saako udella mistä löysit helmimonnisia noin edullisesti ???? ( parhaimmillaan oon nähnyt 17e/kplItse ostin helmimonnisia 2,5e kpl ja olivat mielestäni halpoja verrattuna vaikkapa noihin n. 70-80e safiiri ja topaasiplekoihin..

Valvoja: Moderaattorit
Kaverilta joka viljelee niitä... Akvaariokaupasta näitä saa meilläpäin 8e hintaan.mirlin kirjoitti:saako udella mistä löysit helmimonnisia noin edullisesti ???? ( parhaimmillaan oon nähnyt 17e/kplItse ostin helmimonnisia 2,5e kpl ja olivat mielestäni halpoja verrattuna vaikkapa noihin n. 70-80e safiiri ja topaasiplekoihin..
Vaikkapa kultapää-, helo-, ruso- sekä somamonninen (kultapäät omia pitkäaikaisia suosikkeja). Myös isokokoinen vihermonninen tuntuu sietävän lämpimiä olosuhteita.kylpyankka kirjoitti:Täytyypä vielä tutkailla mikä muu monninen pitäisi lämpimästä vedestä
Menee varmaan,jostakin vain olen lukenut että tuo 24-26 olisi gosseille "ihannelämpötila"pleko_88 kirjoitti:Menee kyllä gossei ihan kiekkovedessäkin 30c asti.jartzu65 kirjoitti:Mites olisi corydoras gossei? 24-26c lämpöön
Nokikuonomonninen (C.oiapoquensis) 24-28 astetta. Tosin eri lähteissä mainitaan hyvinkin erilaisia ja alhaisiakin lämmönsietoja. En tiedä mitä Rassi sanoo jylisten tästä fisusesta.kylpyankka kirjoitti:Täytyypä vielä tutkailla mikä muu monninen pitäisi lämpimästä vedestä (eikös niistä aika monet viihdy mielummin alle 25 asteessa?).
Meillä luonnosta pyydetyt selkäuimarit 5e/pyrstö. Aika pieni hinta, minusta.Andy85 kirjoitti: En tiedä olivatko kalat pyydetty luonnosta, mutta yleensä hintaa tulee lisää jos näin on.
Niinpä, JustinSane... itse tässä sain väliaikaisen työsuhteen (4kk) suht hyvällä palkalla. Yhden kuukauden palkka, lähes 1400e, meni akvaarioharrastukseen. Ei välttämättä kaikki, ostin myös ratsastustarvikkeitaJustinSane kirjoitti:Nillitys malliin "yy-yy oon opiskelija ja sit mul ei olis varaa harrastaa akvaarioita" on totaalisen turhaa, en minäkään kulje ympäriinsä valitellen sitä, että minulla ei ole ferraria ja vaadi tasapuolisuuden nimessä, että verrareiden tarttis maksaa 1000e, että kaikki halukkaat vois ostaa hienon urheiluauton. Mihinkään lakiin ei ole määritelty, että lemmikkien pitäminen olisi jonkin sortin perusoikeus joka kuuluu kaikille kansalaisille ja se on hyvä.
Onko sekään hyvä että vain varakkaile ihmisille suodaan se ilo niistä lemmikeistä? Mielestäni ei ole. Itsekkin olen erittäin tiukilla elävä opiskelija. Minulla rahaa ei mene juomiseen tai muuhun ilonpitoon, ei shoppailureisuihin(teen vaatteeni itse, rahaa menee vuodessa ehkä 40e...), en matkustele taksilla, ei mene partureille rahaa kun aina joku kaveri letin leikkaa...Nillitys malliin "yy-yy oon opiskelija ja sit mul ei olis varaa harrastaa akvaarioita" on totaalisen turhaa, en minäkään kulje ympäriinsä valitellen sitä, että minulla ei ole ferraria ja vaadi tasapuolisuuden nimessä, että verrareiden tarttis maksaa 1000e, että kaikki halukkaat vois ostaa hienon urheiluauton. Mihinkään lakiin ei ole määritelty, että lemmikkien pitäminen olisi jonkin sortin perusoikeus joka kuuluu kaikille kansalaisille ja se on hyvä.
Tässäpä tiivistit aika hyvin koko jutun pointin: Jokainen elää varojensa mukaan. Tämä siis koskee kaikkea asumisesta, huvittelusta, autosta jne. lähtien aina akvaharrastukseen asti. Olisihan esim. seeprapleko varmasti jokaisen harrastajan pöntössä jos maksaisi vaikka kaksi euroa.Vinski kirjoitti:Jokainen voi ostaa nitä kaloja joiden hinnan katsoo itselleen sopivaksi. Jos haluaa päästä halvalla niin sekin onnistuu kun vain tekee valinnat sen mukaan. Ne joilla taas on varaa ja innostusta hankkia kalliita kaloja, tehköön sen.