Aquaristikshop.com tiedottaa

Etusivulla näkyvät uutiset. Käyttäjät voivat kommentoida aiheita, mutta eivät lähettää uusia viestejä.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Sam Salonen
Imperaattori
Imperaattori
Akvaarioseurat: HAF, HAS, TAS, TAY
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sam Salonen »

Viime aikoina aquaristikshop.com:lla on ollut paljon ongelmia toimituksien kanssa asiakkaille kaikkiin maihin. Jatkuvasti rajustikin lisääntyvät tilausmäärät eivät ole asiaa helpottanut, eikä sekään tosiasia että suuri osa valmistajista /toimittajista eivät ole kyenneet toimittamaan kaikkia tilattuja tuotteita.

Seuraavien kuukausien aikana tilanne pitäisi kuitenkin helpottaa kun aquaristikshop.com saa käyttöönsä uudet isommat varasto- ja toimistotilat joiden avulla voidaan pitää varasto suurempana.

Aquaristikshop.com pahoittelee tilannetta.
Jani
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: Oulun akvaarioseura
Sukupuoli: Mies

Jooo, ongelma on huomattu myös Oulussa

Viesti Kirjoittaja Jani »

Oulun Akvaarioseurankin tilaus on ollut "tulossa" jo 3 kuukautta. Ko firmalla on todellakin ongelmia ja ihmetyttää näinkin pitkäaikaiset toimitusongelmat. Tämä firma onkin meidän osaltamme viimeisen tilauksen saanut ja käytämme tulevaisuudessa mitä luultavimmin hyväksi havaittua aquaristik.net firmaa :P

Ylläpito voi poistaa tämän vastauksen mikäli saitin yläreunan sponsoria liiaksi loukkaan :mrgreen:
JJVi
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja JJVi »

Jep varsinkin selittelyt "tilausten hukkumisesta" jne syövät uskottavuutta, sanoisivat edes suoraan että tavaran toimittamisessa on ongelmia ja palauttaisivat jo etukäteen laskuttamansa rahat. Vai rakennetaanko tuota uutta toimistotilaa ilmaisella lainalla :roll:
/jari
TiHe
Rekihurja
Rekihurja

Re: Aquaristikshop.com tiedottaa

Viesti Kirjoittaja TiHe »

Sam Salonen kirjoitti:Aquaristikshop.com tiedottaa

Viime aikoina aquaristikshop.com:lla on ollut paljon ongelmia toimituksien kanssa asiakkaille kaikkiin maihin. Jatkuvasti rajustikin lisääntyvät tilausmäärät eivät ole asiaa helpottanut, eikä sekään tosiasia että suuri osa valmistajista /toimittajista eivät ole kyenneet toimittamaan kaikkia tilattuja tuotteita.

Seuraavien kuukausien aikana tilanne pitäisi kuitenkin helpottaa kun aquaristikshop.com saa käyttöönsä uudet isommat varasto- ja toimistotilat joiden avulla voidaan pitää varasto suurempana.

Aquaristikshop.com pahoittelee tilannetta.
Olen senverran negatiivista palautetta ko firmasta kuullut että jos jotakin tilaan saksasta tiedän sellaisiakin nettikauppoja jotka toimittavat tavarat kohtuuajassa, eikä tilaukset vain häviä bittiavaruuteen. Turha se on kaupan enää rypistellä kun p*ska on jo housussa.

"Kun maine memee kunnia senkun kasvaa" Tämän kaupan kunnia on kasvanut minulle ainakin sellaisiin mittoihin että unohdan koko kaupan.

Se siitä saksalaisesta kellosepäntarkkuudesta.

TH
skare
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: Tampereen Akvaarioseura ry
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja skare »

Kerrottakoon tähän väliin, että minulla Aquaristikshop on aina toiminut moitteettomasti, ja tilaan sieltä tavaraa noin kerran kahdessa kuussa, joskus useamminkin.

Jos tilauksesta on puuttunut tavaraa, he ovat palauttaneet rahat tilille, tai jos olen halunnut, olen saanut tavarat seuraavan tilaukseni mukana. Jos tavaraa on mennyt rikki kuljetuksen aikana, olen aina saanut varaosan tai uuden vastaavan tuotteen ilmaiseksi.

