Levästä eroon

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
fandorin
Starting Member
Starting Member

Levästä eroon

Viesti Kirjoittaja fandorin »

Heip.

Minulla on muutaman kuukauden vanhassa akvaariossa jonkin asteinen leväongelma. Suurinta osaa kasveista peittää ikävä leväkerros ja laseja saa rapsutella tuon tuosta. Ajattelin että josko tuohon sittenkin mahduttaisi vielä jonkin levänsyöjä kalan. Tämän hetkisistä ainoastaan pieni puuplekoni sitkeästi jyystää laseja mutta ei taida herran imuteho riittää :) Eli akvaario on 125p+45l+40k ja litroja siis ~225. Lämpötila 26-27, vesi on pehmeää, jotain 5-6. Ph 6,5. Pohjalla puhallushiekkaa (0.1-0.6)

Kalastona tällä hetkellä:
1 juovapuupleko
1 enkelipleko
6 kuparimonnista
14 timanttitetraa
avainkirjoahven pari

Mitään sotia tai reviirikiistoja ei toistaiseksi ole ollut enkä niitä vastaisuudessakaan haluaisi. Mitäs kalaa/kaloja ehdottaisitte? Vai tuleeko liian täyttä? Ajattelin että partiksen otto voisi tietää ongelmia kun on nyt jo noita pohjakaloja... Mutta, jään odottamaan viisaita ehdotuksia :)
Fisustaja
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fisustaja »

Entäpä katinkultamonnit. Nehän syövät levää. Sopivat vesiarvojenkin puolesta altaaseen. Voisit ottaa niitä esim. 4-6 kappaleen parven. 8-)
Jo yli puolet elämästä akvaarioiden parissa.
Antin & Annen kotisivut
fandorin
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja fandorin »

Joo! Olen miettinyt katinkultamonneja, kuulemma oivia levänsyöjiä. Pelottaa kuitenkin kun olen lukenut että on liikkeellä sitä "kasvintuhoajakopiota". Katinkullat eivät liikakansoittaisi pohjaa? Pelkääköhän nyt ihan turhia :) No, tähän mennessä paras ehdotus kuitenkin.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”