Tampereen akvaarioliikkeet

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Nadina
Starting Member
Starting Member

Tampereen akvaarioliikkeet

Viesti Kirjoittaja Nadina »

Missä kannattaa käydä ja miten ne löytyvät rautatieasemalta lähdettäessä?
Sade
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Sade »

http://www.kapsi.fi/~skare/akvaario/Tampereella.html

Täältä löytyy Tampereen akvaarioliikkeiden arvosteluja.
Itse käyn useimmiten Kaukajärven Safarissa. Siellä on siistit altaat ja hyvät kasvivalikoimat. Kalatkin, jotka olen sieltä ostanut, ovat olleet terveitä ja hyväkuntoisia. :)
hiru
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja hiru »

Lähimpänä rautatieasemaa on Coral Aquarium: aseman pääovesta ulos, suoraan eteenpäin Hämeenkatua, kaksi korttelia eteenpäin ja vasemmalle Aleksanterinkadulle, ja siitä taas pari korttelinväliä (matkalla ohitat pizzeria Napolin, Subwayn ja pienen viihtyisän 2h+k raflan).

Seuraavaksi ehdottaisin Viherkalassa käyntiä (lähellä Särkänniemeä), varsinkin jos olet kalaostoksilla.

Nämä kaksi ovat pelkästään akvaarioaiheeseen keskittyviä.
Nadina
Starting Member
Starting Member

Kiitos vastauksista. :)

Coralissa ja Viherkalassa tuli molemmissa käytyä, ihan ok mielestäni kumpikin.

Voikos muuten pariakymmentä caridina japonicaa pitää 12-litran purkissa? :roll: (Epäilenpä että ei)
pleko_88
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS

Viesti Kirjoittaja pleko_88 »

Nadina kirjoitti:Kiitos vastauksista. :)

Coralissa ja Viherkalassa tuli molemmissa käytyä, ihan ok mielestäni kumpikin.

Voikos muuten pariakymmentä caridina japonicaa pitää 12-litran purkissa? :roll: (Epäilenpä että ei)
No kommentois vähän mitä pidit.. :mrgreen:
Ilkka Takala /
Tampereen Akvaariotukku
http://www.facebook.com/akvaariotukku
Sade
Senior Member
Senior Member

Nadina kirjoitti: Voikos muuten pariakymmentä caridina japonicaa pitää 12-litran purkissa? :roll: (Epäilenpä että ei)
En nyt ole ihan varma mikä tuo caridina japonica lienee mutta mitään pyrstöäänheiluttavaa otusta en 12 litran purkkiin suostuisi laittamaan... Miksis kysyt? 8O
pleko_88
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja pleko_88 »

Mörkö kirjoitti:
Nadina kirjoitti: Voikos muuten pariakymmentä caridina japonicaa pitää 12-litran purkissa? :roll: (Epäilenpä että ei)
En nyt ole ihan varma mikä tuo caridina japonica lienee mutta mitään pyrstöäänheiluttavaa otusta en 12 litran purkkiin suostuisi laittamaan... Miksis kysyt? 8O
Ne ovat niitä pieniiä levänsyöjäkatkoja ja kyllä niitä mun mielestä mahtuu 15l altaassakin olemaan vaikka 5kpl ihan hyvin. :)
Ilkka Takala /
Tampereen Akvaariotukku
http://www.facebook.com/akvaariotukku
Sade
Senior Member
Senior Member

Vai niin [:I] . Minä laiska en jaksanut etsiä että mitä ne on...
Parikymmentä 12 litraisessa kuulostaa kyllä aika hurjalta, vaikka olisikin pelkkä leväkatka... :roll:
Helmi1978
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Helmi1978 »

http://www.aqua-web.org/forum/viewtopic ... highlight=

Tuolta löytyy omia kokemuksiani Tampereen akvaarioliikkeistä. Lisäksi totean tähän vielä (ystäni vaatimuksesta :mrgreen: ) että myöskään koira-asioissa Reporangassa ei kannata käydä, asiantuntemus siltäkin osin kuulemma heikkoa ja palvelu sitäkin heikompaa. Tämä siis tähän vain lisähuomautuksena, vaikka tais mennä jo OT:n puolelle. :)
Nadina
Starting Member
Starting Member

[quote="Mörkö"]

En nyt ole ihan varma mikä tuo caridina japonica lienee mutta mitään pyrstöäänheiluttavaa otusta en 12 litran purkkiin suostuisi laittamaan... Miksis kysyt? 8O[/quote]

Caridina japonica on pieni levänsyöjärapu. Coralissa on 12-litrainen akvaario ja siinä niitä kuulemma oli joskus.
Sillipurkki
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Sillipurkki »

Tampereella olen oikeastaan käyttänyt vain Coralia. Sieltä sai ostettua jopa malaweja, ja tekniikka, ruoka ja lääkkeet ovat kohtuuhintaisia.

