Tiikerilumpeen istutus
Valvoja: Moderaattorit
Tiikerilumpeen istutus
Ostin tänään tiikerilumpeen. Kaupassa mukulat lepäilivät hiekan päällä. Onko ne tarkoitus kotioloissa upottaa heikkaan. Olisi ehkä kannattanut avata suunsa jo siellä kaupassa, mutta oli muutenkin niin paljon asioita, että unohtui. ![Embarrased [:I]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Kauniin kasvin olet hankkinut.
Ainoan "haittapuolen" olen omista tiikereistä huomannut että ne kasvattavat aivan valtavat juuret - nykäisee kasvia ja jossain muualla kohtaa liikkuu hiekka..
Korostettakoon noita lainausmerkkejä...
Ainoan "haittapuolen" olen omista tiikereistä huomannut että ne kasvattavat aivan valtavat juuret - nykäisee kasvia ja jossain muualla kohtaa liikkuu hiekka..
Korostettakoon noita lainausmerkkejä...
*Moralisti - Ihminen, joka pelkää kuollakseen, että jollakin jossakin on hauskaa.*
-
VesiEläin
- Elite Member

- Akvaarioseurat: TAS
- Sukupuoli: Nainen
Tuota Tiikerilummetta on yleisesti saatavilla, jopa runsaastikkin(riippuu tietysti paikkakunnasta). Tämä kasvi on helppohoitoinen, viihtynyt ainakin täällä roimasti. Vaatii suhteellisen paljon kuitenkin ravinteita ja mieluusti juureen. Mitä parempi valo, sitä värikkäämpi kasvista muodostuu ja huomasin että paremmin menestyy hiekassa kuin sorassa (löytyy myös punalehtinen muoto).. Todella kaunis kasvi, suosittelen. (täältä taimia löytyy 10 kipaletta, voi tulla jatkossa ahdasta kun kasvavat
)
-
skare
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: Tampereen Akvaarioseura ry
- Sukupuoli: Nainen
Itse olen istuttanut lumpeet ruukkuihin juuri tämän seikan vuoksi. Ei ole kovin mukava huomata lummetta irrottaessaan, että sen juuret ulottuvat ainakin puoli metriä joka suuntaan.Ceres kirjoitti:Ainoan "haittapuolen" olen omista tiikereistä huomannut että ne kasvattavat aivan valtavat juuret - nykäisee kasvia ja jossain muualla kohtaa liikkuu hiekka..![]()
Ja lannoittamisesta vielä... tiikerilummetta ei kannata ihan kauheasti lannoitella, se kasvaa kyllä muutenkin ihan tarpeeksi
-
Valmont
- Senior Member

- Akvaarioseurat: HAS
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Minä ostin huutokaupasta silloin tiikerilumpeen ja se on kasvattanut vain muutamia lehtiä joiden halk. on n.4cm ja korkeutta 10cm. Ei tuo näytä edes yrittävän pintaa kohden .. hmm.
Pohjalannoitteesta tuskin on pulaa koska hiekan alla on saviturveseos ja nestemäisenä käytän PMDD:tä ja altaaseen tulee hiilariakin kahdesta kiljusta.
Tällä hetkellä mikään ei vajosta kasva ja se sijaitsee suoraan 3*30w putkien alla.
Korkeutta altaalla on 55cm.
Pohjalannoitteesta tuskin on pulaa koska hiekan alla on saviturveseos ja nestemäisenä käytän PMDD:tä ja altaaseen tulee hiilariakin kahdesta kiljusta.
Tällä hetkellä mikään ei vajosta kasva ja se sijaitsee suoraan 3*30w putkien alla.
Korkeutta altaalla on 55cm.
Vuoden 2005 #aw:n kotiäitirouvakodinhengetärrakastajasymppis