Kalasto uusiksi!
Valvoja: Moderaattorit
Kalasto uusiksi!
Olen siirtämässä vanhan 150-litraisen akvaarioni kalaston toiseen, noin 170-litraiseen altaaseen. Olen ajatellut siinä samalla vähän karsia kalastoa ja ottaa mahdollisesti myös jotain uutta tilalle. Akvaarion kalasto on jo alusta alkaen ollut vähän pielessä noudatettuani sokeasti jonkin harhaan johtavan akvaariokirjan ohjeita. Kalasto on nyt siis seuraavanlainen:
-partamonni
-2 keltarihmakalaa
-2 helmirihmakalaa
-pusukala
-2 leväbarbia
-3 kuparimonnista
-plus vielä keltarihmojen poikasia
Rihmakalat ja partamonnin olen ajatellut säästää ja monnisten ympärille ostaa parven. Mahdollisesti tahtoisin pitää myös keskenkasvuisen pusukalani. Mitä kaloja minun pitäisi vielä karsia ja mitä uusia voisin ottaa tilalle? Uuden akvaarion vesiarvoiksi olin ajatellut ph n.7-7.5 ja lämpötilaksi 25c. Kiitos jo etukäteen vastanneille!
Rihma
-partamonni
-2 keltarihmakalaa
-2 helmirihmakalaa
-pusukala
-2 leväbarbia
-3 kuparimonnista
-plus vielä keltarihmojen poikasia
Rihmakalat ja partamonnin olen ajatellut säästää ja monnisten ympärille ostaa parven. Mahdollisesti tahtoisin pitää myös keskenkasvuisen pusukalani. Mitä kaloja minun pitäisi vielä karsia ja mitä uusia voisin ottaa tilalle? Uuden akvaarion vesiarvoiksi olin ajatellut ph n.7-7.5 ja lämpötilaksi 25c. Kiitos jo etukäteen vastanneille!
Rihma
aquasolin kanssa samoilla linjoilla. Levikset ja pusukala ehdottomasti pois, leviksille min 300L allas ja pusukalalle sitten yli 400L, tai sitten ostaa päräytät tuollaisen yli 400L altaan ja pidät molemmat lajit
. Monnisille ehdottomasti se parvi, parvikala tarvitsee parven. Rihmoihin en kommentoi mitään kun en niihin ole pahemmin perehtynyt.
Kalasto voisi olla esim. tälläinen
Partis
Rihmapariskunta (tai molemmat, katsotaan nyt mitä muutkin sanovat noista)
6 kpl kuparimonnisia (minimi koko parvelle)
Joku nätti tetraparvi (lajia sen kummemmin ehdottelematta)
Pieni parvi ottoja (nyt en jaksa tsekata vesiarvoja/sopivuutta, kun netti temppuilee ihan yhtä paljon kuin oma muistikin)
Sammakot saa taas korjata jos niitä näkyy
.

Kalasto voisi olla esim. tälläinen
Partis
Rihmapariskunta (tai molemmat, katsotaan nyt mitä muutkin sanovat noista)
6 kpl kuparimonnisia (minimi koko parvelle)
Joku nätti tetraparvi (lajia sen kummemmin ehdottelematta)
Pieni parvi ottoja (nyt en jaksa tsekata vesiarvoja/sopivuutta, kun netti temppuilee ihan yhtä paljon kuin oma muistikin)
Sammakot saa taas korjata jos niitä näkyy
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Tällä hetkellä tilanne on siis seuraava: Olen ajatellut uuden akvaarioni kalastoksi seuraavia lajeja.
-partamonni
-5 kuparimonnista
-3 keltarihmakalaa
-2 helmirihmakalaa
-5 roiskuttajatetraa (tai rouskuttaja, mikä on oikea nimitys?)
Mitä muuta voisin tähän ilmeisesti 170 litraiseen altaaseen hankkia? Ajatuksissa olisi jotain suurta ja kaunista, mutta mahtaako sellaista löytyä?
Rihma
-partamonni
-5 kuparimonnista
-3 keltarihmakalaa
-2 helmirihmakalaa
Mitä muuta voisin tähän ilmeisesti 170 litraiseen altaaseen hankkia? Ajatuksissa olisi jotain suurta ja kaunista, mutta mahtaako sellaista löytyä?
Rihma
tässä oma näkemykseni kalastosta en puutu muihin kaloihin!!Rihma kirjoitti:Tällä hetkellä tilanne on siis seuraava: Olen ajatellut uuden akvaarioni kalastoksi seuraavia lajeja.
-partamonni
-5 kuparimonnista
-3 keltarihmakalaa
-2 helmirihmakalaa
Rihma
-3 keltarihmakalaa
-2 helmirihmakalaa
nämä vaativat yhteensä n.300l altaan itselläni on 2 helmirihmakalaa 375l altaassa entinen oli 160l ja oli vähän ahdas ja nyt 2 kääpiörihmakalaa urosta tässä kyseisen kalan nimi [COLISA LALIA] jotka voisivat sopia 170l altaaseen kysy ennen kuin ostat
vastaus:en laittaisi kumpaakaan noista rihmoista tuohon 170l
jos päätät et otat niin eipä sinne muuta voi ottaa
- Millainen on kultakala, jolla on tupsulakki?
- Epätavallinen.
- Epätavallinen.