En käyttäisi k.o. liikettä jos jotain kivempaa olisi tarjolla. Viherkalasta jäi sen verran nihkeä maku suuhun, ettei sinne huvita toista kertaa matkustaa.

Mites tuo Safari? Onko malawiharrastajalle mitään?
"Just because you're paranoid, don't mean nobody's watching"
KeljuKeiju
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja KeljuKeiju »

Mä olen itse taas ihan ehdoton VIHERKALAn asiakas! Kalat on aina ollut terveitä ja suuri osa myös itse kasvatettuja.
avain
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja avain »

Minä taas poikkean useinmiten Reporangassa vaikka sitä täällä parjataankin. Reporanka on sijaintinsa puolesta ehdottomasti parhaalla paikalla minun suunnastani katsottuna.

Palvelun olen havainnut hyväksi sen jälkeen kun aloin asioimaan Annen kanssa. Tytötkin kysyvät kyllä Anbnelta jos eivät jotain tiedä.

Mietin vain, että olenko tosiaan ainoa joka on tyytyväinen Reporangan palveluun? Ilmeisesti. :roll:
Tässä seurassa on parempi olla hullu kuin tervejärkinen, silloin on paljon helpompaa.
VesiEläin
Elite Member
Elite Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja VesiEläin »

avain kirjoitti:Mietin vain, että olenko tosiaan ainoa joka on tyytyväinen Reporangan palveluun? Ilmeisesti. :roll:
Ei kai siinä palvelussa mitään vikaa ole, ovat kohteliaita ja mukavia jne(tietotaitoa en ole udellut), mutta tuotteiden; Ainakin joidenkin kalojen ja kasvien hinta/laatusuhde ei oikein täsmää. :roll: Ja useimmiten myyntialtaat ovat aika kamalassa kunnossa; samennusta ja kuolleita kaloja. Kasveilla ei ole ollut valoja, kun olen joskus pistäytynyt katselemassa... :|
Viimeksi muokannut VesiEläin, 18:49, 14.09.2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
mardu
Member
Member

Viesti Kirjoittaja mardu »

Pari kertaa on ollut kunnia käydä Tampereella asti ja tottakai kiersin kaikki kalaliikkeet, melkeen ainakin. Coralista tykkäsin eniten, seuraavana Safari. Myyjä vaikuttaa hiukka hyökkäävältä. Coralista aion tilata matkahuollon kautta kalaakin.
Omasta mielestäni siellä sai ystävällistä palvelua ja siistit paikat. Viherkala taas oli kuin jostain kauhuelokuvasta. Ovessa lukee vielä että akvaariokalojen tehtaanmyymälä... Varmasti siellä hyvät valikoimat on, mutta tosi törkeän näkönen sekä sisältä että ulkoa.
Jos tämä Reporanka on se Koskikeskuksen liike niin siellä vasta hyökkäävää palvelua onkin. Hyvä etteivät käyneet kurkkuun kiinni kun etsin seeprahiirille isoa juoksupyörää...
avain
Senior Member
Senior Member

Kyseisestä liikkestä ostaessa olen ainakin minä saanut aina "pari kaupanpäälle" menetelmällä niin kaloja kuin kasveja ostaessa.
Kerran olin ostamassa kasveja (en nyt muista mikä lie nimi) ja kasvit olivat hieman jo elähtäneitä. Tyttö juoksi minulle takahuoneesata tuoreemman version. :mrgreen:
Tässä seurassa on parempi olla hullu kuin tervejärkinen, silloin on paljon helpompaa.
VesiEläin
Elite Member
Elite Member

mardu kirjoitti:Jos tämä Reporanka on se Koskikeskuksen liike niin siellä vasta hyökkäävää palvelua onkin. Hyvä etteivät käyneet kurkkuun kiinni kun etsin seeprahiirille isoa juoksupyörää...
Reporanka on Lielahdessa ja Koskikeskuksessa on Noksoppi.
mardu
Member
Member

No niinpäs olikin. Reporangassa en sitten oo tainnu käydä. Eikä kyllä oo asiaakaan kun löysin jo tuon Coralin.
Minkäslainen on muuten Tampereen lintu ja kala (tai joku sinne päin)?
Puh.luettelosta luin että sieltä välitettäisiin myös yksityisille kaloja, eli on ilmeisesti joku tukkuliike. Onko kenelläkään kokemuksia? Tai liikkeen yhteystietoja niin voisin ite ottaa sinne yhteyttä.
Puhelinluetteloa plarasin Tampereella, itelläni sellasta ei ole.
avain
Senior Member
Senior Member

Ihan uteliaisuuttani utelen, että ostitkos nuo kalat

http://www.aqua-web.org/forum/viewtopic ... highlight=

Coralista?

