Asuinkumppaneidenne yleisimmät kommentit?

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
arto_m
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja arto_m »

Vaimoltani ei tule ihmeempiä kommentteja, mutta on muutama vakioliike, jonka vieraat tekevät aina. Onko muillakin näin? Kyseessä on siis vieras, joka ei ennen ole nähnyt akvaariota - tai siltä ainakin näyttää.
  • 1. Katsoo akvaariota ihan vierestä hetken aikaa.

2. Naputtaa etusormellaan lasia jonkun kalan kohdalla *taptap*.

3. Katsoo hetken aikaa akvaariota ja etsii merkkejä siitä, että kalat reagoivat naputukseen.

4. Kääntyy minuun päin ja sanoo: "Pistä tuonne hauki/ahven".
Olisi kiva tietää, ovatko muidenkin vieraat samanlaisia. Erityisesti tuon "Pistä sinne hauki" -kommentin saa kuulla aina.
Rääkky
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rääkky »

Minä kuulen yleensä ehdotuksia "laita tonne hai/sinivalas" tai sitten aletaan heittämään vitsiä siitä miten lasin sisältö kaadetaan sinne (jonka jälkeen tämän vitsin laukaisija saa emännän niskoilleen eli kyttään jokaista vieraan liikettä ja lasinsijoituspaikkaa...)
Minnie
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Minnie »

arto_m kirjoitti: Olisi kiva tietää, ovatko muidenkin vieraat samanlaisia. Erityisesti tuon "Pistä sinne hauki" -kommentin saa kuulla aina.
Juu. Kovin tutulta kuulostaa ja moni on halunnut pilkkiä akvaariosta tai pistää sinne lohen. Ja miksi niitä laseja pitää oikeasti koputella, onko se niin kiva nähdä pakoon ryntääviä kaloja? Lisäksi on ihmetelty miksi kaloja ei ole enempää tai miksi siellä ei ole ISOA kalaa. Allas on kuitenkin vain 112l ja nyt jo melko täynnä.
seia
Member
Member

Viesti Kirjoittaja seia »

Nämä eivät ole itseasiassa yleisimpiä (koska, kun akvaariossa on ollut toistaiseksi vain ilmaa ja vettä, kommentteja ei ole vielä kirvonnut) mutta ovatpahan ainakin vähän erikoisempia.

Mattosuodatinta varten liimailin silikonilla pari lasisuikaletta altaan sisäpuolelle. Silikonituubin kyljessä käskettiin täyttämään akvaario pariin kertaan puhtaalla vedellä ennen käyttöönottoa, joten minähän laitoin sen täyteen kylmää vettä. Lämmin kesäpäivä -> lasit huurtuivat ulkopuolelta. Sitä mukaa kun allas lämpeni pinnasta ja nurkista, huurrekin hävisi. Mies (fyysikko) huomasi selvän huurrerajan ja innostui akvaariosta ensimmäisen kerran:

"Hei vau! Laplace-yhtälön ratkaisu! Siinä on yksi tasa-arvokäyrä!"

Myöhemmin mittailin huvikseni veden lämpötilaa, mittarista tipahti vesipisara tyyneen veteen, ja pintaanhan muodostui niitä renkaita. Mies innostui toisen kerran:

"Hei vau! Aaltoyhtälöiden testailukenttä!" ja alkoi tiputella pisaroita huolellisesti valittuihin paikkoihin... :roll:
Kaikkihan olisi hyvin helppoa, ellei jotkut asiat olisi niin vaikeita.
Lisa
Katalysaattori
Katalysaattori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lisa »

Kalaostoksille "pakottaminen" yltyy yltymistään. Herran tähden, eikö tästä ihmeiden aikakaudesta tule koskaan loppua :mrgreen:

(toiv. muk. ei)

Noh, mukavaahan se on, että mies tykkää osallistua. Ehkäpä jonain päivänä hänkin innostuu toden teolla ja sitten tapellaan jokaisesta vapaasta pläntistä - kumpikin kilpailee pyttyjensä lukumäärällä eikä siitä voi seurata mitään hyvää :roll:

"Mulle!"

"Eiku mulle!"

"Mullehan!"

