Miehen akvaario "yllätys"

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
smeanol
Starting Member
Starting Member

Miehen akvaario "yllätys"

Viesti Kirjoittaja smeanol »

Että ne miehet osaavat sitten järjestellä asioita hienosti :D Kerrompa tässä oman "mukavan" kokemukseni.

Olin keväällä viikon lomalla kreetalla siskoni kanssa. Loma arvellutti sillä pitäisi jättää kaksi akvaariotani kotiin, jossa asustelee lisäkseni mieheni joka ei ymmärrä akvaarioista muuta kun sen ihailu puolen.
Ennen lomaa suoritin akvaariossa vedenvaihdon ja laitoin viikon ruoka-annokset annoskippoihin, jotta mies nämä osaisi ruokkia ja kanteen isolla teksti "ethän liikaruoki".
Sanoin että jos jotakin hälyyttävää akvaariossa tapahtuu niin soittaa ystävälleni, Sarille joka harrastelee myös akvaarioita.

Loman aikana soiteltiin lähes päivittäin ja loma puolivälissä kun kyselin akvaario vointia niin mieheni sanoi että hyvin menee, akvaariossa odottaa pieni yllätys sinulle. Kuulemma mukava sellainen.

Kotiin päästyäni raahasin laukkuja olohuoneen suuntaan ja ne tippuivatkin käsistä ja jymähtivät lattialle. Olohuoneen kavaario (450L) näytti vieraalta.
Mieheni oli ostaa päräyttänyt altaaseen kauan haaveilemani 10 kiekkalaa. Muuten ihan ok, mutta nämä veijarit olin suunnitellut tuohon 1300L akaavrioon yksistään. Mieheni oli laittanut ressukat tuohon pieneen intiaanisulkien, mustatetrojen ja muiden kalojen sekaan. Oli kiekot vähän pelokkaita altaan toisessa päässä vilkkaiden kalojen seurassa, mutta piristyivät päästessään isoon omaan altaaseen ja voivat nyt hyvin.

Varsinaisia yllätyksiä ;)
pleko_88
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS

Viesti Kirjoittaja pleko_88 »

Täytyykin mennä heti katsomaan, etteivät vaan ole porukat tipauttaneet akvaariooni paria uutta plekoa viikon Korfun loman aikana :mrgreen:
Täytyy melkein kyllä onnitella hyvästä yllätyksestä ja toivottavasti miehellä oli hyvä silmä kiekkoja valitaessa :D
Ilkka Takala /
Tampereen Akvaariotukku
http://www.facebook.com/akvaariotukku
Lisa
Katalysaattori
Katalysaattori
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lisa »

Miehesihän on varsinainen akvaarioekspertti, kun älysi laittaa kiekot ensin "karanteeniin" :mrgreen:

Aika mukava yllätys kuitenkin, 10 kiekkoa nielevät aika makeasti rahojakin. Huoh, eipä tunnu miehen eilen tuomat kolme monnista enää miltään [;)]
Kun syö kylliksensä, ajattelee sivistyneesti ja ihmeen hienosti monesta asiasta.
Cory
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja Cory »

Koska sanot "kauan haavelemani" oletan, että mieskin oli kuullut tästä haaveesta, joten tapahtuneesta voi siis todeta, että mies kuuntelee. Hyvä! ;) Ja onneksi yllätys oli ne 10 kiekkoa, eikä romanttisessa mielessä ostetut 10 pusukalaa. =)
smeanol
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja smeanol »

Voihan sen niinkin ajatella että hän ne ensin karanteenasi :mrgreen:

Mieheni muuttuu aina punaiseksi jos alan puhumaan asiasta hänen kuullen toisten akvaristien kanssa :D

Kieltämättä ne rahaa veivät miehen pussista, mutta osasi sentään valita mieluiseni värit. Kuunnellut nekin jo tarkkaan 8O

Taisi ukko suunnitella tuota jo pitempään. Muistin nimittäin juuri että ennen lomaa ukko piti tenttiä millaisista kiekoista pidän ja mistä ne haluaisin mennä joskus ostamaan. Kieroja miehiä 8O
Tiina_
Member
Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tiina_ »

Voi rähmä.. Melkein käy kateeksi teitä.. Minä saan vaan mainos t-paitoja ja lippiksi. "lahjaksi". Toisaalta älyäisikö tuo ukko millaisia kaloja haluaisin..? Mites oletteko saaneet puolisonne (miehenne / naisenne) mukaan akvaarioharrastukseen? Vai onko käynyt niin, että ensitreffit on olleet akvaristimessuilla..? :mrgreen:

Mietin vaan tuota, että uskaltaako loman ajaksi jättää fisuset hoitoon ilman että näkyvää harvennusta pääsee tapahtumaan.. Oma mies ei ota kuuleviin korviinsa ohjeita, joita yrittää antaa.. "Ei, ei, ei älä nyt kaada sitä koko purkkia ruokaa kerralla." "Aaargh.. Pesitkö kätesi ennenkuin menit harventamaan sitä ainoaa kasvia joka todella kasvoi..?" Mahdanko olla liian hellävarainen..? Herra on kyllä ihan joka asiassa oman tiensä kulkija, neuvoja ei kuunnella vaikka ne usein tarpeen olisivatkin.. Taitaa luulla minnuu ihan vähäjärkiseksi. (Enkä oo ees plondi..)

