Olen siis palaamassa takaisin kalojen pariin 10 vuoden tauon jälkeen. Selailtuani pari päivää näitä sivuja olen huomannut etten tiedäkkään asiasta mitään.

- partis (lupasin ottaa poikasen pois jaloista, niitä kun näyttää syntyvän liiankin kanssa)
- monnisia (6kpl kai minimi?)
- piikkisilmiä olen aina haikaillut(niillekin kai olisi mukavaa olla pienessä parvessa(4kpl?)
(pinnalle jotain tetroja ehkä? ehdotuksia?

Taitaa tulla liian ahdasta vai mitä olette mieltä? Huokaus

Nyt jos ihmettelette miksi en tiedä asioista mitään vaikka olenkin ollut aikaisemmin akvaarion onnellinen omistaja voin tunnustaa kaiken

Vesitestejä en tiennyt tarvitsevani koska kalat mielestäni voivat hyvin(eli olivat virkeitä, värikkäitä,kasvoivat,olivat pitkäikäisiä ja niillä ei esiintynyt mitään häiriökäyttäytymistä kuten kiduksien hankaamista jne.) ja minä kun luulin että täplämonnini voi paremmin kuin hyvin kun se kasvoi puolta isommaksi kun mitä kirjassa sanotaan,nyt tulee mieleen lähinnä aineenvaihduntahäiriö tai suruun syöminen lajitoverien puuttuessa. Kalojen vedenlaadun vaatimuksista ei ollut tietoakaan

Kannattaako muuten valita kalat veden mukaan vai säätää vesi kalojen mukaan (luulis että veden mukaan että veden vaihdon kanssa ei aina ongelmia, vai?) Tiedoissa siis suuria aukkoja! Onneksi aikaa on vielä opetella asioita, etten toista kertaa stressaa kalojani väärien tietojen takia. Akvaarion sijoitus? Vanhoissa kirjoissa sanotaan että ei aurinkoiselle paikalle mutta jostain luin nyt että ikkunaa vastapäätä.
Kiitos kaikille jotka jaksoitte lukea tämän. Tulen varmasti pyytämään apuanne uudestaan monien kysymysten muodossa
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)