"Ja peenmarjat..."
Kun syö kylliksensä, ajattelee sivistyneesti ja ihmeen hienosti monesta asiasta.
ryukin
Member
Member

Viesti Kirjoittaja ryukin »

arto_m kirjoitti:Vaimoltani ei tule ihmeempiä kommentteja, mutta on muutama vakioliike, jonka vieraat tekevät aina. Onko muillakin näin? Kyseessä on siis vieras, joka ei ennen ole nähnyt akvaariota - tai siltä ainakin näyttää.
  • 1. Katsoo akvaariota ihan vierestä hetken aikaa.

2. Naputtaa etusormellaan lasia jonkun kalan kohdalla *taptap*.

3. Katsoo hetken aikaa akvaariota ja etsii merkkejä siitä, että kalat reagoivat naputukseen.

4. Kääntyy minuun päin ja sanoo: "Pistä tuonne hauki/ahven".
Olisi kiva tietää, ovatko muidenkin vieraat samanlaisia. Erityisesti tuon "Pistä sinne hauki" -kommentin saa kuulla aina.
Hauki/ahven/jopa lohi -kommentit ovat ihan yleisiä, mutta onneksi kukaan ei ole yrittänyt naputella laseja. Siinä vaiheessa komentaisin kyllä vieraan väh. metrin etäisyydelle kiposta :frown:
lp
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja lp »

Ystäväni kysyi minulta, että millä pesen kädet sen jälkeen, kun olen käyttänyt niitä akvaariossa? :D
Mielessäni ei ollut edes käynyt, että niitä pitäisi pestä. Saati sitten desinfioida joka kerta..
Miehen mielestä se ahven/hauki olis hirmu kiva.
Nica
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Nica »

Minä pesen kyllä tunnollisesti kädet joka kerta kun olen akvaariossa lotrannut, ihan varmuuden vuoksi. Ja ehkä hieman sen takia että miehessäni on paljon hygienisti-isänsä piirteitä (hygienisti on siis ammatti)... Mutta en minä käsiäni sentään desinfioi, tavallinen saippua riittää.

Anyway, mieheni yleisimmät kommentit ovat

"taasko sä lotraat siellä ötökkä-altaassa?" (vedenvaihdot)
"miten te jaksatte tujotella niitä?" (kun biologiystäväni ovat kylässä)

Ja tietenkin ne paljopuhuvat ilmeet kun lattialla on vettä. Meidän lattia on kaiken lisäksi hoas-vuokrakämpän karsea muovmatto, joten hänen ilmeensä ei johdu niinkään lattian kuin hänen jalkojensa kastumisesta... anna mun kaikki kestää!

Alkuvuodesta pystyttäessäni kolmatta akvaariotani (sen varsinaisen ja sairaala/karanteeni-altaan lisäksi poikasallasta) rupesi kuulumaan valitusta. Sen jälkeen mies päätti yksivaltaisesti että talossa saa olla yhtä monta tietkonetta kuin akvaariota ja rupesi säästämään rahaa toista konetta varten... Täytyy pian päästä ainakin yhdestä altaasta eroon!
Nica

Pallokaloihin täysin hurahtanut.
naseti
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja naseti »

"sä olet hiveliä"
"oletko sä vieläkin niillä akvaario sivuilla" (vaimon kommentteja molemmat ja miltei joka päiväisiä.)
"ISKÄ! Täällä on pikkukotiloita!!!" (lasten joka päiväinen huuto aamulla kun laittavat valot akvoihin päälle.)

Ei paljon negatiivisiä,mutta paljon kaverilta kommentteja osta lohi/hauki/ahven jne. jne...
Ota rennosti, niin olet virtuoosi!
vimpula
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vimpula »

Meillä tuo akvaarioharrastus on sitä, että mies kantaa vedet akvaarioon ja sieltä pois, ruokkii kun sille päälle sattuu ja tuijottelee pallokalaa (nyt yksinäistä) jonkin aikaa, ja toteaa usein, että "Toi pallo tarttee kaverin, ostetaanko 4?" :)

Yleisin kommentti on "Montako ämpäriä mun tarttee vielä tuoda??"

