Sisustusintoilua akvaariossa

Kasvien hoito, ongelmat ja sisustus.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
hokkis
Junior Member
Junior Member
Viestit: 94
Liittynyt: 22:11, 15.01.2004
Paikkakunta: Helsinki

Sisustusintoilua akvaariossa

Viesti Kirjoittaja hokkis »

Sain tänään inspiksen laittaa koko hoito uusiksi... siis sisustuspuoli.
Eli hain rautakaupasta lattialaattoja ja laitoin akvaarioon korokkeen niin että saisi vähän näyttävyyttä lisää, saas nähä mitä hommasta tulee. Eli nyt hiekkaa on eri tasoissa. Onko vastaavia rakennuspuuhia muilla meneillään.

Nyt on pikkasen sekasta ja sakeeta kun joutu mylläämään koko pohjan ihan sekaisin.. aika paljon paskaa siellä sitten olikin. :) / :(

pitääköhän laittaa jotain bactozymiä tai muita aineita vai tuleekohan suodattimen kautta tarpeellisenmäärä bakteerikantaa takaisin.. kasvi lannoitetta meinaan ainakin pistää jotta saisi taas kasvit hyvälle alulle..

Kalastoakin olen uusimassa ja nyt olisi ylimääräisenä n.10-15miljoonakalaa (pari ihan vastasyntynyttä ja sitten niiden isiä ja äitejä. Lisäksi voisin noista kulmatetroistakin ajatella luopuvani.. jos joku haluaa ostaa niin yv:llä tavoittaa.
jarvij
Elite Senior Member
Elite Senior Member
Viestit: 15316
Liittynyt: 16:24, 05.11.2001
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit,
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki/HAS/Ciklidistit/TAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarvij »

Saapa nähdä mitä kaikkia muutoksia ja kuinka monelle tuo viikonlopun sisustuskurssi aiheuttaa! :mrgreen:
Sivuillani voi jo olla vastaus kysymykseesi:
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
Love
Starting Member
Starting Member
Viestit: 46
Liittynyt: 22:52, 18.08.2004

Joo tääl on kanssa sisustus puuhat

Viesti Kirjoittaja Love »

Kokonaan uuden altaan kanssa reuhaamista,ah niin ihanaa hiekan pesua etenkin ku vessa lähinnä muistuttaa hiekkarantaa sen puuhan jälkeen.Toisaalta sen hiekan hakeminenkin oli ihan retki sinänsä starkilta 25kg puhallus hiekka 3e.No kävellen olin juu liikenteessä mutta ei malttannu odottaa auto mahdollisuuteen asti.Varasto poika nosti sen hiekka säkin sieltä katto ympärilleen no missä sun auto o mä voin kantaa painaa aika paljo.Ei ei ,siihen vaan käsivärsille mä olen kävellen.Sinne jäi pyörittelemään päätään ..

Sitten sain valmiikis sen kirotun styrox taustan vihdoin riitti vähäksi aikaa veisto hommat ainakin ,jos veistettävänä on 2,5m styroxia :mrgreen:Oikeestaan veistäminenkin oli kivenpaa kun sen maalaaminen imee niin paljon itteensä.Mut ompahan nyt sitten kallio seinämä ja kanto taustaa.En vaan ole viellä päättänyt laitanko ne sittenkin ulkopuolelle vai sisään.No sit alkaiski se kasvien kasvattelu ja kypsyttely jahkä sinne asti pääseen.Vielä ku löytäis sinne ne asukit on taas kortilla kikki lajit mitä mie tykkäisin katsella hitto.
melanostomias suvusta melkeen kaikki voisin ottaa uimaan olkkariin.Onkohan mussa jokin vialla.
jarvij
Elite Senior Member
Elite Senior Member
Viestit: 15316
Liittynyt: 16:24, 05.11.2001
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit,
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki/HAS/Ciklidistit/TAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarvij »

No ainakaan styrokstaustaa ei tehdä noin; sen voin kertoa. Se, miten se tehdään, selviää aika monelle nyt lauantaina ja sunnuntaina.
Eikä hiekkaa oikein pestäessä sitä juuri karkuun pääse. Vain se kaikkein hienoin, hiesu ja hieta poistuu.
Sivuillani voi jo olla vastaus kysymykseesi:
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
oppo
Senior Member
Senior Member
Viestit: 696
Liittynyt: 12:45, 17.12.2001
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja oppo »

jarvij kirjoitti:Saapa nähdä mitä kaikkia muutoksia ja kuinka monelle tuo viikonlopun sisustuskurssi aiheuttaa! :mrgreen:
Hyvä Jarvij. Tarviiko sitä helvatan sisustuskurssia joka paikassa mainostaa? Varmaan jos katsoisi sinun viimeiset viestisi, vähintään joka toisessa olisi maininta tästä. Alkaa ottamaan aivolohkoon tuommoinen. :roll: Onhan se kiva juttu ja erikoistakin mutta joku tolkku tässäkin pitäisi olla.

