Osaako joku auttaa ruokinta-automaatin käytössä?

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Asdfj
Starting Member
Starting Member

Osaako joku auttaa ruokinta-automaatin käytössä?

Viesti Kirjoittaja Asdfj »

Hei!
Sain käytetyn akvaarion mukana ruokinta-automaatin ilman käyttöohjeita, ja nyt pitäisi lähteä kesäreissuun, mutta en saa automaattia toimimaan! Osaako joku auttaa? Merkki Grässlin Rondomatic 400.

Se tuntirengas kyllä kiertää, mutta se ulompi, ruokakaukalorengas (?) ei kierrä, joten ruokaa ei tipu.

Missä vika? Monta niitä nappuloita pitäisi laittaa? Laitoin yhden, kun halusin yhden ruokakerran/päivä.

Apua! :o

/anna
Mika87
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mika87 »

Minulla on sama automaatti ja pähkäilin sitä itsekin ennen kuin keksin ratkaisun. Ensin pitää laittaa yksi ruokinta "laatikko" ala asentoon ja sitten nappula paikalleen, mutta se tarvitsee kaksi tuntia aikaa ennen ensimmäistä ruokintaa. Eli jos haluat ruokinnan kuudeksi niin automaatin johto seinään muutama tunti ennen kello kuutta ja nappula asennettu kuuden kohdalle.
Asdfj
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Asdfj »

Kiitos vastauksesta!

Kun maltoin tosiaan odottaa sen muutaman tunnin, alkoi laite toimimaan. Eli voin lähteä kesälomille 8)
VilleJ
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja VilleJ »

Mulla on näyttävästi ongelmia rondon kanssa kans.

Toinen rondo pyörii kiitettävästi, tipauttaa ruoan, mutta toinen rondo ei. Kello kyllä käy, etenee, muttei ne ruokakupit vaan liiku. Mitähän oon tehnyt väärin?

Käänsin ruokakupit siten, että yksi heivaa alaspäin. Täytin kupit, laitoin nastat paikoilleen kello 0900, 1500 ja 2100. Kello 12 kytkin virran seinään, eikä kello 1500 tapahtunut mitään eikä liiemmin kello 2100.

En tajua! Toimiva rondo ei myöskään aluksi lähtenyt pyörimään, mutta lopulta sekin mystisesti lähti toimintaan.
Blue
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Blue »

aqua2002 kirjoitti:Mulla on näyttävästi ongelmia rondon kanssa kans.

Toinen rondo pyörii kiitettävästi, tipauttaa ruoan, mutta toinen rondo ei. Kello kyllä käy, etenee, muttei ne ruokakupit vaan liiku. Mitähän oon tehnyt väärin?

Käänsin ruokakupit siten, että yksi heivaa alaspäin. Täytin kupit, laitoin nastat paikoilleen kello 0900, 1500 ja 2100. Kello 12 kytkin virran seinään, eikä kello 1500 tapahtunut mitään eikä liiemmin kello 2100.

En tajua! Toimiva rondo ei myöskään aluksi lähtenyt pyörimään, mutta lopulta sekin mystisesti lähti toimintaan.
Onko se toimimaton rondo vanha? Mulla oli sama ongelma laina-rondon kanssa, kello kiersi, mutta kipot ei. Nypin kaikki kipot irti, putsasin muruset pois ja kipot paikalleen. Johan alkoi toimia. Yhden rondon uitin kerran akvaariossa, ja sitä avatessa löytyi ihan kivasti ruokamurusia joka paikasta. Siispä likaantuu aika helposti eikä sitten enää toimi kunnolla.
VilleJ
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja VilleJ »

ei, kun ihan uusi. No, nyt se tänä aamuna sitten mystisesti tipautti ruoat 8O En tajua, kummia vehkeitä...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”