"Ei me pallokaloja pois pistetä.. tai voidaanhan me ottaa taistelukala tilalle!" Ja sitten kun mennään katsomaan taistelukaloja, niin "Ei täällä oo yhtään nättiä, noitten päät on ihan kamalan värisiä, sen pitää olla sen ja sen värinen.." (tässä, Tikkurilan värikartta, rakkaani ;))
Lehtikalojen vääntäessä kutua: "Älä nyt koko ajan ravaa siinä edessä, ne hermostuu!!" Jahas, nyt ei saa kävellä omassa olohuoneessaan.. :)

Eipä meillä varsinaisesti ikinä mitään negatiivistä kommenttia tuolta mieheltä kuule, rakentavaa kommenttia lähinnä. :D
"Ei enää lisää kaloja, vaikka tommonen haimonni olis kiva.. joo, ostetaan semmonen!!" (Ai 240 litran akvaarioon?)

Miehet on hassuja :)
maximoves
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maximoves »

Meillä mies oli sitä mieltä että kunnon kokoinen allas pitää olla. Aiemmin suurin oli 200 litraa, nyt meillä on ollut kohta pari kuukautta 480 litrainen. Kun se oli ostettu, totesi hän, että kylläpä se on tosiaan iso. Mutta on se hieno ja upea. Hän auttaa kyllä aina pyydettäessä akvaarion kanssa, on luvannut tehdä jalustaan ovet ja päätyseinät. Hän myös teki letkuuni pikaliittimestä sellaisen ruuvattavan, jotta saan sen bidee-hanan letkuun kiinni.

Kaksi pienempää olis pitänyt hänen mukaansa hävittää eli myydä pois, mutta vielä ovat jäljellä. 85 litrainen on nyt remontissa eli kotiloiden poistossa. Ne on tosi hyviä olemassa.

Yleisimmät kommentit:
- "Taasko sä haet samalla jotain kaloja" (kun useimmiten ei-työmatka-autoreissulle ymppään samaan jotain lahjoitetaan/vaihdetaan ilmoituksen kalanhakua tai kasvien vaihtoa)
- "Sä oot kyllä ihan pöljä noitten kalojes kanssa"
- "Joko sä ostit sellasen, joka syö noita kotiloita?" (Tarkoittaa postitorvia)

Suurimmalta osalta olemme tyytyväisiä molemmat, varsinkin isoon akvaarioon.
Ratsastan auringonlaskuun....

http://community.webshots.com/user/maximove
Aquados
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Aquados »

Tuota haukea on meilläkin monesti vieraat tarjonneet akvaariokalaksi ja pilkkimistäkin on moni ehdottanut.
Toi lasin koputtelu asia, jonka vuoksi minulta nousee niskakarvat pystyyn. Sitä ei onneksi kovin usein tapahdu kotioloissa.
Fisustaja
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fisustaja »

Kyllä ne taitaa meilläkin lähinnä noihin vedenvaihtoihin liittyä:

"Taasko sä luttaat sen veden kanssa? Vastahan sä viime viikolla vaihdoit."

"No nyt kiireesti sulkemaan se hana." (Altaaseen mahtuu vielä muutama kymmenen litraa vettä)

Kalastosta tulee myös joskus kommentteja:

"Noi on kivoja noi kirkkaat/pilkulliset/vilkkaat... yms. kalat"

"Silloin joskushan meillä oli niitä ja niitä kaloja. Eikös niitä vois hankkia tonne?" (Allas on riittävän hyvin kansoitettu ja mainitut lajit ovat usein sellaisia joista on tarkoituksella hankkiuduttu eroon.)

Aiemmin kuulin myös tällaista:
"Mitä taasko sä vähennät niitä kaloja? Ihan hyvinhän ne kaikki sinne mahtuu."
Jo yli puolet elämästä akvaarioiden parissa.
Antin & Annen kotisivut
Love
Starting Member
Starting Member

ainoa kommentti

Viesti Kirjoittaja Love »

Noin olen minäkin yhden kommentin saanu jopa.Kytkettyäni pelkoille riemuksi päälle erinäiset pulputtimet ja veden kierrättimet/loristimet.Saapuu armaani ovesta hetken se siinä pällisteli ja pyöri uutta akvaariota ympäri,kunnes totesi mitenköhän paljo toi lorina kuuluu makkariin meinaan vaan,että alkaa kusettaa ku kuuntelee tommosta.
Ei hätää selvittiin säikähdyksellä kusetus ei ole lisääntynyt arvaarion tulon myötä.Korkeintaan mä joudun välillä kusettamaan hinta tiedoissa :mrgreen:
Heli69
Junior Member
Junior Member
Akvaarioseurat: HAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Heli69 »

"Äiti, onks noita akvaarioita pakko hoitaa JOKA päivä?"
YV:llä tavoittaa tai heli(ät)styrkka(piste)fi
Varmimmin/nopeiten FB:n kautta yksärillä https://www.facebook.com/heli69
Tepi
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Tepi »

Usein udeltu kysymys: "Hommatkaa tonne piraija?"

