P:S: Tulivat kirjekuoreessa joka oli muutaman millin paksu

Valvoja: Moderaattorit
WaterBoy78 kirjoitti:Mielestäni on vähän/huonokuntoisia kasveja joista olen maksanut liikaa.
--
P:S: Tulivat kirjekuoreessa joka oli muutama milli paksu
Juu täysin samaa mieltä, noista en makasisi todellakaan postikulujen hintaakaan.. Omakohtaisesti tuollaiset lentäisivät roskiin!dsl kirjoitti:Nolla euroa. Ei edes postikulujen arvoista. Tosin, kun tuota katsoo, tunsin piston sydämessä. Olenkohan joskus lahjoittanut liian pieniä pusseja. Saatan olla.
Miksi roskiin? Kannattaa ainakin koittaa lahjoittaa pois, moni alottelija kaipaa kasveja niin kipeästi että ottaisi tuonkin satsin mitä alkukuvassa oli.. Tosin tämä näyttää varsin lahjotus-kasvikasalta, hintana postimaksu tai luovutus ilmaiseksi..okanderi1 kirjoitti:Just tänään heitin enemmän kasveja roskiin.
Vedensuosikkia, Ricciaa, Intianvesitädikkiä, pistiaa, tiikerilummetta ja muutamaa joiden nimeä en muista.
Ehkä 2 euroo, kyl noista osan saattais saada jopa juurtumaan, mutta silti aika ikävää... Ilmeisesti myyjä saa kuulla kunniansa?WaterBoy78 kirjoitti:Jaa, mitä mieltä olet? Paljonko maksaisit?
Konnanputki kasvaa meillä pinnalla. Niinpä lyhyet konnanputken pätkät voi kasvattaa pinnalla ja kun kasvi on kyllin pitkä sen voi istuttaa pohjaan.kiltsi kirjoitti:Eihän noita konnanputkia saa edes kiini mihinkään
Siksi roskiin, koska kasvit voivat siirtää pytystä toiseen mm. sairauksia (esim. kalatuberkuloosia). Vaan mikäpä kokoonpano olisi tauditon...VesiEläin kirjoitti:Miksi roskiin? Kannattaa ainakin koittaa lahjoittaa pois, moni alottelija kaipaa kasveja niin kipeästi että ottaisi tuonkin satsin mitä alkukuvassa oli..
Tuolla "ostetaan" palstalla olen jo jonkin aikaa etsinyt tiikerilummetta ja ollut valmis maksamaan siitä suurenkin summan, joten seuraavalla kerralla tarjoapa minulle ensin ennenkuin heittelet roskiin...okanderi1 kirjoitti:Just tänään heitin enemmän kasveja roskiin.
Vedensuosikkia, Ricciaa, Intianvesitädikkiä, pistiaa, tiikerilummetta ja muutamaa joiden nimeä en muista.
Jos tuota pelkää niin kovasti niin mitä ihmettä voi hankkia akvaarioon? Useimmissa Akvaariokaupoissa kasvit ovat ihan samoissa altaissa kuin kalatkin. Kasvit sentään voi kylvettää(desinfioida) ja pestä vaikka hammasharjalla ennen uuteen altaaseen tuontia, joten helpompi kasvien kautta siirtyviä tauteja on torjua kuin mitä kalojen mukana voi tulla. Ainakaan itse en myy/lahjoita kasveja pois jos altaassa on tauti tai lääkitys päällä, sehän on jo järjen vastaista.Tiinanen kirjoitti:Siksi roskiin, koska kasvit voivat siirtää pytystä toiseen mm. sairauksia (esim. kalatuberkuloosia).
Aivan, tuo se juuri on ärsyttävää. Itse maksoin 5e eräästä kasvista kuvitellen sen olevan suuri yksilö. No eipä ollut, tosin ei myyjä niin väittänytkään. Mutta 5 eurolla voi kuvitella saavansa ihan hyvän nipun jotain kasvia. Tuokin meni tyyliin "hyvällä hoidolla siitä tulee joskus iso". Ja lisäyksenä vielä, mistäpä sitä koskaan tietää etukäteen mitä saa. Mikä on toiselle pieni voi olla jollekkin muulle suurisani kirjoitti:Osa myyjistä myy hyvälaatuisia levättömiä kasveja ja yksi osa on hommassa mukana tyylillä "tästä saat kasvin alun, siitä tulee upea joskus jos osaat hoitaa".
Tötta tuokin, toisaalta. Joku aika sitten ostin eläinkaupasta tarjouskasveja 4 pottia 12 eurolla (normaalisti 6e/kpl). Jokaisessa potissa oli arviolta 10 tainta, jotka sai eroteltua toisistaan. Jos 10 tainta maksaa 3e, yhdelle jää hintaa 30snt. Kyseessä on siis melalehdet. Mutta eipä niitä tuolla hinnalla useinkaan saa. Olen yleensä itsekkin sitä mieltä että harrastajilta saa parempia ja halvempia kasveja, mutta viime aikoina kasveista on alettu toisinaan pyytää liian korkeita hintoja.nikita kirjoitti:Tätä kautta saa mielestäni hyvinkin edullisesti kasveja, verraten kaupassa myytäviin. Onhan ne eläinkaupan kasvit jo isoja mutta mielimmun maksan 10 taimesta 7 euroa kun yhdestä kaupan purkkikasvista mikä käsittää vaan yhden kasvin.