Ratikassa kuultua

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
kylpyankka
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1565
Liittynyt: 11:38, 21.07.2004
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Ratikassa kuultua

Viesti Kirjoittaja kylpyankka »

Aamulla istui ratikassa edessäni suunnilleen ikäiseni tyttö puhelimeen puhumassa. Selosti ilmeisesti uudesta akvaariostaan:
"Ei sinne heti kaloja voi laittaa.. no ne kuolee.. no siellä vedessä on jotain mineraaleja jotka tappaa ne.. eka laitetaan sellasta ainetta joka tappaa ne mineraalit.."
Teki mieli koputtaa olkapäähän ja kertoa mitä ne mysteeriset mineraalit oikein ovat (siis sen verran kuin olisin osannut asiasta sanoa).
Raymondo
Junior Member
Junior Member
Viestit: 105
Liittynyt: 21:40, 25.08.2004

Viesti Kirjoittaja Raymondo »

Voi pyhä elämä...
Siis maailma olkoon osteri jonk' avaan miekallain

-William Shakespeare-
Rapu83
Junior Member
Junior Member
Viestit: 74
Liittynyt: 18:36, 12.03.2004
Paikkakunta: Tampere / Hervanta

Turha kummeksua

Viesti Kirjoittaja Rapu83 »

Miksi ihmeessä et sitten sitä tehnyt, niin ei nyt tarvitsisi täällä päivitellä....
Kala_
Member
Member
Viestit: 390
Liittynyt: 14:38, 03.02.2004
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Kala_ »

Minä taas jouduin selvittämään kypsytyksen apteekin tädille ammoniakkia ostaessani :|
kylpyankka
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1565
Liittynyt: 11:38, 21.07.2004
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Turha kummeksua

Viesti Kirjoittaja kylpyankka »

Rapu83 kirjoitti:Miksi ihmeessä et sitten sitä tehnyt, niin ei nyt tarvitsisi täällä päivitellä....
En päivitellyt, kerroin vain.
anttipi
Junior Member
Junior Member
Viestit: 161
Liittynyt: 14:20, 28.09.2004
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja anttipi »

Kala_ kirjoitti:Minä taas jouduin selvittämään kypsytyksen apteekin tädille ammoniakkia ostaessani :|
Mulla ei tainnut selittelytkään auttaa, kun apteekkari katsoi silti kuin kaivonmyrkyttäjää! :mrgreen:
"Oh my God, they drank Kilkenny! You bastards!"
kiltsi
Senior Member
Senior Member
Viestit: 656
Liittynyt: 09:57, 17.09.2002
Paikkakunta: Lieksan Akvaarioseura ry

Viesti Kirjoittaja kiltsi »

Tänään muutamassa liikkeessä vuoroani odotellessa tuli samaiseen liikkeeseen kaksi naista, vanha ja hyvin vanha. Olivat kaiketi ostamassa lapsen lapselle jotain kivaa veteen [}:)] . No nohevampi kertoi että tuossahan olisi värikäs kala ja tavasi altaan kyljestä että kultapyrstökaarikala. Ei ole tarkoitus arvostella hänen lukukykyään, mutta se mitä se vanhempi siihen sanoa täräytti; tuohan tuo purkissa menisi johon vettä laittaa1 Kuuntelin korvat pystyssä jatkoa. Nuorempi oli samaa mieltä että siinä oiva veteen laitettava! En voinut enää olla hiljaa kun alkoivat olla sitämieltä, että hintakin olisi kalalla kohdallaan. Sanoin noin tuosta olan yli että suodatinkin pitäisi olla jonne kalan laittaa ja vähintään 40l. vettä. Täti pyörähti, että mitä, joku puhui jossain. Sanoin niin että laki sanoo. Siihen naurahti ivallisesti että mikäs laki se noilla on ja sanoi että missäs täällä sellainen teksti on ja katseli samalla liikkeen seinille. Sanoin että suomen eläinsuojeluun kuuluu sellainen pykälä. Tähän tämä ihanainen täräytti vastata, että onneksi meillä Australiassa ei ole tuollaisia typeriä lakeja! On hällä kaloja pienessä purkissa, pärjänneet on ja onnellisen näköisiä. Siinä vaiheessa pidin jo naamani kiini etten täräyttänyt soipimatonta [}:)] .

