kuva mukaan viestiin
Valvoja: Moderaattorit
kuva mukaan viestiin
löytyykö jostain ohje kuvan lisäämiseksi viestiin?(ihan kohta kohdalta) 
In Urea Sumus
Koodi: Valitse kaikki
[img]kuvan url-osoite[/img]Koodi: Valitse kaikki
[img]http://jusa.aqua-web.org/030804/gone_fishing.jpg[/img]
(Kuvassa jukka kalastelee skopasta ulos altaasta)
Älä mielellään linkintä kuvia mitkä ei ole omia otoksia ilman että ilmoitat kenen ottama kuva on. Liian leveät kuvat levittää tekstit pilalle ja isokokoiset kuvatiedostot saa hitaan yhteyden omaavat huutamaan armoa.
Jos et jaksa käsin kirjoitella niin käytä noita tägejä.
Viimeksi muokannut jusa, 13:14, 13.09.2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Älä kuvaa salamalla allasta. Itse kuvaan canonin digijärkkärillä (300D) ja oikeastaan siinä kuvien terävyyden määrää käytetty linssi.jumase kirjoitti:Saakos udella millä kameralla olet jusa noita kuvia ottanut. Oli pirun hienoja otoksia. Tuo oma 4 Mpikselin digikamera, kun ei taivu millään asetuksilla tarkkoihin kuviin. Lisäksi heijastukset lasista hyppivät silmille aivan käsittämättömän selvästi.
Yleensäkin jos haluat suht teräviä kuvia niin kannattaa laittaa käytetty aukko n.10 tienoille, ISO niin alas että ei pahasti kohise ja jos valo ei riitä niin käyttää jalustaa tai jotain vastaavaa viritelmää. Riittävä valotusaika käsivaralta on n. 1/optiikan millit tai nopeampi. Yksittäisten liikkuvien elukoiden kuvaamisen tarvitsee valotusaikaa nopeuttaa ja jos valo ei riitä niin nostaa ISO:a, suurentaa aukkoa taikka vaihtoehtoisesti kikkailla salamalla. Salaman käyttö on vaikeaa koska kohtisuoraa liian kaukaa heijastukset tappaa kaiken ja vinottain kuvattaessa kuvista tulee optisten vääristymien vuoksi aika surkeita. Yksi tapa on laittaa linssi käytännössä kiinni lasiin, taikka tehdä sille jonkin sortin tötterö joka tulee lasiin kiinni.
Itse en tykkää salamalla kuvaamisesta koska se usein tappaa aika tehokkaasti oikeat valot ja varjot.
-
HillyBilly
- Senior Member

- Viesti:
Jos riutasta olet kuvia laittamassa esille niin luulen että myös salonen voi hieman auttaa tossa kotisivutilan löytämisessä. Voit myös laittaa mulle toistaiseksi jotain kuvia sähköpostitse niin laitan ne verkkoon, kunhan kuvatiedostot ei ole älyttömän kokoisia.jammu kirjoitti:just niin, eli kuinka ladataan ja mihin ja miten linkitetään ja millä ja huh hah hei sanoo hoomoilanen.