Akvaarion lasissa on öppiäisiä...

Akvaarioiden ja kalojen hoito, ongelmat, sairaudet jne.

Valvoja: Moderaattorit

Alueen säännöt
Ennen kuin esität kysymyksesi, huolehdi, että ainakin osa seuraavista tiedoista ovat viestissäsi:
  1. akvaarion tilavuus ja mitat
  2. Valaistus (millaiset putket, esim. 58W Philips 86)
  3. Suodatus (suodattimien merkit ja mallit)
  4. Akvaarion hoito (vedenvaihdot, ruokinta, kasvilannoiteet yms.)
  5. Akvaarion asukit (kalat + muut eliöt)
  6. Vesiarvot (pH, GH, KH, NO2-, NO3-, lämpötila)
  7. Mikä on ongelma ja miten se esiintyy? Täysi kertomus kalan/kasvien oireista
  8. Milloin huomasit ongelman, onko jatkunut jo kauan? Onko ollut jotain muita ongelmia?

Ilmoittamalla ainakin osan em. tiedoista heti ensimäisessä viestissä, varmistat että muilla on helppo työ vastata viestiin ja näin ratkaista mahdolliset ongelmat. Kiitos!
Vastaa Viestiin
Jelousubmarine
Starting Member
Starting Member
Akvaarioseurat: Tampereen akvaarioseura

Akvaarion lasissa on öppiäisiä...

Viesti Kirjoittaja Jelousubmarine »

Kauhistus... Minulla on 95 litran akvaario, jota olen pidemmän aikaa käyttänyt kasvialtaana - siis paikkana, jossa ei ole kaloja ja suodatuksesta huolehtii vain hyvin pieni ja vaatimaton suodatin. Akvaarioon paistaa loistevalon lisäksi viistosti myös aurinko. Nyt akvaarion lasiin on pesiytynyt parvi erittäin pieniä, mutta silmillä havaittavia, läpinäkyvän harmahtavia, toukkamaisia olentoja, jotka liikkuvat. 8O

Mitä ihmeen olentoja ne voisivat olla? Entä miten niihin pitäisi suhtautua? Ovatko ne kenties jotain huippuvaarallisia avaruusmutantteja vai jotain sellaista, jota voisi tarjoilla esim. kalanpoikasille välipalaksi?
Itse en ole koskaan ennen tuollaisia nähnyt!
Piia-74
Starting Member
Starting Member

voisivat olla kotiloita

Viesti Kirjoittaja Piia-74 »

Koska aluksi ne näyttävät lähes läpinäkyviltä toukilta. Seurailemiltä kasvaessaan näyttävät, tuskin mitään hirviöitä ovat kumminkaan. :D
aquaario
Member
Member

Viesti Kirjoittaja aquaario »

Mulla on myös kasviallas täynnä jos jonkinmoista öttiäistä, mutta ei niistä mitään vaivaa ole ollut. Sitten kun niitä alkaa olla ihan riesaksi asti (kun en enää kättäni uskalla altaaseen laittaa kun yököttää), niin mittaan vesiarvot ja jos on hyvät niin laitan kääpiöpallokalani sinne viikoksi asumaan. Kummasi häviävät niin kotilot kuin muutkin pienenpienet öttiäiset. [;)]

Ja kääpiöpalloni on ihan superpulska kun laitan sen "lomansa" päätteeksi takaisin omaan altaaseen. :mrgreen:
Ellei viime hetkiä olisi, mitään ei tulisi tehdyksi. aquaario.tk
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Hoito, ongelmat ja kalataudit”