ja työpaikalla vierailijoita oli kiva huijata kalojen olevan koe-eläimiä :mrgreen: Jotkut uskoivat. Päädyin kuitenkin siihen että altaan on lähdettävä, sillä teoreettinen vesivahingon mahdollisuus pisti miettimään. Kotona kun on vakuutukset yms. tällaisen tilanteen varalta mutta työpaikalla ei, eikä mitään virallista päätöstä altaan pitämiselle tietenkään ollut. Ihmiset pahoittelivat altaan lähtöä mutta parempi näin, ei tarvi huolehtia.
avain
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja avain »

Haluaisin kovasti ja olen ajatellutkin hankkia. Pienessä toimistossa työskentelen eikä kalaseura olisi pahitteeksi.
En vain ole saanut työnantajaa vielä kovin innostuneeksi asiasta
(vaikka hänellä on kotonaankin "pienehkö" akvaario).

Hoito kyllä olisi täysin minun harteillani. Tänne kyllä mahtuisikin ihan hyvin joku 200 ltr tai alle. :mrgreen:

Kysymys taitaa lähinnä olla siitä kuka sen kustantaa.
Jos työnantaja ostaa altaan laitteineen niin kyllä minä hoidan,
mutta omasta pussista ei ole varaa sellaista hommata.
Paitsi jos jostain saisi "lahjoituksena" puoli-ilmaiseksi niin sitten.. :roll:

Saa nähdä toteutuuko haave koskaan...
Tässä seurassa on parempi olla hullu kuin tervejärkinen, silloin on paljon helpompaa.
maximoves
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maximoves »

Minun huoneeni oven vieressä on sellainen katosta lattiaan oleva "ikkuna" tuohon käytävälle ja siihen sopis tosi kivasti tuollainen pieni akvaario, joka näkyis kaikille ohi kävelijöille, voisivat hetkeksi pysähtyä katsomaan altaan meininkiä. Tietysti kustantaisin sen itse ja hoitaisinkin itse. Se olisi siis mun huoneessa ja ikkunan läpi sais sitä muut sitten ihailla.

Ajastimella valot ja ruokinta-automaatti viikonloppuja varten. Vedenvaihto kävis sutjakkaasti ämpärillä aamutuimaan kerta viikkoon jos siitä sen 2-3 ämpärillistä vaihtais. Kaiken muunhan saa kotoa tuotua, kun on noita altaita jo kolme kotona. Tai sitten miltsejä, kun niitäkin on ihan riittävästi, jopa liikaa. Jos niitä miltsiukkoja roudais liudan niin olis siinä kollegoilla ihmettelemistä kerrakseen.

Vantaa vedestä vain en tiedä joutuisko kuinka paljon sitä kovettamaan? Meillä kotona vesi on aikasten kovaa jo itsellään, mutta olen taas kuullut Helsingin veden olevan pehmeää, mutta mitenkähän Vantaalla?
Ratsastan auringonlaskuun....

http://community.webshots.com/user/maximove
TWallius
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TWallius »

avain kirjoitti:Haluaisin kovasti ja olen ajatellutkin hankkia. Pienessä toimistossa työskentelen eikä kalaseura olisi pahitteeksi.
En vain ole saanut työnantajaa vielä kovin innostuneeksi asiasta
(vaikka hänellä on kotonaankin "pienehkö" akvaario).
Ei se työnantaja meilläkään kovin suopeasti harrastukseeni suhtaudu, mutta ei sen saa antaa häiritä. Onhan sitä muillakin kukkia ja tauluja työpisteensä ympärillä, miksi ei sitten voisi olla vaikka pientä akvaariota. :D

Lomaajat on toki ongelmallisia, mutta kotoa ei ole pitkä töihin niin olen itse tehnyt veden vaihdot lomalla. Tullut illalla käymään töissä niin ei vahingossa tarvi kuitenkaan töitä tehdä. Ruokinnan hoitaa automaatti.

Ja kyllähän noita pieniä altaita saa lähes puoli-ilmaiseksi...
vimpula
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vimpula »

Olen töissä eläinkaupassa, joten kyllä siellä muutama kymmenen akvaariota on.. :D Tosin harmikseni en niitä kovin usein ehdi tarkastelemaan, kun muitakin hommia löytyisi.. Mitä nyt viikottaisten siivousten ja päivittäisten ruokintojen yhteydessä pääsee tarkistamaan kalojen kunnon ja mitä tälläkertaa sinne ollaan tilattu.. Muuten se jääkin siihen. On siellä toki 1000 litrainen eläke-allaskin, jota on ihan hieno katsella ja ihastella, pari minuuttia päivässä :P
aguilegia
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja aguilegia »

Kun on oma firma niin onnistuu se akvaariokin. Meillä (kauneushoitola-kampaamo) on n100l allas joka on osoittautunut hyväksi usemmassakin asiassa. kiukkuisilta lapsi asiakkailta jotka pelkäävät parturia on saatu tukka leikattua helposti kun heidät on istutettu siihen akvaarion eteen keskittymään vähän kivempaan juttuun :) lisäksi asiakkaista löytyy yllättävän paljon akvaarioharrastajia :) ainakin mielenkiintoista puhuttavaa löytyy.
On huomattavasti parempi tietää vähän kaikesta kuin kaikki yhdestä asiasta
-Blaise Pascal
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”