Ahneus kasvaa syödessä

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Piia-74
Starting Member
Starting Member

Ahneus kasvaa syödessä

Viesti Kirjoittaja Piia-74 »

Näin tuntuu käyvän myös akvaarioharrastuksen kanssa :D 130-litrainen on juuri saatu perustettua ja nyt tekis mieli hommata reilusti isompi allas. Siis ainakin 200-litrainen. Mihin tässä lopulta päädytäänkään? Vinkatkaas jotain ehdokkaita tommoseen päälle 200-litraiseen asumaan.

Virkkeet alkavat isolla alkukirjaimella.
Masa
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Masa »

Vain yksi neuvo: unohda se 200.
Kun se on toiminnassa niin haluat kuitenkin 300 jne jne.

Mittaa kuinka iso allas mahtuisi ja hommaa sitten niin iso.
Jani
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: Oulun akvaarioseura
Sukupuoli: Mies

Joo. Mahdollisimman iso seuraavaksi kannattaa!

Viesti Kirjoittaja Jani »

Mullakin on ollut nopsaan isontuva "kehityskaari" akvaarioiden hankinnassa. Eka allas 98 l, toka allas 200 l ja tämä nykyinen on 600 l. Seuraavaksi on kiikarissa 1200-1500 l. Eli mikään ei riitä. Turhat välivaiheet kannattaa rahan säästön nimissä jättää pois ja hommata kerralla sellainen allas, jonka kokoa ei voi kasvattaa koska tila ei anna myöten! :P
tikkuhirviö
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja tikkuhirviö »

Aloita sen suuremman kodin hankkimisesta..
Jyrki
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Jyrki »

Joo, suunnitelet ensin akvaarion (vähintään sellaisen 1500 litraisen) ja sen mukaan sitten talon sen ympärille. No mutta oikeasti, hanki samantien niin suuri kuin vaan mahtuu, muuten sulla vaihtuu koko ajan akva suuremmaksi.
Nuorimmaisemme Annika: "Iskä, jos lohikäärmeet syöksevät tulta, niin miksi ne eivät pala?"
SnowBear*
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja SnowBear* »

Mulla vähän sama vika.

Ensmänen allas on olkkarissa ja sillä kokoa 40 litraa.
Alunperin piti hommata sellainen 180 litrainen allas remontin jälkeen, mutta en malttanut odottaa joten hankin kaverilta tuon pienen.

Noh, ei siinä mitään. Olin jo suunnitellut kalaston ja kasvit ja kaiken muun tuohon 180 litraiseen mutta(!) äiti avasi kalakirjani ja OHO!
Kalasto kasvoikin niin isoksi että pitäisi hankkia vähintään 350 litrainen allas. Nyt on siis tulossa 417 litrainen (äitikästä kun ei koskaan tiedä). :mrgreen:

40 litrainen ja 417 litrainen olisi ihan hyvä yhdistelmä. Nyt sain kuulla että serkullani on ollut akvaario joskus kun hän on ollut pieni ja heillä on se akvaario vielä tallessa!
Juuri sopivasti minua varten! :D
Se on luultavasti 80-130 litrainen (tarkkoja mittoja en ole vielä saanut). Hyvinhän sekin mahtuu tuonne huoneeseen.

Sitten tarvitsisi löytää jostain 60-80 litrainen akvaario jonka saisin syksyllä mukaani kun lähden opiskelemaan. Viikonlopuiksi tulen tietenkin aina kotiin muut altaat hoitamaan ja äiti ruokkii kalaset sitten aina viikolla.

Elikkäs, mun huoneessa näyttää pian tältä!

