Kasveja Turusta

Kasvien hoito, ongelmat ja sisustus.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
pink_cat
Starting Member
Starting Member

Kasveja Turusta

Viesti Kirjoittaja pink_cat »

Mistä Turun akvaarioliikkeistä kannattaisi ostaa kasveja? Hintoja? Monipuolisin valikoima?

Entä kalat? Millainen Puutorin akvaario on? Entä uusi akvaario? Kiitos jo etukäteen [;)]
Lilliputti
Junior Member
Junior Member

Kasveja,

Viesti Kirjoittaja Lilliputti »

Kasveja ostaisin varissuon eläinliikkeestä silloin kun ne ovat tulleet "lähiaikoina". Hinnat halvimmat, kai :roll: Toinen on akvaariotukku josta myös kannattaa kaloja katsoa. Puutorinakvaariossa ehkä laajin/harvinaisin valikoima jos sellaista hakee, kasvit yleensä kalliita eikä kalojenkaan hinnat ihan alas tipu. Myyjät siellä ei kovin "ystävällisiä" toisilla tietoa niin kaikkea suurennellaan esim.kalojen kokoja ja vaatimuksia ja toiset myy miltei mitä tahansa mihin tahansa 8O
Turussa ei oikein akvaario puolelta löydy viiden tähden kauppaa. Joko tieto puuttuu, ei palvelu alttiutta/ystävällisyyttä tai löytyy näitä mutta valikoima on niukka :(
Morrgan
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Morrgan »

Puutorin akvaarioon en astu enää, sen verran ärsytti viime kerralla. Akvaariot ja kalat näyttivät olevan ihan hyvässä kunnossa, mutta mutta. Esimerkkinä tulipyrstö-altaan ilmoitus: "Tulipyrstö. Voit ottaa yhden 60 l akvaarioon, kaksi 100 l akvaarioon jne." Just joo. Tuollaista touhua en aio rahoittaa ostamalla yhtikäs mitään kyseisestä paikasta.

Itse olen ostanut melkein kaikki tavarat, kalat sun muut Uudesta Akvaariosta. Hinnat ovat yleensä kohdallaan ja kysymyksiin saa ihan asiallisia vastauksia. Valikoima vaihtelee, harvinaisempia lajejakin saattaa löytyä.

linkkivinkki
jonn@
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jonn@ »

Oli pakko kirjoittaa tähän kysymykseen! Puutorin akvaarioon en itsekkään enää suostu menemään, sen verran huonoja kokemuksia sieltä on tullut. Itse olen myös huomannut että monia kaloja myydään ihan vääriin oloihin. Myyjät väittävät tietävänsä kaiken, eivätkä hyväksy että joku toinen voisi tietää asiasta enemmän. Ennen kuin tiesin tästä kaikesta, keskustelin omistajan kanssa. Hän sanoi aivan suoraan että he eivät ymmärrä kuinka jonkun järjestön jäsenet voivat esittää tietävän enemmän kuin he. Hehän ovat alansa ammattilaisia? Keskustelun aikana tosin minulle valkeni, etteivät he tiennyt paljoakaan

Olen myös kuullut tuttavaltani että kyseisen paikan myyjä on myynyt gerbiilin hamsterina. Mielestäni tämä kertoo jo paljon. Siellä näkee myös usein kuolleita kaloja akvaariossa tai lattialla! Jyrsijöiden olot ovat välillä kamalat. Kerran hamstereilla, jotka ovat yöeläimiä, oli loistelamput terraarioiden alapuolella, niin että kun hamsteri raukat nukkuivat mökeissään valo paistoi niihin, koska purua oli niin vähän eikä mökeissä ollut pohjaa. Tämä asia oli onneksi korjattu seuravalla kerralla.

Joten sinne en ainakaan ostoksille suosittele kenenkään menevän!

Itse käytän kaikkia muita vähän riippuen siitä mitä olen hakemassa! Zoojattaresta saa halvimpia tarvikkeita, hyviä kaloja Faunattaresta, samoin kasveista parhaat valikoimat on Faunattaressa tai Uudessa akvaariossa! Faunatar tosin on Raision puolella, joten en tiedä voiko sitä joukkoon laskea. Karvakorvissa saa ystävällistä palvelua! Kaikilla hyvät ja huonot puolensa! Vielä en tosin ole löytänyt minun mielestä "täydellistä" akvaarioliikettä, tämä taitaakin olla vain haave, joka ei ehkä koskaan toteudu.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kasvit ja sisustus”