"Tosin alkuun ei kyllä kannata laittaa kaloja, kuin ihan vähän ja ruokkia todella varovaisesti."
Siis ennen noita kaupallisia valmisteita.

Valvoja: Moderaattorit
Voisitko järvij vastata esittämiini kysymyksiin?pleko_88 kirjoitti:Noh noh järvij ei tätä nyt noin tosissa täydy ottaa ei kai sinulla pitäisi olla mitään näitä koskevia keskusteluja vastaan, yritämmehän vain kehittää harrasstusta ja pyrkiä aina vain parempaan.jarvij kirjoitti:Trolli mikä trolli!
Typpibakteerit eivät kerta kaikkiaan kasva yhtään nopeammin kuin ne kasvavat. Tätä aihetta on ihan turhaa enempi jauhaa, joten tämä tästä!
Minä en vastusta tuota ammoniakkikypsytys tapaa lainkaan, koska tiedän sen olevan täysin toimiva kypsytystapa, MUTTA oletko järvij itse kokeillut tuota start zymeä akvaarion kypsyttämiseen huonoin tuloksin, kun voit kerran sanoa että se ei toimi! SILLÄ ESIM. ET VOI SANOA ETTEI AUTOLLA VOI AJAA, JOS ET OLE ITSE SILLÄ AJANUT.
Onko teillä muilla jotka olette minua "vastaan" huonoja kokemuksia kaupallisilla aineilla kypsyttämisessä vai onko kaikki vain kuviteltua mututuntumaa!!!
Kyllähän tuo ainakin oli ihan täynnä huuhaata. Tämä oli kyllä oikein: "Bakteerit määräävät ratkaisevasti tapahtumat akvaariossa, halusimme sitä tai emme!"pleko_88 kirjoitti: Tässä hieman tetran bactozymistä: http://www.amazon.fi/body_vedenhoitoaineet.html
Niin no mistäs sen tietää onko huuhaata vai ei, pääasia olisi tietää että toimiiko se kypsyttäjänä vai ei.liina kirjoitti:Kyllähän tuo ainakin oli ihan täynnä huuhaata. Tämä oli kyllä oikein: "Bakteerit määräävät ratkaisevasti tapahtumat akvaariossa, halusimme sitä tai emme!"pleko_88 kirjoitti: Tässä hieman tetran bactozymistä: http://www.amazon.fi/body_vedenhoitoaineet.html
Kuinka on sitten mahdollista, että akvaario kypsyy eli ammoniniakki hajoaa nitriitiksi ja ja heti edelleen hapettuu nitraateiksi.?seia kirjoitti:a) purkissa ei voi olla eläviä, toimivia bakteereita, ainakaan pitkään, sillä tarvitsevat ruokaa ja happea
b) vaikka olisikin, niiden riittävä lisääntyminen, paikoilleen hakeutuminen ja typen kierron käynnistäminen ei onnistu siinä ajassa kuin valmistaja väittää.
Kyllähän kokemuksia on aina kiva kuulla, jos ne ovat tarkkoja kertoen akvaariosta enemmänkin. Totuutta tässä asiassa tietenkään ei näin saa selville. Siihen kävisi vertaileva tutkimus, kaksi muuten samanlaista allasta.pleko_88 kirjoitti:Tässä vaiheessa voisi olla pikku äänestys paikallaan jossa olisi kaksi vaihtehtoa onnistuminen ja epäonnistuminen kaupallisilla aineilla.![]()
Ps. Maailma on täynnä mahdottomalta kuulostavia asioita, joista osan joku mahdollistaa/ on mahdollistanut aikanaan.
Kun justiin pääsin sanomasta että ei se varmastikaan estypleko_88 kirjoitti:Kuinka on sitten mahdollista, että akvaario kypsyy eli ammoniniakki hajoaa nitriitiksi ja ja heti edelleen hapettuu nitraateiksi.?