Pikkukalojen pyydystäminen akvaariosta
Valvoja: Moderaattorit
Pikkukalojen pyydystäminen akvaariosta
Miten ihmeessä saan mun 200l akvaariosta 10 pikkuista inkkaria pois? Ne on niin himpuran ketteriä ja mahtuvat joka välistä! Kasveja ei raskisi ottaa pois kun ne nyt lähti hyvin kasvamaan juuri.. Kalat pitäisi saada pois koska muutan kalastoa..
Miten te saatte pikkukalat kiinni?
Miten te saatte pikkukalat kiinni?
¤*PikkuFisu*¤
-
jarvij
- Elite Senior Member

- Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit,
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Vettä voi lisäksi vähentää reilusti, jos tuntuu että siitä on apua.
Sivuillani voi jo olla vastaus kysymykseesi:
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
-
kiltsi
- Senior Member

Taannoin olin kaveriani jelppaamassa hiekan vaihdossa ja kalat piti saada pois. Minulla oli mukana hyttysverkosta tehty "seinä" jossa on rimoista tehdyt reunat muutaman sentin korkuiset. (onhan selitys). Se on kooltaan n.40 cm. x 30 cm. Sellainen käy vähän niinkuin isommasta haavista tai kuljettaa sitä toiseen päätyyn ja ahdistaa kalat ainakin pienemmälle alalle josta etsiä
.
Nuo kasvit tulee tavassa tai toisessa olemaan ongelma
...
Nuo kasvit tulee tavassa tai toisessa olemaan ongelma
*Kukaan ei vielä ole pilannut silmiään katsomalla elämän valoisaa puolta*
-
Fisustaja
- Senior Member

- Viesti:
Mitä olen itse noita kaloja pyydystänyt tuolta altaasta, niin olen huomannut että kannattaa käyttää niin suurta haavia, kun vain sisustus sallii. Erityisesti vilkkaat kalat ajautuvat paljon isoon haaviin.
Lisäksi isoa haavia voi käyttää myös rysänä. Eli haavi altaan pohjalle ja odotetaan kun kalat uivat sinne. Esim. ruoka auttaa tässä. Tämä tosin soveltuu paremmin pohjakaloille, ja kalastin itse aikanaan leväbarbit pois tällä tavoin.
Lisäksi isoa haavia voi käyttää myös rysänä. Eli haavi altaan pohjalle ja odotetaan kun kalat uivat sinne. Esim. ruoka auttaa tässä. Tämä tosin soveltuu paremmin pohjakaloille, ja kalastin itse aikanaan leväbarbit pois tällä tavoin.
Jo yli puolet elämästä akvaarioiden parissa.
Antin & Annen kotisivut
Antin & Annen kotisivut
-
jarvij
- Elite Senior Member

- Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit,
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Kun alentaa vedenpinnan tuon ison haavin yläkehyksen alapuolelle, niin se toimii myös pintakaloille.
Kaloja pyydystettäessä yleensä pohjalietettä sekottuu veteen, joka samenee, joten veden vaihto on kalojen pyydystyksen yhteydessä kuitenkin yleensä syytä tehdä.
Kaloja pyydystettäessä yleensä pohjalietettä sekottuu veteen, joka samenee, joten veden vaihto on kalojen pyydystyksen yhteydessä kuitenkin yleensä syytä tehdä.
Sivuillani voi jo olla vastaus kysymykseesi:
Olin kerran auttamassa kaveria hiekan vaihdossa.
Kun kalojen pyydystämisestä ei meinannut tulla mitään vaikka kaikki koristeet oli jo poistettukin niin rupesimme vähentämään vettä.
Lopulta vettä olienää 10cm ja sekin kalojen pyydystämisestä johtuen niin pask*ista, että taklalasia ei edes näkynyt!!
Ja kaikki kalat selvisivät tästä toimenpiteestä.
Jopa aivan pienet platyn poikasetkin.
Kun kalojen pyydystämisestä ei meinannut tulla mitään vaikka kaikki koristeet oli jo poistettukin niin rupesimme vähentämään vettä.
Lopulta vettä olienää 10cm ja sekin kalojen pyydystämisestä johtuen niin pask*ista, että taklalasia ei edes näkynyt!!
Ja kaikki kalat selvisivät tästä toimenpiteestä.
Jopa aivan pienet platyn poikasetkin.