Safiiritetroista

Tetrat, seisojakalat, piraijat, tapparakalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
moonie
Starting Member
Starting Member

Safiiritetroista

Viesti Kirjoittaja moonie »

Onko kellään kokemuksia safiiriteroista?
Minulle tarttui niitä kaupasta kuuden yksilön parvi mukaan. Siitä se lähtee. [:I]
Kaupassa kerrottiin kyllä perustiedot kyseisestä lajista, mutta kaipailisin silti lisätietoja.
Eli tietoja olisi ihan kiva saada ainakin seuraavista asioista:
*kuinka isoiksi tetrat ovat loppujen lopuksi kasvaneet [netistä ja muualta on saanut vähän ristiriitaista tietoa]?
*millaisessa akvaariossa ovat viihtyneet?

Kiitos ja kumarrus jo etukäteen
~¤nopeat elävät, kuolleet eivät¤~
Katri
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Katri »

minulla on täällä omassa akvassa 16 yksilön parvi. kalat ovat täysi kasvuisia vähintään noin 5-6cm. Välillä tykkäävät uida isossa parvessa jolloin kaikki uivat samaan suuntaan yhtä aikaa... ne ovat 400 litran akvassa. ( haaveena saada isompi). Akvassani on paljon kasveja ja vesi on 27 asteista ja ph on aika matala tällä hetkellä 6.2..
piriki
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja piriki »

Safiiritetrat viihtyvät minulla 25 asteessa, pH 6,5, litroja 320, seurana lehtikaloja ja pohjamonnisia. Syövät kaikkea paljon :roll: . Surviaista, kyklooppeja ja hiutaleita. Lisääntyvät järkyttävällä vauhdilla lehtikaloista huolimatta 8O, eka kymmenpäinen parveni on kolminkertaistanut itsensä muutamassa kuukaudessa, pitävät runsaasta kasvillisuudesta ja reippaasta liikunnasta ympäri altaan. Kun selkäevä muuttuu keltaiseksi, tulee vauvoja [;)] .
Katri
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Katri »

Piriki: oletko huomannut jonkun tetroista vahtivan jotain puskaa.. yksi tetroistani vahti miekkakasvin yläpuolella ja ajoi muita kaloja pois.. meillä on kerran ollut kutu mutta tiikerinuoliainen oli sitä hävittämässä...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tetrat”