Siniravuista(procambarus alleni)

Muihin ryhmiin sopimattomat kalat (sateenkaarikalat, sädekalat, pallokalat jne.), mukaan lukien muut "örkit".

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
tmpitkan
Member
Member
Viesti:

Siniravuista(procambarus alleni)

Viesti Kirjoittaja tmpitkan »

Saatiin meille kaksi sinirapua seikkailemaan tuonne altaaseen (200cmx50x50). Olen yrittänyt tutkailla sukupuolta, pieni epäillys olisi että "jokinen" olisi poika puoli. Turhaan en haluaisi nostella tutkittavaksi. Tietääkö joku viisaampi, kuinka monta pientä jalkaparia on naaraalla/uroksella siellä pyrstön alla? Tarkoitan niitä aivan pieniä jalkoja.onpa sekavasti selitetty...Rantasella (se toinen) on isommat sakset ja laskujen mukaan niitä pieniä jalkapareja neljä. Onko siis naaras? Olen yrittänyt etsiskellä muutamaa rapua lisää altaaseen, tuloksetta. Ovatko nuo ravut noin kiven alla, vai mistä niitä löytyisi?

Kiittää ja kumartaa vastauksista.
jarppa82
Member
Member

Viesti Kirjoittaja jarppa82 »

Voit ne kyllä aivan huoletta nostaa sieltä hetkeksi tutkittavaksi. Ukkopuolen tunnistaa ihan parissa sekunnissa. Mutta niistä pienten "hankasten" määrästä en nyt osaa ainakaan minä sanoa.
Terveisin minä.
Kaizu
Imperaattori
Imperaattori
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kaizu »

Tuollainen sivu löytyi kun en jaksanut itse käydä kuvaamassa ravun pyrstön alustaa :P

Ainakin siniravuista sukupuolen näkee helposti noista paritteluraajoista vähän kokemattomampikin ilman vertailukohdettakin. Eli koiraan paritteluraajat ovat suuntautuneet kohden eturuumista ja näkyvät melko selvästi kun ravun kääntää ylösalaisin.
There are no facts, only interpretations. -- Friedrich Nietzsche
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muut kalat ja eliöt”