Noin kolme kuukautta sitten mietin, miten on sitten hauskaa tulla kotiin kun kalat polskii akvaariossa iloisesti ja pääsee niitä ihastelemaan. Tänään kun tulin kotiin, ensimmäiseksi äkkiä laskemaan kaloja. Onko kaikki elossa, näyttävätkö voivan ok. Missähän monnit luuraa, toivottavasti ovat voinneissa.
Tuntuu että muut aloittelijat miettivät mitä kaloja seuraavaksi ja seuraavat ensimmäisiä kutuja. Ja hyvä niin, en tätä tuskailua muille toivo. Mutten tosin itsellenikään.
Olenkohan minä käyttänyt kaiken hyvän tuurini lapsena.

Olen miettinyt sitäkin, mitä tuonne altaaseen voisi laittaa, jos alkaa näyttää siltä, ettei noista nykyisistä kaloista enää ole eläjiksi. Kilpikonnan? Pelkkiä kasveja? Käärmeitä (hui!)? Kivikokoelman? Olen vaan tosi paljon tykästynyt fisuihin. Enkä minä niistä oikeasti usko luopuvani, nyt vaan on hieman hankalaa. Sitten ainakin osaa arvostaa jos/kun akvaarion elämä alkaa olla normaalia ja kalat pysyä elossa.
Joku varmaan miettii, että miksi tuokin jaksaa samasta asiasta parkua. Suhteellisiahan nämä tunnejutut ovat, mutta itse en ole aikoihin ollut näin ahdistuksissani. Kaiken muun kiireen lisäksi kalat voivat huonosti, ei kiva. Joku ystävä kun kysyy miten akvaario jaksaa, ei siihen oikeen muuta voi sanoa kuin 'joo ihan ok'. Karkuun varmaan juoksisivat jos alkaisin selostamaan tilannetta.
Nyt kun tämän kirjoitin, tuntuu hölmöltä valittamiselta. Ennemmin hölmö kuin.. no mitä tuo aikaisempi nyt olikin..