Kaupanteko on siis käynyt sujuvasti, ja reklamaatiotkin ovat onnistuneet vaivatta. Aquaristik.netistä tilatessani taas kävi kerran niinkin, että en saanut tilaamaani ulkosuodatinta ollenkaan, vaikka rahat menivät tililtä. Koska heidän asiakaspalvelunsa ei vastaa emaileihin ollenkaan (?), jouduin erikseen soittamaan Saksaan, ja pyytämään josko voisin saada suodattimen.
jfrimodig
Starting Member
Starting Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jfrimodig »

Minulla ei ainakaan oo mitään pahaa sanottavaa aquaristikshopista. Tilasin sieltä kerran tavaraa ja kaikki tuli perille olivat ehjiä ja kaikkee. 3 viikkoa kesti toimitus. Ja postiennakolla maksoin postissa. En oo ymmärtänyt että mitä se on kun jotkut puhuu niiden tuovan sen kotiin ja sit pitäis olla tasaraha. Onkohan se joku uus käytäntö?
Mitä luultavimmin tilaan sieltä uudelleenkin.
marko.markkanen
Member
Member

Viesti Kirjoittaja marko.markkanen »

jouduin erikseen soittamaan Saksaan, ja pyytämään josko voisin saada suodattimen.
Tyhmä kysymys, mutta saitko suodattimen vai rahat takaisin. Mitäpä se tosin mulle kuuluu kunhan kuitenkin kiinnostaa.
TiHe
Rekihurja
Rekihurja

Viesti Kirjoittaja TiHe »

Tästäkin tuli ns "juupas eipäs keskustelu minulle on pelannut hyvin" minulle aivan sama jos jollekkin ovat toimittaneet kohtuuajassa, niin on minullekkin "ennen" mutta enää en ko firmasta tilaa, tilaaminen on selvä riski jos jonkin hyötytarvikkeen tarvitsee ei voi luottaa tuleeko vai ei.

Ja potimaksut postiennakolla muuttuvat 10.5.2004 alkaen. Postiennakolla tilaajat KATSOKAA TÄMÄ Ei enää kannata Eheimin akselia pelkästään tilata postiennakolla.

Edith: Typo
Viimeksi muokannut TiHe, 13:58, 01.05.2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
rain-
Katalysaattori
Katalysaattori
Sukupuoli: N/A

Viesti Kirjoittaja rain- »

jfrimodig kirjoitti:Minulla ei ainakaan oo mitään pahaa sanottavaa aquaristikshopista. Tilasin sieltä kerran tavaraa ja kaikki tuli perille olivat ehjiä ja kaikkee. 3 viikkoa kesti toimitus. Ja postiennakolla maksoin postissa. En oo ymmärtänyt että mitä se on kun jotkut puhuu niiden tuovan sen kotiin ja sit pitäis olla tasaraha. Onkohan se joku uus käytäntö?
Mitä luultavimmin tilaan sieltä uudelleenkin.
Se on aquaristic.net joka toimittaa kotiin, eikä postin kautta vaan UPS:in. Vantaalla asuessani sain niitten paketin kotiinkuljetetuna ja sain rahasta takaisin. Kurikassa, eli maalla, asuessani sain kirjeen jossa käskettiin maksamaan lasku niitten tilille ennen kuin kuljettavat paketin tänne. Sitten maksamisen jälkeen tuli kyllä vikkelästi.

Aquaritsikshop.comista ei minullakaan ole hirmuisesti pahaa sanottavaa, maileihin eivät koskaan vastaa ja monella tilauksissa on kulunut aikaa, mutta minulla on toiminut hyvin.

Mieluiten tilaan tavarat suomalaisesta akvaarioliikkeestä, saa paljon nopeammin ja luotettavammin ;)
Maaliskyy
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Maaliskyy »

Minä olen tilannut aquaristikshopista tavaraa seitsemisen kertaa, myös ihan viime aikoina, eikä mitään ongelmia ole ollut ja tavarat ovat tulleet ripeästi. Myös kuljetuksessa rikkoutuneet tavarat on korvattu. Oonkin ihmetellyt miksi siitä on ollut täällä niin paljon negatiivista palautetta mutta kai niillä ongelmia on jos ne siitä täälläkin tiedottaa.
VilleJ
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja VilleJ »

No, postikin näyttää muutavan tuota käytäntöään joka kuukausi. Ota siitäkin sitten selvää, mutta

Tilisiirtoina tehtävistä euromääräisistä EU-maksuista ei kuitenkaan peritä toimitusmaksua, jos maksunsaajan tili on Euroopan rahaliittoon kuuluvassa EU-maassa, ennakkosumma on ilmaistu euroina, pankin ns. BIC-koodi on merkitty ja tilinumero on kansainvälisessä IBAN-muodossa.

