Saviotus muuttaisi akvaarioon

Kasvien hoito, ongelmat ja sisustus.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
SiiLi
Starting Member
Starting Member

Saviotus muuttaisi akvaarioon

Viesti Kirjoittaja SiiLi »

Pikkveljeni toi tosi söpön, savesta valmistetun dinon koulusta kotiin ja ehdotti että se voitaisiin laittaa akvaarioon. Itsekin lämpenin ajatukselle :D . Minulla on jo savinen kukkaruukku altaassa, mutta dino menisi vielä ihan hyvin joukon jatkoksi.

Onko kuitenkin jotakin mitä pitäisi ottaa huomioon? :| Otus on kuulemma poltettu kertaalleen. Eihän siitä voi liueta veteen mitään harmillisia aineita? Siitä saisi kyllä kerrassaan suloisen sisusteen...
Fosco
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Fosco »

Eipä siinä mitään oikeastaan ole, kunhan ei ole lasitettu. Annat vain olla vesisangossa keräämässä vettä itseensä vuorokauden, jossa samalla näet sameneeko vesi tai jtn vastaavaa. Sinne vaan dino kalojen joukoon :mrgreen:
Jos mykkä kiroilee, pestäänkö hänen kätensä saippualla?
Vinski
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Vinski »

onko lasituksesta sitten jotain haittaa? sehän vain pitää sen parempanan pidempään? vesitiiviinä? En ole itse suunnitellut tuollaista, mutta hämmästyin...
willie
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja willie »

Joistakin lasitteista liukenee veteen myrkkyjä, että jos lasitetun esineen laittaa akvaarioon pitää olla aivan varma lasitteen turvallisuudesta...
VesiEläin
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen

Tavarat akvaariossa.

Viesti Kirjoittaja VesiEläin »

Minua hirvittää kaikki akvaarioon pantavat koristetavarat, (kaikki luonnoton) eivät mielestäni oikein sovi altaaseen, jonka pitäisi toimia kalojen elinympäristönä. Palasena luontoa. Kamalia ne aarrearkut, linnat ja kaikenmaailman vempeleet. :x Se oli minun mielipiteeni, onneksi makuasioista emme voi kiistellä.
Fisustaja
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Re: Tavarat akvaariossa.

Viesti Kirjoittaja Fisustaja »

VesiEläin kirjoitti:Minua hirvittää kaikki akvaarioon pantavat koristetavarat, (kaikki luonnoton) eivät mielestäni oikein sovi altaaseen, jonka pitäisi toimia kalojen elinympäristönä. Palasena luontoa. Kamalia ne aarrearkut, linnat ja kaikenmaailman vempeleet.
Olen samaa mieltä. Siksi käytän itse vain kookospähkinä- ja kiviluolia. 8-)
Jo yli puolet elämästä akvaarioiden parissa.
Antin & Annen kotisivut
lp
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja lp »

Minäkään en pidä linnoista, luurangoista yms. mutta meitä on moneen junaan. Toiset tykkää, toiset ei. :)
Itse olen tehnyt savesta luolia akvaarioon, osassa astioihin tarkoitettua mattapintaista lasitetta pieniä määriä. Puolentoistavuoden aikana en ole ongelmia huomannut. Luolat ja "tötteröt" ovat samaa sävyä joko hiekan tai kantojen kanssa, joten sulautuvat hyvin joukkoon ja näyttää luonnolliselta Ja kalat tykkää! :mrgreen:
Akvaarion päällä taasen seisoo (appiukon sedän vanha) puinen kalastaja ongella mairea hymy huulillaan, vaikka vieressä on (itse savesta tekemä) No Fishing- kyltti.. Eli siinä on huumoria. (Sanoi kummityttöni 4v.) :mrgreen:

Mutta itse asiaan: Voit laittaa sen savisen dinon akvaarioosi, samaa ainetta kuin ne saviset kukkaruukut, eli ei vaarallista. Ajan mittaan se kyllä kerää levää, jos ei muuta niin alkaa vihertämään. Eli jos pikkuveljesi haluaa pitää sen puhtaana, niin en suosittele! :D

Lotta
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kasvit ja sisustus”