Niskavillat pystyyn nostattava kommentti on kun tyttöystävä sanoo - "hei mä ruokin kalat." Kun epätoivoissaan ryntää paikalle, se on auttamattomasti myöhäistä. Akvaariossa on yleensä n. 3-4 pohjatablettia (normaalisti 1 päivässä) ja hiutaleruokaa niin paljon, että akvaariossa näyttäisi satavan lunta. 8O
Kun sanoo, että voisit vähän rajottaa tota ruoan laittamista, niin vastaus kuuluu: "Ne näytti niin nälkäsiltä." Ja jos ei tajua pitää suutansa kiinni ja jatkaa sopan hämmentämistä niin kommentti kuuluu: "Mä en sit ikinä enää ruoki kaloja" :?
kylpyankka
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kylpyankka »

Tepi kirjoitti:Kun sanoo, että voisit vähän rajottaa tota ruoan laittamista, niin vastaus kuuluu: "Ne näytti niin nälkäsiltä." Ja jos ei tajua pitää suutansa kiinni ja jatkaa sopan hämmentämistä niin kommentti kuuluu: "Mä en sit ikinä enää ruoki kaloja" :?
Eikös se olisi tuossa tapauksessa vaan parempi ettei ruokkisi. ;) Kenties voisi keskustella kalojen ruokinnasta niin jatkossa sujuisi vähän vähemmällä hiutalesateella.
iiputti
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja iiputti »

Mieheltä:
"on toi kyllä hienon näköinen, mutta mitä me sillä tehdään?" :twisted:
" Eikö tossa vois kasvattaa lohia? Tai haukia?"
" Siis MITEN paljon siihen tarvitaan vielä pistokkeita?"
" Miksi tonne pannaan matto? Eikö tuo pumppu riitä vai onko se pumppu turha"
(Puhelimessa kavereille) " Ei se varmaan nyt ehdi tulla puhelimeen -hmm-mmhhmm- se on taas siellä altaassa"

Lapsilta
" äiitiiiii, miksäet jo lopeta tota kastelua"(vedenvaihto)
lapsi 1:"Mä haluan oransseja kaloja, pelkästään" Lapsi2: "mä haluun vaan vihreitä kaloja"

"Äitiii!! Toi mastiffi syö noita vesiä, onko ne myrkyllisiä" (mastiffi juo poistovettä aina kun pääsee käsiksi...)

Nämä siis ihan vaan yksittäisiä juttuja, mitään toistuvaa jaaritusta ei ole ilmaantunut.
Suojele mastiffia pienenä, niin se suojelee sinua suurena.
pauge75
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja pauge75 »

" lisää vettä akvaarioos se lirisee taas !! "
" siivoa nuo hiekat pesuhuoneen lattialta ja kaivon voisit tyhjentää, kun on varmasti täynnä sun akvaarioroskaa"
" taasko olet ostanut uusia kaloja"
"tämän isompaa (750l) akvaariota meille ei tule, tosin taisin kuulla tuon jo 500l akvan kohdalla, että tulevaisuudesta ei koskaan tiedä..."

pauge
KeljuKeiju
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja KeljuKeiju »

Yleensä mies ei kommentoi harrastustani juurikaan.. Lievää kiinnostusta.
Teen pitkiä päiviä töissä (10t)
ja välillä soittelen "moi.. mitäs kaloille kuuluu?"
Vastaa: Ai mulle vai? kiitos hyvää..
Minä: ai juu niin.. no kiva kuulla :) niin ni mitäs sinne altaalle?
Vastaa: juu siellähän ne kelluu.
Minä: Kelluu?!
Vastaa: juu tolla partiksella on joku monttu päässä ja ne muut nyppii sitä?!
Minä: jaa mitä?! eikä ole.. No paljo se lämpötila nyt on ja annatko ruokaa niille?
Vastaa: öö venaas 36 astetta näyttää..
Minä eikä näytä! voitko kertoo! Ja anna vähän ruokaa, jotain muutakin kun niitä toukkia.
Vastaa: annanko puoli purkkia vai enemmän..