8O
Ei pidä uskoa kaikkea mitä kuulee, mutta sen voi aina kertoa eteenpäin.
jarvij
Elite Senior Member
Elite Senior Member
Viestit: 15316
Liittynyt: 16:24, 05.11.2001
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit,
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki/HAS/Ciklidistit/TAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarvij »

Loppuu kuule varsin pian. Voin kertoa.
Perjantaina en enää edes ole koneen ääressä. 8-)

Edit: Siivottu joulukuusi-ilmiötä. Ei hymiöitä joka virkkeen perään! --Cory
Sivuillani voi jo olla vastaus kysymykseesi:
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
Love
Starting Member
Starting Member
Viestit: 46
Liittynyt: 22:52, 18.08.2004

nii no

Viesti Kirjoittaja Love »

Juuh eihän sitä karkuun pääse sinänsä mutta mä olen vaan sotkuleva ihminen vähän ripsahtaa ohi ämpäristä tai hämmentää sen yli ämpärin jne.

Niin mä olen kanssa seuraillu tätä keskustelua näistä taustoista enkä usko että siihen on sitä yhtä oikeaa tapaa ja makujakin on niin monia.Eikös kukin tyylillään ja omalla käden jäljellään.Ainoa mikä musta merkitsee on se,että kaloilla on turvallista.Tiedä sitten.

Mitä kurssiin tulee se on hieno juttu ja varmasti hyvä,ei silti pidä ihan sättiä kaikkia niitä jotka ei sinne pääse,toisille se vaan voi olla mahdoton reissu vaikka miten paljon haluaisi.Vaikka pitkän matkan päästä tulevat opiskeliat monelle sellainen raha mikä on pieni saattaa olla toisille niin suuri ettei tarvitse viikkoon syödä tms.

Paljon kivempaa olisi nähdä ihmisten erilaisia tekemisiä ja kuulla teknisiä tietoja sekä tietoa mahdollisesti seuranneista haitoista,siitä olisi kaikille hyötyä ja saattaisi avata taas uusia ulottuvuuksia sisustuksien teossa.Kuitenki täällä pyörii monien eri alojen ammattilaisia joilla on paljon tietoa eri aiheista.Tai paljon idea rikkaita ihmisiä.Koskaan ei voi tietää kaikkea ja aina voi oppia uutta.
melanostomias suvusta melkeen kaikki voisin ottaa uimaan olkkariin.Onkohan mussa jokin vialla.
jarppa82
Member
Member
Viestit: 306
Liittynyt: 13:14, 19.05.2004
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jarppa82 »

Minä haluaisin nähdä viesteissä PALJON enemmän kuvia ihmisten altaista tai juuri niistä taustoista, mitä on tehty! Se jo kertoisi niin niin niin paljon. Ja se olisi itselle myös silmäniloa ja tavoitetta mihin itse päästä. Helppo on täällä haukkua, jos joku kirjoittaa tehneensä näin ja näin... Vaikka ei kukaan todellakaan tiedä, minkänäköinen on lopputulos.

Tosin Aquaweb on tehnyt kuvien lisäämisestä TODELLAKIN LIIAN VAIKEAA! Kaikilla kun ei ole omaa palvelinta tai kotisivua... Tosin ymmärrän sen, että aw:n palvelimen pitäisi olla jotain toista luokkaa, jos sinne niitä kuviaan jokainen voisi laittaa.
Terveisin minä.
jarvij
Elite Senior Member
Elite Senior Member
Viestit: 15316
Liittynyt: 16:24, 05.11.2001
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit,
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki/HAS/Ciklidistit/TAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarvij »

Mutta internet on tulvillaan mahdollisuuksia perustaa ilmaiset kotisivut ja mahdollisuuksia latailla kuvia eri albumeihin.

Seon lähinnä viitseliäisyydestä kiinni (osaamisen kisäksi toki) [;)]

Kuva

Minun 550 litraiseni keskiosa. Muita kuvia siitä:
http://aquahoito.info/suomi/tanganjika/ ... kuvia1.php

Täältä kuvia klikkaamalla lisää:
http://aquahoito.info/suomi/tanganjika/ ... enkuva.php
Sivuillani voi jo olla vastaus kysymykseesi:
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
Love
Starting Member
Starting Member
Viestit: 46
Liittynyt: 22:52, 18.08.2004

Jaahas

Viesti Kirjoittaja Love »

Ton linkin alla on nuo mun räpellykset tosin kuvat ei ole kauheen hyviä värit heittää ja valot mutta niihin on nyt tähän hätään tyytyminen otetaan sitten parempia,kun ovat oikeassa paikassa Niitä kuvia on siell kolmesta eri osasta kun klikailee seuraava näpikkää pitäisi tulla.

http://www.city.fi/kuvagalleria/kuva.ph ... =blacklove

Ne jää ehkä altaan ulkoiseksi Se selvii sitten koe täytön yhteydessä ,kun pääsee silmäilemään hieman.Sitten hän ne vasta tulee oikeuksiinsa kaiken muun oheis sisustuksen myötä se on semmonen kokonaisuus mikä on tulossa kaikki palat kuuluu toisiinsa periaatteella.Niin ja jos se menee sinne sisään veikkaisin silikoonin olevan päällystys materiaalina.Silikooni pintaa ainakin olisi helppo pyyhkiä ,jos tarve vaatii.Tosin työlästä levittää mutta aikaahan riittää ompahan haastetta.