Nuo kun pyytää ilmoittamaan paketissa, ei liene ongelmia maksujen kanssa.
Akvaariomikko
Junior Member
Junior Member

Re: Aquaristikshop.com tiedottaa

Viesti Kirjoittaja Akvaariomikko »

Sam Salonen kirjoitti:Aquaristikshop.com tiedottaa

Ainakaan omilla sivullaan eivät tiedota yhtään mitään. Missä tällainen tiedote on luettavissa?

Liikkeen toiminta on todella kyseenalaista, enkä usko, että asialla on juuri tekemistä "tiedotteessa" mainittujen asioiden kanssa. Perustelen tätä sillä, että samoja tavaroita, joita Aquaristikshop ei ole pystynyt toimittamaan (rahat ovat pystyneet kuitenkin veloittamaan), eräät muut liikkeet ovat pystyneet toimittamaan ongelmitta.

Epäilen, että liikkellä on aivan muita ongelmia tavarantoimittajiensa kanssa.

Omassa tapauksessani tein tilauksen 13.3. Tilaus veloitettiin luottokortiltani 23.3. Mitään lähestystä ei kuitenkaan kuulunut.

16.4. eli yli kuukauden kuluttua tilauksesta ilmoitin Trusted Shopille, että pakettia ei ole kuulunut. Vastaus oli tyypillinen. Aquaristikshopin mukaan paketti oli muka lähetetty 23.3., mutta lienee hävinnyt, koska oli muka "untraceable". "Resupply" oli kuulemma lähdössä lähipäivinä. Aquaristikshop ei tietenkään itse ollut tähän mennessä vastannut mihinkään kyselyihin. Tilauksen status liikkeen sivuilla oli edelleen "order received". Samana päivänä otin yhteyttä myös Luottokuntaan. Luottokunnan kertoman mukaan liikkellä ei ole oikeutta veloittaa asiakkaan luottokorttia, ennenkuin tavarat on faktisesti lähetetty. Kehottivat kuitenkin vielä odottamaan viikonpäivät, jos paketti vaikka todella tulisi.

Ja sitten liikkellä tulikin kiire ja paketti saapui. Paitsi että tavaroita puuttui kolmasosa, vaikka ne oli veloitettu luottokortilta. Tämä asia on vielä kesken ja rahat saamatta. Olen ollut edelleen yhteydessä Trusted Shopiin ja Luottokuntaan. Viimeinen deadline on 23.5. Siihen mennessä rahat on oltava takaisin tai alkaa tapahtua.

Hieman on mennyt luottamus tuohon Trusted Shopiinkin. Se on kaupallinen yritys, joka saa provikkansa Aquaristikshopin kaltaisilta liikkeiltä. Näin ollen se toistelee mukisematta Aquaristikshopin valheita. Jos paketteja todella katoaa siihen malliin, kuin Aquaristikshop väittää, niin luulisi sen kiinnostavan jo poliisiakin. Kun maksaa luottokortilla, Trusted Shop ei tuo asiakkaalle mitään lisäarvoa.

Epäilen, että Aquaristikshopilla ei enää ole luottoa tavarantoimittajien kanssa. Lafka joutuu veloittamaan rahat tilaajilta ennen paketin lähettämistä, jotta pystyy maksamaan tilatut tavarat käteisellä. Muuta selitystä on vaikea keksiä.

Kasvaneet tilausmäärät tai varaston pieni koko eivät selitä sitä, miksi asiakkaalta pitää ottaa rahat, vaikka tavaraa ei lähetetä.

Itse kehotan välttämään Aquaristikshopia. Ainakaan ei pidä mennä lähettämään rahaa etukäteen, vaan asioida luottokortilla. On edes jonkinlaiset mahdollisuudet saada rahansa takaisin.
VilleJ
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja VilleJ »

En tiedä mikä mättää, mutta järkytykseni huomasin, kun selailin tuotteita, että heillä on nolla-saldoa jo monessakin tuotteessa - tuotteet poistettu ainakin nettikaupasta.

Tai sitten niitten nettipuljun sivut ei vain toimi.
Tuntematon
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tuntematon »

Hmm.. Tännekin on yksi tilaus ollut jo reilun kuukauden tulossa, joskin onhan näitä tilauksia joskus myöhemminkin toimitettu..? :?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Etusivun uutiset”