Tuli minun vuoroni asioida kassalla ja katselis siitä samalla mitä hommaavat, purpattivat keskenään ja lähtivät mitään ostamatta :mrgreen: ! Olin mielissäni, mutta kiehuin eukon asenteelle raivosta! Että oli omahyväinen...asiakas. Myyjä ainakin näytti siltä ettei ollut kuullut keskustelua tai piti kiittimiä ristissä kun "hoitelin ne asiakkaat" pois eikä itsensä tarvinnut selittää mokomille. Tuo ei olisi myynyt noilla perustein, sen tiedän kun olen käynyt siellä ennenkin.
*Kukaan ei vielä ole pilannut silmiään katsomalla elämän valoisaa puolta*
Marimer
Member
Member
Viestit: 324
Liittynyt: 15:08, 23.08.2004

Viesti Kirjoittaja Marimer »

Asian voisi ajatella myös niin, että kyseinen henkilö, johon Kylpyankka viittasi, oli tavallaan oikeassa vaikka oikeat termit olivatkin hukassa. Tuskin sillä mitään merkitystä on pitääkö nitriittiä yms. mineraaleina vai vitamiineina, kunhan on sen verran järkeä ettei niitä kaloja sinne heti allasta kypsyttämättä laita. Ja kun kyseinen henkilö menee akvaariokauppaan kyselemään mineraalien poistoaineita, hän saanee lisää tietoa.
kylpyankka
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1565
Liittynyt: 11:38, 21.07.2004
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kylpyankka »

Selvennetään vielä, etten tarkoittanutkaan pahalla tuota tarinaa. Minua enemmänkin huvitti ylipäätään se miten yhtäkkiä kiinnittää huomiota akvaarioita koskeviin keskusteluihin ja myös tuo mineraalit -sana. Enhän itsekään alussa tiennyt edes tuon vertaa.

Olisi pitänyt selvemmin asia ilmaista. Syytän luonnollista hiusteni väriä. [;)]
TanTan
Member
Member
Viestit: 308
Liittynyt: 12:33, 05.03.2002
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja TanTan »

anttipi kirjoitti:
Kala_ kirjoitti:Minä taas jouduin selvittämään kypsytyksen apteekin tädille ammoniakkia ostaessani :|
Mulla ei tainnut selittelytkään auttaa, kun apteekkari katsoi silti kuin kaivonmyrkyttäjää! :mrgreen:
Yrittäkääpä käydä ostamassa apteekista kaliumpermanganaattia. Päälle hyökkää tiukalla ilmeellä ja painavalla äänellä täti, jota kovasti kiinnostaa aineen käyttötarkoitus. Ja kun selviää, ettei aine tulekaan pommiin (!), vaan akvaarion desinfiointiin, huokaa apteekintäti kuuluvasti ja jaksaa jo hymyilläkin ystävällisesti. Pelottava ilmestys 8O. Muisti vielä muistuttaa, että varmaan kannattaa poistaa ne kalat sieltä ennen aineen laittoa :mrgreen:.
Parasta ihmisessä on koira.
Raymondo
Junior Member
Junior Member
Viestit: 105
Liittynyt: 21:40, 25.08.2004

Viesti Kirjoittaja Raymondo »

noh... minä yritin ostaa vetyperoksidia niin kyllä se apteekin tätönen siitäkin jo aika kieroon katto... Voiko sitä käyttää mihinkään pommiin? Minä vielä ostin sitä laimeampaa.... Ray the bombmaker... :mrgreen:
Siis maailma olkoon osteri jonk' avaan miekallain

-William Shakespeare-
Inneremont
Senior Member
Senior Member
Viestit: 608
Liittynyt: 11:48, 24.09.2004
Paikkakunta: Helsinki, HAS/Ciklidistit

Viesti Kirjoittaja Inneremont »

Itse olin ostamassa kertakäyttöruiskuja (Niillä on helppo ottaa vesitesteihin vaadittava vesimäärä tarkasti...) jolloin kassalla istuva myyjä katseli "narkkaria" paheksuvasti. Toinen myyjä joka käveli kassan ohi pysähtyi ja loi saman katseen. Kun kerroin aikomukseni myyjät hymyivät vaivaantuneesti, "eihän me muuta sinusta..." Samat katseet sain jo pikkupoikana kun ostin samoja ruiskuja liimaa varten kun rakensin pienoismalleja, silloin vaan ihmettelin ilmeitä "mitäs ne tädit tolleen...?"
Biotooppiharrastaja
Miikku
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1156
Liittynyt: 17:18, 18.02.2004
Paikkakunta: Jyväskylä, JAS

Viesti Kirjoittaja Miikku »

Täällä sai kanssa selitellä apteekkitädeille ammoniakin ostoa. Ja kun kerroin mihin se tulee ja miksi, niin täti siihen että "ai tuollakos tavalla se pitäs tehdä, minulla kun kuoli aina kaikki kalat silloin kun oli vielä se akvaario" :roll: No, hyvä jos on jo sittemmin luopunut kalapolojen kiusaamisesta...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”