No nii pari tosi huonoa kuvaa lisätty ton linkin taakse missä on vähän jo sisustusta kypsyttely meneillään ja pari kalan kuvaa kanssa rihman kuva on hyvä siitä tulee jotenki valtameri fiilis vaikka uikin ihan vaan tossa makeessa akvassa :mrgreen: Yrittää saada hienon onnistuneen kuvan sitten kun kaikki on paikallaan muukin ku vaan toi yksi osa mistä tuo kuva on otettu.

Hienolta näyttää järven järvellä :mrgreen:
melanostomias suvusta melkeen kaikki voisin ottaa uimaan olkkariin.Onkohan mussa jokin vialla.
Love
Starting Member
Starting Member
Viestit: 46
Liittynyt: 22:52, 18.08.2004

laittakaa

Viesti Kirjoittaja Love »

laittakaa lisää sistus kuvia .
melanostomias suvusta melkeen kaikki voisin ottaa uimaan olkkariin.Onkohan mussa jokin vialla.
Liinanen
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1273
Liittynyt: 18:18, 26.08.2004
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Liinanen »

Kuinkas sattuikin, sain juuri eilen albumit valmiiksi ja opettelin kuvien laiton. Tässä muutama kuva...

Kuva
140l

Kuva

Kuva

Akva on juuri uudelleen perustettu ja kypsymässä. Odottelee tulevia asukkejaan, toivottavasti Perhoskirjoahvenpariskuntaa...
Kaizu
Imperaattori
Imperaattori
Viestit: 2881
Liittynyt: 16:42, 21.10.2001
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kaizu »

jarvij kirjoitti:Minun 550 litraiseni keskiosa. Muita kuvia siitä:
http://aquahoito.info/suomi/tanganjika/ ... kuvia1.php
Jokos kohta se laajakulma riittäisi kokonaiskuvaan suoraan edestäpäin? 8-)
There are no facts, only interpretations. -- Friedrich Nietzsche
jartzu65
Koi-Jari
Koi-Jari
Viestit: 3790
Liittynyt: 14:50, 09.11.2001
Paikkakunta: Suonenjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartzu65 »

" Silikonirinnat ovat kuin jalopuuratti Ladassa: Kiva hivellä mutta kyyti ei parane"

http://koiruuksiajakissankujeita.kotisivukone.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
laarukka
Junior Member
Junior Member
Viestit: 70
Liittynyt: 21:34, 20.10.2004
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja laarukka »

LIINASELLE kysymys, mitä nuo kivenmurikat akvaariossasi ovat? Ja mistä? Hienon näköinen rakennelma!!!
jartzu65
Koi-Jari
Koi-Jari
Viestit: 3790
Liittynyt: 14:50, 09.11.2001
Paikkakunta: Suonenjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartzu65 »

Eikös tuo ole ihan tavallista laavakiveä?
" Silikonirinnat ovat kuin jalopuuratti Ladassa: Kiva hivellä mutta kyyti ei parane"

http://koiruuksiajakissankujeita.kotisivukone.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Raymondo
Junior Member
Junior Member
Viestit: 105
Liittynyt: 21:40, 25.08.2004

Viesti Kirjoittaja Raymondo »

Liinanen: Ihan ¨tajuttoman upea akvaario!!!

Tahtoo ja sisustaa!
Siis maailma olkoon osteri jonk' avaan miekallain

-William Shakespeare-
Nanuska
Member
Member
Viestit: 324
Liittynyt: 17:48, 10.02.2004
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Nanuska »

Komppaa Raymondoa...

Mä olen niin kade 8-)
Liinanen
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1273
Liittynyt: 18:18, 26.08.2004
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Liinanen »

Voi kiitos! :D Siinä menikin yksi ilta sisustaessa. Nyt siellä uiskentelee viisi pientä perhoskirjoahventa, jotka ovat hyvin löytäneet reviirit itselleen. Muita kaloja ei ole eikä tule joten siksi yritin vähän panostaa tohon sisustukseen enemmän kun kalat ovat aika paljon piiloissaan.
Laavakiveähän toi, oikeassa olitte. Nyt olisi himo saada uusi akvaario...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kasvit ja sisustus”