Häiritseekö kampaokamonni monnisia?

Monnit, nuoliaiset ja muut pohjalla elävät kalat.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
mirkka
Starting Member
Starting Member

Häiritseekö kampaokamonni monnisia?

Viesti Kirjoittaja mirkka »

Mietin että voinko yhdistää samaan altaaseen monnisia ja kampaokamonnin...? Okamonni tuntuu olevan muuten ihan kiltti nykyisille seuralaisilleen plekolle, kiekoille ja tetroille, mutta ihan älyttömän ahne, ja pelkään että se "jyrää" monniset ja ravintokilpailussa pienemmät jäävät jalkoihin. Plekon kanssa aina joskus on pikkuista kahnausta, mutta ei koskaan mitään kunnon tappelua ruokapaikallakaan. Mites on, löytyykö keneltäkään kokemuksia?
kiltsi
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja kiltsi »

Minulla on pohjaltaan 120x50 olevassa altaassa sekä monnisia että kolme kampaokamonnia ja päivällähän siinä ei mitään häiriötä ole tullut kun kampaokat lymyilee piiloissaan puitten koloissa ja monniset viilettää. Yöllä on taas juttu toinen kun monniset "nukkuisi" ja kampaokat viilettää...

Minkään näköisiä reviiri eikä muitakaan tappeluita ole ollut havaittavissa ja kaikki on saanut syödäkseen. Kampaokille voi valojen sammuttua pudottaa ruokaa ja muut muputtavat muulloin valoisan aikaan.

Minä teen monesti niin että vähän ennen kun viimeinen valo ajastimella naksahtaa kiini, laitan räkmiksiä altaaseen niin saa molemmat samalla ruokansa eikä tarvia huolehtia. Monniset saa hyvin syödäkseen ennen kuin okaset lähtee vaellukselle.

On varmaan joskus, muistelen ainakin olleen, puhetta tuosta yhdistelmästä monniset/kampaokamonnit. En vaan muista oliko puolesta vai vastaan :roll: .
*Kukaan ei vielä ole pilannut silmiään katsomalla elämän valoisaa puolta*
mirkka
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja mirkka »

Kiitos vastauksesta :) Lisääkin kommentteja otettaisiin ilolla vastaan... Monniseni ovat vielä pieniä, osa vasta poikasia joten olen senkin takia varovainen...lisäksi parvikokoja pitäisi kasvattaa että näkyisivät 385 l altaasta yhtään mihinkään ja lukumäärä toisi niille turvaa ;)
pleko_88
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS

Viesti Kirjoittaja pleko_88 »

Ei minulla ole ollut muuta ongelma kuin se että okamonnit ovat superahmateja ja syövät ruuat monnisten nenän edestä siloin harvoin kun käyvät syömässä. :mrgreen:

Minusta voit hyvinkin laittaa samaan altaaseen :D
Ilkka Takala /
Tampereen Akvaariotukku
http://www.facebook.com/akvaariotukku
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Monnit ja nuoliaiset”