Akvaariokannot

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
minzku
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen

Akvaariokannot

Viesti Kirjoittaja minzku »

Tekisi mieli akvaariooni (140 litraa) isoja kantoja/puita/oksia. Eläinkaupssa kannot ovat pieniä ja kalliita joten kysymys kuuluu voiko kantoja kerätä itse? voisiko joku laittaa kuvia vaikkapa omista akvarioistaan jossa on itse kerättyjä puita/oksia/kantoja. Mitkä puulajit käy tähän. Myös itse kerätyillä kivillä yms. sisustettujen akvaarioiden kuvia olisi kiva nähdä :D
Lindan
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Lindan »

Oon kyllä jostain lukenu että vois luonnosta kerätä sellaisia juurakoita jotka on vettyneet, ymmärsin asian siten että niiden on pitänyt olla veden alla kauan.
Mistäs oot käyny(eläinkaupoista) kattomassa jos vaan pieniä oot nähny, mä oon nähny vaan isoja :D
Puulajeista en osaa sanoa mitään ikävä kyllä, kaipa joku viisaampi kohta kertoo :mrgreen:
maketzu
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maketzu »

Minulla on yksi järvestä nostettu kanto akvaariossa. Tai rannalle se oli tietämättäni nostettu koivua vasten nojaamaan ja kun näin sen niin ajattelin että "Siinäpä olisi hyvä kanto akvaarioon" ja niinhän se sitten päätyi isoimpaan altaaseen.

Harjasin kaikki moskat pinnalta pois ja sitten "pullopoltettiin" se ja, plumps, akvaarioon. On komea ilmestys. Kuvakin löytyisi koneelta.

Akvaarioon sopii aika monet puulajit. Omenapuu, koivu, kataja, mänty, kuusi, siinä joitakin mitä olen ihmisten kuullut laitettavan akvaarioon. Ja täällä on muuten aikaisempia keskusteluja kannoista. Tässä ainakin yksi: http://www.aqua-web.org/forum/viewtopic ... set+kannot
Makevaario Tuossa uudistettua sivustoa. Käykääpä äänestämässä galluppiin ja laittamassa palautettakin :) Toivottavasti olet vakiokävijä. Käy vastaamassa kyselyyn.
Makevaario esittää Youtube-kanavani, jossa akvaariovideoitani. Käy katsomassa.
Fisustaja
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fisustaja »

Joo minullakin on kaksi suomalaista järvestä otettua kantoa altaassani. Eivät ole lahonneet, mutta partamonnit ovat jyrsineet toisen puolet pienemmäksi ja toinen on yhä siimalla ankkuroituna kiinni pohjassa. :mrgreen:
Jo yli puolet elämästä akvaarioiden parissa.
Antin & Annen kotisivut
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”