Tykkäsin ekan paikan akvoista (ja kaapista) enemmän, täytyy kysyä sen kaapin materiaalista huomenna. Mutta jos se sitä lastulevyä, niin onkos se sitten ihan huono?

Valvoja: Moderaattorit
Täytyy sit vaan pyrkiä pitää vedet akvan sisälläpleko_88 kirjoitti:Kyllä se lastulevykin kestää jo ei joudu vedessä olemaan, eli jos allas vaikka vuotaa niin ei tee hyvää lastulevylle.
Minulla on vajaa 800l vettä lastulevykaapiston päällä.
Tiedätkö että millä se on käsitelty?haukka kirjoitti:Nykyään akvaarioni alla on itse tehty kaapisto liimalevysta (40mm) ja päällyslevynä samanlaista levyä mitä käytetään keittiöissä, lastulevyä sekin mutta käsitelty kestämään erilailla kosteutta ja roiskeita.. on pitänyt laittaa kuva siitä tänne mutta kun taitamattomuuttani en sitä osaa tehdä
Meillä on tuo 440-litrainen itse tekemäni lastulevykaapin päällä. Jos se vuotaa tyhjiin poissa ollessani niin koko asunnossa on noin 7 milliä vettä lattialla enkä siinä vaiheessa enää usko että sen altaan ja jalustan kaatuminen harmittaa sen enempää kuin tv:n alla olevan lastulevykaapin romahtaminenkaan.Behemot kirjoitti:jos akvaario alkaa vuotaa ja kaappi kastuu sen takia, muiden ongelmien lisäksi silloin alkaa olla akvaarion romahtamisen vaara.
<leiks> Kaikki kastumisesta kärsivät materiaalit ovat mielestäni riskitavaraa, vaikka huolellisella käytöllä ja hyvällä onnella kestävätkin.
Meillä tuo UV-suodatin joka on ulkosuodattimen imuletkussa kerää yläpäähänsä vedenvaihdon jälkeen ilmaa jolloin vesi lorisee siellä sisällä. Ensimmäisillä kerroilla sydäninfarkti tai joku muu "laaki" oli lähellä kun suodatinkaapista alkoi yht'äkkiä kuulua lorinaa.kylpyankka kirjoitti:Sisäsuodattimeen jo päädyin ettei mene mielenrauha mahdollista vuotoa yöllä kuulostellessa.
Ei ihan heti osaa kuvitella miltä tuntuisi tulla kotiin ja oven avatessaan huomata että kappas vaan, vettä lattialla.
Vakuutus on mutta mielellään silti pysyis kalat elossa ja vedet siellä missä niiden kuuluukin ollaRPekka kirjoitti:Kotivakuutus ei muuten maksa kuin 70 euroa vuoteen...