Saattaa olla että ainoa keino saada mies todella innostumaan olisi hankkia tankillinen piraijoja. Ne kun olisivat kuulemma niiiin kivoja ja mukavia.. Laitetaan harkintaan... :D
Tiedotus kansalaisille: Tunnelin päässä näkynyt valo on kustannussyistä päätetty sammuttaa.
sacryl
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja sacryl »

Ollaanhan sitä tuota miestä mukaan yritetty saada. Heinäkuussa pitäisi lähteä kalamessuille saksaan ja mies lähtee mukaan. Jos siellä joku kalakärpänen puraisisi miestäni [;)]
Aenear
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Aenear »

Minä jätin aviomieheni kolmen viikon loman ajaksi hoitamaan akvaarioita... Kysellessäni akvojen "vointia" tuli vastauksena, että hyvinhän ne tuossa menee. Muutama kommentti: "tuli vissiin laitettua vähän liikaa ruokaa eilen illalla kun sitä tuolla pohjalla oli vielä aamullakin aika paljon" = Seran Vipagrania... ja... "heitin justiin puoli litraa tota törkeetä levää tosta isosta akvasta pois" = jaavansammalta ... ja ... "tossa pienemmässä akvassa on jotain levää, mut en mä viitsi sitä siivota" = aivan järkyttävä määrä sinilevää...:roll:
Lisäksi yksi otto oli hävinnyt: "voi olla, että vahingossa lapposin sen vedenvaihdon yhteydessä". Oli sentään vaihtanut vettä... Muuten ei mies hirveän innostunut akvoista ole, narisee aina rahanmenosta yms.
aquasol
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja aquasol »

Meillä olemme onneksi molemmat samalla tavoin hurahtaneita akvaarioihin. 5 allasta meillä jo on ja 6. suurin tulossa syksyllä. Pitääkin alkaa jostain päästä luopumaan -kai :roll:
ryukin
Member
Member

Viesti Kirjoittaja ryukin »

Meillä mies ei ole innostunut akvaarioista yhtään. Onneksi on eläinrakas kuitenkin, joten kun jätin kalat miehen hoitoon ollessani 5 päivää Saksassa, mies oli jopa ihan tosissaan miettinyt, mitä syöttäisi kaloille. Kultakalat olivat saaneet melkein monipuolisempaa ravintoa kuin silloin, kun itse olen kotona 8O :)

Ja muutenkin kyllä, jos olen poissa kotoa ja mies huomaa jotain erikoista jossain kalakipossa, aika herkästi soittaa ja kysyy, mitä pitäisi tehdä. Varsinaisiin säännöllisiin hoitotoimenpiteisiin mies ei osallistu, sen olemme hyvässä sovussa sopineet (eihän minun harrastukseni pitäisi toista kuormittaa), tosin välillä kyllä tarjoaa apua vedenvaihtoihin.
Rääkky
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rääkky »

Meillä tuo herranen osaa kyllä pitää huolta altaista vallan mainiosti jos olen poissa. Asustelin puoli vuotta muualla ja sen aikana herra piti aivan loistavasti huolta altaista! Ei kertakaikkiaan mitään valitettavaa ollut. Vedet aina vaihtoi ja piti huolen että kalat saivat ruokaa ja minä sitten käydessäni kotona hoidin kasvien karsimisen. Oli kyllä todellakin yksi huoli vähemmän :)
Lisäksi olen saanut herran sen verran jumitettua altaisiin että tekniikan se täällä hoitaa (suodattimet käynnistää ja vedenvaihtoon osallistuu ja ajastimet hoitaa ja omat kaksi kalaakin se on saanut: ripsimonnit Severin ja Örkin.)
Vihjeenä kaikille. Akvaariokärpänen saattaa nipistää ihan hiukkasen jos herra saa mieleisensä kalan :) Ei siinä että minä noista ripsareista niin välittäisin: onhan ne mussuttaneet persele miun upeasta Osiriksestani lehdenkärjet..

