Erilainen kulma-akvaario

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
kylpyankka
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Erilainen kulma-akvaario

Viesti Kirjoittaja kylpyankka »

Keskusteltiin tuossa poikaystävän kanssa Pleko_88:n altaista (selitin siis että ajattele kun on kolme isoa akvaariota:). Toisin sanoen minä lähinnä keskustelin eli intoilin että haluan joskus iiiiiison akvaarion. 200*50*55 olisi oikkei kiva.
Poikaystävä ehdotti, että oliskohan jännä jos laittaisi kulmaan L-mallisen akvaarion, jossa etulasi olisi kaareva. L:n ja banaanin risteytys ikäänkuin. (Syy kaarevaan etureunaan, on ettei kalat törmää kulmaan. :mrgreen: ) Olisikohan tuollainen kovinkin hankalaa rakentaa ja saada pysymään kasassa? Toki voisi varmaan olettaa, että kalat osaisivat väistää kulmaa ja voisi olla L:n mallinen.

Jos oikeen innostuu rakentamaan, voisi akvaariota olla joka seinällä (oviaukko vaan välissä) ja itse voisi istuskella nojatuolissa keskellä huonetta ja ihailla. :D
jarppa82
Member
Member

Viesti Kirjoittaja jarppa82 »

Tuossahan kuvailit tavallisen kulma-akvaarion, jossa kaareva etulasi? Stockalla tuollainen on meleko isokokonen!

Nyt en varmaan tajunnut tuota ideaa. Koska sittenhän jos siinä on se yhdestä kappaleesta tehty kaareva etulasi, se ei enää ole ällänmallinen vaan puolipallukan mallinen.
Terveisin minä.
kylpyankka
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Sekavasti kirjoitin (väsymys), tarkoitin että etulasi olisi kovera, eikös ne yleensä ole kuperia noissa kulmaakvaarioissa. En edelleen taida osata paremmin kuvata.. Pitää varmaan joskus teettää sellainen niin voi sitten kuvan laittaa. :P
jarppa82
Member
Member

AAA! Nyt taisin tajuta. Eli kovera. Siis sisäänpäin kaarella? Sellainen olisi kyllä hieno, mutta taitaa tuo lasi heiketä sitten. Eli jos se on koveralla ja siihen ulkoapäin jollain kolauttaa niin hajoaa kun hujasen paska. Eikös sitten ulospäin kupera lasi kestä paremmin? Mutta hieno ois.
Terveisin minä.
Vinski
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Vinski »

Entäpä jos se lasi ei olisikaan yhtenäinen vaan se etulasi olisi muutamasta palasta kasattu niin ettei tulisi ihan L:n muitoista vaan ennemmin kaareva... Hankala selittää. Joskus jostain sen tapaisesta kuvan ja se oli kyllä tosi hieno, sais tosi hienon joen rakenneltua sellaseen.
Sam Salonen
Imperaattori
Imperaattori
Akvaarioseurat: HAF, HAS, TAS, TAY
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sam Salonen »

Esimerkiksi Shuran valmistaa tuon muotoisia akryylialtaita, hinnat ovat kylläkin materiaalista johtuen epämielyttävät mutta altaat hienoja.

Pari kaavakuvaa tuon mallisista altaista:
Kuva

Kuva

Ja pari kuvaa muusta Shuranin tekeleistä:
Kuva

Kuva

Lisää kuvia ja tietoa Shuranin tuotteista @ http://www.schuran.com/ Akryyliallastietoa @ http://www.schuran.com/seawater/aquarienbau.html

Noita Schuranin altaita myy ainakin www.carmenschwemmer.com Saksassa, ja luultavasti esim. Siniriutan Kim saisi tuollaisia tänne pohjolaan hankittua.
Guess what?! I got a fever, and the only prescription... is more cowbell!
kylpyankka
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Tuommoista juuri ajattelin kuin noissa kaavakuvissa, tuo 1200 litrainen olisi hieeeeno.

Palasista koottuna etulasi voisi olla vähän toimivampi ratkaisu. Hitsi, pitää vaan malttaa haaveilla.
jarppa82
Member
Member

Minä taas kuvittelin, että tuo etulasi tulisi suoraan kiinnitakalaseihin, mutta eihän se niin oikein toimisi.... Se sukuvika on kun suksi ei luista.. :roll:
Terveisin minä.
kylpyankka
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Sitten olisi kaikki kalat nenästään jumissa akvaarion suipoissa kulmissa. :D
Pyöreä akvaario keskellä olohuonetta voisi myöskin olla aika jännittävä..
pleko_88
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS

Re: Erilainen kulma-akvaario

Viesti Kirjoittaja pleko_88 »

kylpyankka kirjoitti:Keskusteltiin tuossa poikaystävän kanssa Pleko_88:n altaista (selitin siis että ajattele kun on kolme isoa akvaariota:).
Olisihan nyt täältä löytynyt varmasti suurempiakin altaita ja enemmän monilta.. :mrgreen:

Itse aikanani vertasin Jartzun ja Tihen 1200L akvaarioihin, kun tuota 780l akvaarioon lupaa kinusin. Ja kyllä se muutaman päivän jälkeen auttoi eli sain ostaa sen. :D
Ilkka Takala /
Tampereen Akvaariotukku
http://www.facebook.com/akvaariotukku
iiputti
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja iiputti »

pleko_88 kirjoitti:Itse aikanani vertasin Jartzun ja Tihen 1200L akvaarioihin, kun tuota 780l akvaarioon lupaa kinusin
Minä juttelen miehelle enemmän kuin tarpeeksi markkasen 1440 litraisesta, joka mukavasti näkyy tuohon kotitiellemme... Ihme mies, kun ei ole yhtään innostunut kasvattamaan meidän pyttyjä :roll:
Suojele mastiffia pienenä, niin se suojelee sinua suurena.
kylpyankka
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Re: Erilainen kulma-akvaario

pleko_88 kirjoitti:Olisihan nyt täältä löytynyt varmasti suurempiakin altaita ja enemmän monilta.. :mrgreen:

Itse aikanani vertasin Jartzun ja Tihen 1200L akvaarioihin, kun tuota 780l akvaarioon lupaa kinusin. Ja kyllä se muutaman päivän jälkeen auttoi eli sain ostaa sen. :D
Ei uskalla heti järkyttää mahdottoman suurilla akvaariopuheilla. :mrgreen:
jhmp
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja jhmp »

Phew! No joo-o, kohtuu hintaisia näyttävät todellakin olevan! :| Jos sitä sitten isona...
Sam Salonen kirjoitti:Shuran...akryylialtaita, hinnat ovat kylläkin materiaalista johtuen epämielyttävät mutta...
Hymyyle vaa, vaikka tuntuus äkkipäätä ourolta naamalihaksis.
Soon suasiteltavaa ihmissuhteeren kannalta -ja ilimaasta peeärrää.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”