Saatiin meille kaksi sinirapua seikkailemaan tuonne altaaseen (200cmx50x50). Olen yrittänyt tutkailla sukupuolta, pieni epäillys olisi että "jokinen" olisi poika puoli. Turhaan en haluaisi nostella tutkittavaksi. Tietääkö joku viisaampi, kuinka monta pientä jalkaparia on naaraalla/uroksella siellä pyrstön alla? Tarkoitan niitä aivan pieniä jalkoja.onpa sekavasti selitetty...Rantasella (se toinen) on isommat sakset ja laskujen mukaan niitä pieniä jalkapareja neljä. Onko siis naaras? Olen yrittänyt etsiskellä muutamaa rapua lisää altaaseen, tuloksetta. Ovatko nuo ravut noin kiven alla, vai mistä niitä löytyisi?
Kiittää ja kumartaa vastauksista.
Siniravuista(procambarus alleni)
Valvoja: Moderaattorit
-
Kaizu
- Imperaattori

- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Tuollainen sivu löytyi kun en jaksanut itse käydä kuvaamassa ravun pyrstön alustaa 
Ainakin siniravuista sukupuolen näkee helposti noista paritteluraajoista vähän kokemattomampikin ilman vertailukohdettakin. Eli koiraan paritteluraajat ovat suuntautuneet kohden eturuumista ja näkyvät melko selvästi kun ravun kääntää ylösalaisin.
Ainakin siniravuista sukupuolen näkee helposti noista paritteluraajoista vähän kokemattomampikin ilman vertailukohdettakin. Eli koiraan paritteluraajat ovat suuntautuneet kohden eturuumista ja näkyvät melko selvästi kun ravun kääntää ylösalaisin.
There are no facts, only interpretations. -- Friedrich Nietzsche