..ja tätä rataa..
minä
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja minä »

" Onko taas kalakalakala? " (Istun Tietokoneen ääressä)
" Mä haluan nähdä että se pullistuu" ( Viitaten pallokalaan)
" Ei tuolla voi olla aivoja, vai onko?"
" Etkö sä vois ottaa kultakalaa niinku muutkin?"
" Sähän oot ihan hullu, tuo ei oo enää tervettä"
" Kyllä se haluaa kaverin"
" Jos vielä tulee akvaarioita niin tuon moottorikelkan sisälle"
" Joo, voin ruokkia"
" Se vaan sylki ruuan suustaan, otin sitten sen pois, kun ei kerta kelvannu"
"Vastahan sä vaihdoit vettä"
"Miksi sä teet noin?"

:roll:
Maailma on mystinen seikkailu jonka voi kokea omassa nojatuolissa
ParratonMonni
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja ParratonMonni »

Minun mieheni ei muka välitä akvaarioista lainkaan :D . Kummasti kyllä kommenttia tulee "Eikö niitä pitäisi ruokkia enemmän? - Nehän tukehtuu, kun sinä syötät niitä noin kamalasti! - Tuo yksi ukkokala on ihan hullu! Eikö se pitäisi ottaa pois? - Elä kiusaa sitä katkarapua!" Eli aika tarkkaan tuntuu seuraavan meininkejä kumminkin [;)] .

Ja nyt on sitä mieltä, ettei verkkoviritelmäni altaan päällä suojaa kotiloita tarpeeksi hyvin, hän tekee siihen paremman kannen! Hurraa! Arvatkaas, olisiko ikinä tehnyt, jos olisin suoraan pyytänyt? Vastaus olisi ollut " hoida itse altaasi" -tyyliin. Kyllä nuo miehet on hassuja :mrgreen: !
Adrianna
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: LAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Adrianna »

Eilisiltainen kommentti armastukseltani, kun harkitsimme mitäuusi kämppä tarvitsee ja mihin nykyiset tavarat sijoitetaan:
"Tuo ei tule hurisemaan makuuhuoneeseen. Hermostuttaa toi ääni" 127l (altaan sijoitteluongelma, aquaball kuulemma pitää liikaa ääntä :roll: )
"Jos tossa sohvan molemmilla puolilla olis akvaariot niin olohuone olis kyllä tasapainosemman näkönen" (Löydettiin vihdoin paikka sille 127l pallovaariolle :P )
"Tohon sohvan ja seinän väliin sä voisit laittaa vaikka vielä yhden akvaarion... Tai siis jos sä haluat vielä niitä lisää" (Oho! 8O ...Ihana mies :mrgreen: )

Nyt löytyi paikka sille 3. altaallekkin, jossa suunnittelin kasvattavani marmorirapuja palloille. Olipa helppoa [;)]
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
Kill
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Kill »

-otatko lisää olutta...?
-Menen kauppaan, haluatko että tuon jotain...?
-Mitäs syödään tänään...?
-Mennäänkö jonnekkin...?
-Et polta sitä röökiä niin paljon!
jne jne jne
Kuka mahtaa ottaa vastuun sanomisistani?!
Tallulah
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: Akvaarioharrastajien nettiseura

Viesti Kirjoittaja Tallulah »

Meillä, kahden akvaristin taloudessa, kuullaan yleensä seuraava:

"Onks noi saanu sapuskaa tänään?" (Minä kysyn yleensä illalla.)

"Et tunge sinne altaaseen mitään!" (Pojalle, joka on tunkemassa altaisiin milloin mitäkin lelujaan.)

"Voi, kun taisto olis kiva..." (Minä, ennen kuin mies sitten antoi periksi! :mrgreen: )

"Pitäs vissiin taas vettä vaihtaa..." (Mies.)

"Pitäsköhän ostaa uus suodatin/kaloja/kasveja/tai jotain muuta?" (Mies.)

"Isompi allas olis kyllä kiva..." (Mies ennen tuota suurinta, kun altaita oli "vain" kolme...)

Tuossapa nuo yleisimmät.
400 litraa vettä, 2x saksanpaimennin, 2x jättiläistuhatjalkainen, 1x viljakäärme, mies ja poika
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”