Siellä kun oli viimeksi (ekan ja tod.näköisesti vikan kerran kädessäni) sairaitakin kaloja suht. paljon. Oli kuulemma jokin "käsittämätön" tauti tullut tukusta. :roll:

Ja nyt on tuomallani avainkirjoahvenpojalla outoja tummia pilkkuja evissä. :frown:
mardu
Member
Member

Ei, ostin ne Safarista ja siellä olivat hyvän näkösiä.
Muutama viikko sitten kävin Coralissa, eikä siellä kyllä silloin sairaita kaloja näkynyt. Oikeen tarkkaan en kyllä ehtinyt altaita tarkkailla, mutta pääpiirteittäin kaikki näytti hyvinvoivilta.
mightyblue
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja mightyblue »

Omista kokemuksista sen verran että Koskikeskuksen Noksopissa on tullut käytyä mutta sieltä en huolinut mukaani kuin vaivaisen koiranluun, Coral oli myös todella hyvä kokemus,sinne olis voinu jäädä vaikka vain ihailemaankin jo moneksi tunniksi. Tampereen akvaario- ja lintuliikekin oli todella mieluisa paikka,myyjät tosi ystävällisiä ja siisti liike.Toimiihan siinä tukkukin joka on eri paikassa mutta itse liike oli positiivinen kokemus. Harvoin kun tulee Tampereelle asti lähdettyä niin kyllä sitä pakostakin tulee kierrettyä paikat läpi.
Kuinka Coralista saa tilattua kaloja matkahuollon kautta? Onko jokin nettisivu tms mistä nähdä valikoima?
avain
Senior Member
Senior Member

Tässä tuli vielä mieleeni, että onhan toki Coralissa upeita isojakin kaloja ja kyllähän ne silmään "pistävät" varmasti paremmin kuin esim. Reporangan "pikkukalat", mutta ihan vain heittona tähän keskusteluun, että eikös akvaarioiliikkeiden pitäisi näyttää esimerkkiä mitä kaloja voi "turvallisesti " laittaa toisten kanssa kun tuntui olevan noita "vammaisia" vähän liian hurjien kalojen kanssa. Onkohan muuten eläinsuojelulaissa säädetty mitään millaisessa tilassa suuria myytäviä kaloja saa pitää kun niuitä kotiakvaarioissakaan ei saa kovin pienissä purkeissa pitää.. kunhan tässä ääneen mietin.. :roll:
hiru
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja hiru »

Onhan Viherkala varsin eksoottisessa ympäristössä [;)] vaan ei nyt aivan kauhuleffa-alueilla. En tosin ole käynyt siellä pikkukakkosen loppumisen jälkeen :mrgreen: . Prameat kulissit tuovat monelle paikalle turhia lisäpisteitä..

Viherkalan oheistuotevalikoima on kalalajien runsauteen nähden vähäinen. Tekniikka-, diagnostiikka-, ruokinta- ja hoitovalmisteiden valikoima on Coralissa selvästi laajempi.
VesiEläin
Elite Member
Elite Member

mardu kirjoitti:Minkäslainen on muuten Tampereen lintu ja kala (tai joku sinne päin)?
Juuh, minulla on hyvää kokemusta tästä liikkeestä ja mikä parasta, parin korttelin päässä kotoani, niin piipahdan melko useastikkin katselemassa tarjontaa. :) Myyjät ovat mukavia, katsella saa rauhassa ja tietoakin heiltä löytyy pyytäessä. Kalatarjonta on ok, ei mainittavasti sairaita tai kuolleita kaloja.. Kauniita Taistelukaloja ainakin olen bongaillut kyseisestä kaupasta. Kasveja on runsaasti ja suht hyväkuntoisia. Tuotevalikoima on aika suppea, Seran tuotteita pääasiassa, siitä pieni miinus.
Helmi1978
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Helmi1978 »

Mielestäni Viherkalassa on nyt viimeaikoina (kesän aikana) ollut aikalailla vähän kaloja ja kasvejakin ihan muutamia vain. Sitä ihmettelin viimeksikin (toissa viikolla) siellä käydessäni. Onkohan siihen jokin erityinen syy? Kun eivät edes tienneet, milloinka mitäkin on tulossa ja onko tulossa ylipäätään. Minusta se oli kummallista Viherkalalta :?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”