Vieläkun se kuuntelisi minun naputukseni muusta kämpänhoidosta kun selvästi se osaa kuunnella minua jos haluaa [}:)]
allablaze
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS

Viesti Kirjoittaja allablaze »

Vai että innostuu jos saa mieleisensä kalan... Selvä... Ei muuta kuin loistareiden ja tiikerinuoliaisten sekaan katiskasta nelikiloinen HAUKI.. [;)]
Tiina_
Member
Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tiina_ »

Minkäköhän kokoiseen akvaan mahtuisi ne piraijat ja hauet samaan syssyyn..? Pitänee itse muuttaa akvaarioon ja tehdä kämpästä vesitiivis..? :mrgreen:

No joo, kyllähän tuo akvasta tykkää (lumoutuu kuin pikkulapsi katselemaan sitä), mutta sen hoito onkin sitten toinen homma. Se ei enää olekaan niin hauskaa.. Tekniikan ihmelapsi onkin meidän perheessä minä, joten sekin puoli on minun hoidossa.. Jatkakoon mies noitten karvaisten kavereitten aamupissitystä, niin minä hoidankin sitten kaiken muun..

Monasti sanotaan, että jos jokin laite on tarpeeksi tekninen niin se alkaa kiinnostamaan miehiä. Ei toiminut meillä. Vaikka pesukoneessa on kuinka monta nappia ja digitaalinen näyttö.. Toisaalta, jos akvaan saisi samanlaisen puhdistussysteemin kuin "Nemoa etsimässä", niin olisikohan se tarpeeksi kiinnostava?
Tiedotus kansalaisille: Tunnelin päässä näkynyt valo on kustannussyistä päätetty sammuttaa.
Kalanen
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Kalanen »

Meillä ei avokkini ole kovin innostunut akvaarioistamme. Suoritan aina itse vedenvaihdot. Kun olin itse tuossa hetki sitten poissa 4 pvää, hän ruokki kalaset, mutta vedenvaihtoja en jaksanut ehdottaa eikä se olisi ollut välttämätöntäkään. Olen melko varma, että olisi käynyt niin että akvaan olisi hulahtanut liian kylmää tai kuumaa vettä. :)

Ruokinnan olen onnistunut opettamaan hänelle, ei liikaa ei. Kyllä hän puhelimessa minun poissaoloni aikana, on muistanut ylpeänä mainita; ruokin kalat, enkä antanut liikaa.. :)
-Alix-
Katalysaattori
Katalysaattori
Akvaarioseurat: HAF, HAS, SMAS, ja Ciklidistit
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Alix- »

Meillä avokkia aina välillä puraisee mutta puremat kyllä paranevat vikkelään... Paras tempaus oli kun tulin kotiin eräänä päivänä ja tarkastelin 540-litraista joka oli juuri kypsynyt ja kalat olvat ehtineet olla siinä ehkä viikon verran. Mies tokaisi "katos, huomaatko jotain hassua tuolla". Tuijotin ja tuijotin ja yhtäkkiä säpsähdin, mitä oli tapahtunut plekolleni, se oli aivan kummallisen näköinen! Sitten vasta tajusin sen olevan uusi pleko. Kultapleko. Siinä hieno 80+ euron heräteostos. Koskaan ei ole minulle uskaltanut kertoa paljonko se oikeasti maksoi, mutta ko liikkeessä niiden hinta pyörii noissa main... 8O
lilo
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja lilo »

Voi herregud Smeanol, miten romanttista!
Ihan oikeasti, toivottavasti osaat antaa arvoa miehesi yrityksellesi.
Vaikkei se ihan oikein mennytkään, niin yritys oli niin hieno kuitenkin..

Näillä nurkilla mies on jo nostanut kätensä pystyyn (hyvä niin..),
akvaarioasioihin ei puututa. Niitä tikruja se kyllä jaksaa bongailla.
Mikäkähön niissä niin viehättää?
Ilman mainoksia olisimme onnellisia tietämättä miksi. (Lapsen kouluaineesta poimittu)
sammeli
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja sammeli »

Niin noh.. kerrompa tässä nyt oman kohtaloni...
Meillä avovaimo halusi akvaarion kun "työpaikallakin on niin hieno"...
Kaikkien alkukömmähdysten jälkeen into kuitenkin hieman laantui, ja katsokaapa kuka täällä nyt keskellä yötä heiluu tilittämässä :mrgreen:
Sarita
Starting Member
Starting Member

miehen akvaariosanastoa =)

Viesti Kirjoittaja Sarita »

Salakka=hohtoseeprakala

Pohjasintti=leopardimonninen

Lotko=partis

Ja mielestäni paras:

Puna-ahven = kirsikkabarbi

ym..=)

Ja opetteluaikaa viisi vuotta