Kuoret partamonnien herkkua

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
avain
Senior Member
Senior Member

Kuoret partamonnien herkkua

Viesti Kirjoittaja avain »

Olen antanut kaloille paljon vihanneksia. Kiehautan niitä vähän jotta pysyvät pohjassa. Kurkusta olen kuorinut kuoret pois että pikkumussukat pääsevät helpommin herkun kimppuun.

Tässä pari päivää sitten huomasin, että kurkkumme on kuumuudessa (hormi seinä astian vieressä) nahistunut hieman ja pätkäisin sen kahdeksi 7cm palaksi. Kiehautin sitä että pysyy pohjalla ja nakkasin akvaarioon. Seuraavana päivänä oli partamonnit tuhonneet kurkusta kuoret. Siis pelkät kuoret ja vähän keskustaa. Yhtään tummanvihreää kuorta ei näkynyt.
:roll:
Kuori taisikin siis olla herkullisempaa kuin sisus. Ja minä raukka kun olen kurkut niille aina kuorinut. Ja miten paljon ne olivatkaan syöneet. Huh.. taitaa niillä olla nyt massut täynnä. Kaikki kyllä ovat hyvinvoivan näköisiä. :mrgreen:
Tässä seurassa on parempi olla hullu kuin tervejärkinen, silloin on paljon helpompaa.
annakristiina
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja annakristiina »

Meillä käy samoin kesäkurpitsan kanssa :mrgreen:

Itse en keitä vaan ankkuroin pohjaan lusikalla. Isompi partis imee heti ekaksi kuoret. Poikasaltaan kasvatit syövät pehmeää keskustaa ensin.
Minkä nuorena oppii..
osaa ihan hyvin.
Inneremont
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Inneremont »

Minun partikset eivät välitä ollenkaan kurkusta tai kesäkurpitsasta... Kiehautan siivut ja laitan uppoamaan pohjalle. Partikset eivät edes huomaa pieniä palasia ja ne jäävät lillumaan. Muutaman päivän kuluessa joudun poimimaan ne pois akvaariosta. Partikseni syövät kyllä kaikkea muuta, kaikki hyttysentoukat ja muut pakasteruuat pistävät ne sekaisin. Ehkä ne oppivat syömään kasviksia kunhan aikuistuvat... [;)]
Biotooppiharrastaja
avain
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja avain »

Millä ihmeellä nuo parttikset pystyvät tuohon? Onko niillä hampaat vai ihan imuttamallako saavat kurkun kuoren tuhottua? :roll:
Tässä seurassa on parempi olla hullu kuin tervejärkinen, silloin on paljon helpompaa.
VesiEläin
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja VesiEläin »

Niillä taitaa olla siellä "imutuskärsässä" sellaiset raastinrautaa muistuttavat jutut. Ei millään muistu oikeat sanat mieleen mutta noinniinkuin kuvainnollisesti sanottuna.. :mrgreen:
kylpyankka
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kylpyankka »

Testasinpa minäkin ja laitoin kurkun kuorineen, toinen monni meni hetki tutkimaan ja taisi vähän maistellakin. Kivemman näköinen tuo kurkku kuorien kanssa, sopii paremmin väreihin. :P
Kaye
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Kaye »

Olisiko tämä raastinrauta oikealta nimeltään radula? Ainaskin kotiloilla on semmonen... :mrgreen:
homma hanskassa, hanskat hukassa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”