Gallup: Montako kultakalaa ja minkäkokoinen allas?

Ulkolammikoiden ja niissä pidettävien kalojen hoito, ongelmat ym. Mukaan lukien ulkona ja sisällä pidettävät kultakalat sekä kotimaiset kalat.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Johanna h
Starting Member
Starting Member

Gallup: Montako kultakalaa ja minkäkokoinen allas?

Viesti Kirjoittaja Johanna h »

Montoko kultakalaa sinulla on ja minkäkokoisessa altaassa? Onko mahdollisesti muita kaloja?

Olisi kiinnostavaa tietää minkä kokoisissa akvaarioissa näitä porukka pitää [;)]
Piitulainen
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Piitulainen »

Meillä on 9 luonnonmuotoista kultakalaa ja yksi karppi 720 litran altaassa. Eivät ole täysikasvuisia vielä lähimainkaan.
Samassa altaassa asustelee myös 5 leväbarbia ja 2 haarniskamonnia. Ei paras mahdollinen yhdistelmä enkä suosittele kenellekään. Itse olisin valmis vaikka heti luopumaan näistä "ylimääräisistä" asukeista. Se on tuo toinen puolisko joka panee hanttiin.

Tämä allas vaihtuu 1200 litraiseen kesällä.

Kesät nämä kalat viettävät ulkona 2000 litran lammikossa. Lammikko suurenee hieman ensi kesänä.

Huntupyrstöiset kultakalat (12 kpl) ovat meillä 927 litran altaassa. Osa niistä on vielä pieniä. Isomman altaan hankinta on edessä siinä vaiheessa kun kaikki ovat täysikasvuisia. Tässä altaassa ei ole muita kaloja.
Chyental
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Chyental »

Mulla oli 21 cm pituiseksi (luonnonmuoto) ehtinyt Rohmu ja 9 cm (huntupyrstö) mittaan päässyt Tytsi aluksi 140 litraisessa, jossa Rohmu kasvoi kolminkertaiseksi alkuperäisestään, ja Tytsi ehkä puolet. Sitten ostin 312 litrasen, jossa ehtivät oleilla arviolta 5 kk ja kasvoivat jonkun verran kunnes sain kyydin järjestymään, ja nyt ovatkin sitten Piitulaisen purkeissa, hällä kun on tarjota kullanmussukoille paremmat olot. 8)

Piitulaisella ovat olleet nyt kuukauden, ei ne varmaan vielä oo ehtiny kasvamaan. :roll:
-Chyental-
Vesisodassa ikuisesti
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Vesisodassa ikuisesti »

Mulla on kaksi huntupyrstöä 140L altaassa. Puhdistajina kaks leväbarbia ja kaks partamonnia. Kaikki viel poikasia. Yritän hommata niille isomman altaan.
"Hei, ollaanko vesisotaa???"
Taistelu.kala
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Taistelu.kala »

Itselläni kaksi luonnonmuotoista ja kolme komeetta kultakalaa 600-litraisessa akvaariossa (suunnitelmissä ostaa 1500-litrainen akvaario vielä ja sinne sitten hankkia vielä viisi karppia, mutta katsotaan nyt.). Lammikkoon ovat kalat menossa kesällä.
Tuntematon
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tuntematon »

Ja minulla taasen on tuo 660 litrainen allas ja siinä tällä hetkellä 4 huntupyrstöistä kultakalaa, joskin suunnitteilla olisi vielä pari huntua parven jatkoksi hankkia. :)

Onpas muuten vanha keskustelu nostettu ylös. 8O
ryukin
Member
Member

Viesti Kirjoittaja ryukin »

Minulla yksi 10 cm ja kaksi 5 cm huntupyrstöä 144-litraisessa. Isompi allas hankinnassa, kunhan rupean taas palkkaa saamaan. Allas on metrin mittainen, mutta matala ja litteä, joten tuohon tilaan saisi ängettyä huomattavasti isommankin. Kultsien seurana kaksi partamonnia.
Piitulainen
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Piitulainen »

Aloin jo ihmettelemään, että mitä ihmettä olen kirjoitellut mutta tuo onkin yli vuoden vanha vastaus 8-)

Nykytilanne on se, että 1200 litraisessa on 5 karppia joista 3 ihan pieniä vielä sekä 5 lammikkokultakalakoirasta. Samassa altaassa on 2 haarniskamonnia ja tummaleväpleco.

Reilun 900 litran altaassa on tällä hetkellä 4 pientä huntupyrstöä sekä 6 10-15 cm mittaista lammikkokalanaarasta. Tuohon altaaseen on menossa (kunhan karanteenista pääsevät) vielä 5 pienehköä huntupyrstöä sekä iso (30cm) komeettapyrstöinen lammikkokala.

Kesän lammikkokalat viettävät 5500 litran ulkolammikossa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Lammikot, karpit, kultakalat ja kotimaiset kalat”