Lamput e27 kantaan

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
wauweli
Junior Member
Junior Member

Lamput e27 kantaan

Viesti Kirjoittaja wauweli »

Elikkäs tällähetkellä altaan päällä valaisee ikean 20w energiansäästö lamppuja (En tarvitse valoa kasvien kasvatukseen vain valaisuun). Muuten olen aika tyytyväinen mutta valon väri on hiukan keltainen. Olen yrittänyt kysellä 4000kelvinin lamppuja sähkökaupoista sekä k-raudasta (jossa vastaus oli "mitä ne kelvinit on"). Pitäisi varmaan tietää tarkasti lampun merkki ja malli, että sitä vai kysyä ja jos on "ei oo":ta niin sitten tilata. Onko kokemusta (ei pakosti säästölampusta) e27 kantaan ilman keltaista väriä.

Kokeilin toisiakin valoja (taisi olla halogeeni) mutta keila oli kapea ja lamppu kuumui turhan paljon.

Loisteputkea en lampuksi halua koska sen valo on "tylsä".
TwB
Starting Member
Starting Member

Valon sävyistä.

Viesti Kirjoittaja TwB »

Kokeileppas herättäisikö rautakaupan pojuissa mitään reaktiota sanat "päivänvalo" tai "kylmä valkoinen"? Eivät ole ihan sitä mitä etsit, mutta voisi herättää myyjissä oikeansuuntaisia mielikuvia, pystyisivät sitten seulomaan olemassa olevista malleista vähemmän keltaisia vaihtoehtoja.
K-raudoissa kannattaa pyydystää joku vanhempi myyjä (tuntee tilauskäytännöt ja vakiovalikoiman ohitukset) jonka kanssa voi etsiä valmistajien luetteloista sen mitä tarvitsee. Ainakin minä olen aina saanut rautakaupoissa hyvää palvelua, mitä nyt niille kesätyöläisille joutuu vääntämään asioita rautakangesta aina joskus... [;)]

(kas, Kuopiossa... oletko käynyt Carlssonilla sekä sisustus/valaisin osastolla että rauta/rakennuspuolella?)
"The universe," said Arthur. "is big enough and old enough to look after itself for an half an hour."
Jyrkiboy
Kivenpyörittäjä
Kivenpyörittäjä
Akvaarioseurat: SMAS, FOMA #11
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jyrkiboy »

Finnparttialta ainakin löytyy E27 kannalla olevia kirkas päivänvalo (6000K/960) säästöloistelamppuja 23W tehoon saakka.

Rautakaupoista olen bongaillut vain ja ainoastaan noita warm-white, eli kissanpissa-efektin omaavia hehkuloita.

Itsellä ensinmainituista tulossa projekti 85 litraseen. Yksi hehku on testissä, rasvalehti ainakin kasvaa hyvin sen alla ja kivalta näyttää muutenkin :)
Vettä tällä hetkellä vain vasemmassa polvessa...
wauweli
Junior Member
Junior Member

No hain tuon finpartian tuote tiedoston, mutta en saa sitä millään auki. Millähän se pitäisi avata.
Jyrkiboy
Kivenpyörittäjä
Kivenpyörittäjä
Akvaarioseurat: SMAS, FOMA #11
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jyrkiboy »

Lieneekö tuo PDF, eli Acrobat readerilla pitäisi aueta, niin ja onhan se vielä puhelinkin olemassa, soittaa 02-72 72 00 ja pyytää lähettään kataloogin [;)]
Vettä tällä hetkellä vain vasemmassa polvessa...
RPekka
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja RPekka »

wauweli kirjoitti:No hain tuon finpartian tuote tiedoston, mutta en saa sitä millään auki. Millähän se pitäisi avata.
Adoben Acrobat Readerilla. Kuva
Hän joka sanoo ettei koskaan pidä antaa periksi, ei hyväksy elämän realiteetteja.
mjalava
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja mjalava »

John D kirjoitti:Finnparttialta ainakin löytyy E27 kannalla olevia kirkas päivänvalo (6000K/960) säästöloistelamppuja 23W tehoon saakka.
Ja hintaakin melkein kuin monimetallilampulla. No ei ihan mutta tehosta riippuen kuitenkin 24-26 euroa. Eikä Finnparttialtakaan tunnu löytyvän niitä PL- yms. kannoilla varustettuja putkia jotka sopisivat esim. pienloisteputkille tarkoitettuihin pöytävalaisimiin yms. muuta kuin juuri tuossa warmpiss... öh, warmwhite-sävyssä. Niille olisi muutakin käyttöä, kumma juttu että markkinat on ainakin meilläpäin vallannut lähes tyystin tuo 827.

Mika
wauweli
Junior Member
Junior Member

Itse olen kyllä valmis ostamaan kaksi tuollaista 6000k lamppua. Hyvinä puolina, se on halvenpi kuin loisteputki valaisin, paremman näköinen (Pohjalla. Ei niin tasainen) ja säästää vielä sähköä. Varma valinta.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”