40 litraa
60-80 litraa
80-130 litraa
417 litraa

Mutta kuitenkin mahtuisi vielä muutama....
pleko_88
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS

harrastus vie mukanaan

Viesti Kirjoittaja pleko_88 »

Jos hyvin käy niin minulla on kohta nämä:

66L
75L
180L
317L
720L

Tämä harrastus vie todellakin äkkiä mukanaan :mrgreen:
Ilkka Takala /
Tampereen Akvaariotukku
http://www.facebook.com/akvaariotukku
Piia-74
Starting Member
Starting Member

voi kun tekiskin ihan hirveesti mieli hommata

Viesti Kirjoittaja Piia-74 »

Joku tuhatlitrainen tankki... Mut luulen, että tolla miehenpuolikkaalla ois jotain nurisemista, kun tuo satakolmekymppinenkin piti "kiukutella" meille :D Ehkäpä odottelen jonkun kuukauden ja sit sillein ohimennen maitnitsen uudesta "pikku" jutusta... Ukkoparka on ihan kypsä mun eläintarhaani, kun tuon akvan lisäksi on koira, pari gerbua ja degu (eikä siinä vielä kaikki, neljä lastakin pyörii jaloissa!). Mutta kummasti sitä iltasella huomaa miten aika hurahtaa tuossa akvan edessä istuessa ja mielikin siinä rauhoittuu päivän tohinoiden jälkeen.
Eli eikun uuden altaan suunnitteluun...
tabaluga
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja tabaluga »

130 ja 200 litraisten ero on niin pieni, ettei kannata. Ota kerralla kunnon kokoinen, ei tarvi sitten olla heti seuraavaa hankkimassa, kun isompaan mahtuu suunnittelemaan enemmän.

Mulle kävi näin: pystyssä oli 180 ja 240 litraiset. Halusin suuremman akvan, vähintään jotain 400 litraa tai enemmän, mittaa 2 metriä, mutta eihän sellainen rivarikaksioon mahtunut vaikka miten mittailin. Ei viittis sohvaakaan ulos heittää, missäs koirat sitten torkkuu? No, oli sitten ostettava omakotitalo... Viikko sitten torstaina muutettiin.

600 l akva tilattiin suoraan omakotitaloon. Alunperin piti jättää vain yksi akva käyttöön, se iso. Jossain vaiheessa kaloja pitikin jakaa lämpötilan mukaan kahteen, ja lopulta kolmeen... Että kaikki kolme akvaa on nyt sit käytössä.

Ja tiedättekö, ei se 2 metriä pitkä 600 litrainen nyt niin isolta näytä... Siihen seinustalle ois mahtunut kevyesti metrinkin pitempi... Mulla ei oo tavaratkaan viel järjestykses, mut tota ehdin kyllä ihmetteleen...

Koirien takia vaihdoin auton. Kalojen takia vaihdoin talon. Mitäs mä seuraavaksi vaihdan?
Terppa64
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Terppa64 »

Jep, näin siinä käy, että se allas pikkuhiljaa kasvaa, kun huomaa, että ne pikkaset kalat, joita siinä eka altaassa oli, muuttuvat muutamassa kuukaudessa aika rotjakkeiksi.

Meikäläisen akvaarion evoluutio 8-) :

45 litraa ==>
80 litraa ==>
190 litraa ==>
416 litraa ==>
540 litraa ==>

Paljon olisi tullut säästettyä, kun olisi kerralla laittanut sen ison lutakon :? .
No tällä hetkellä mulla on toiminnassa nuo kaksi viimeistä ja sitten poikasaltaana 65 litrainen.
Dreeverit

"Lääketieteellisesti ihminen ei ole vielä kuollut, jos hän vielä liikkuu."
irkku82
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: TAY

Viesti Kirjoittaja irkku82 »

Kieltämättä nälkä kasvaa syödessä. Itselläni ei ole kuin yksi 280l allas ja isompaa ei mahdu, mutta onneksi on miehenikin sitä mieltä, että seuraavaksi tuleekin jo sen kokoinen ettei tarvitse isompaa heti hommata. Jotain 1000l ylöspäin on suunnitteilla. Mutta se talo tarvitaan ensin. :mrgreen: Kerrostaloon ei oikein mahdu ja tuskin saa edes tuoda.
460l. Seurana tiibetinspanieli Kaaos. Myydään: Ulkosuodatin
herle
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja herle »

Eka akvaarioni oli 40 litraa sitten
98-->
180-->
250-->
350-->
800--> :mrgreen:
Käytössä edelleen kolme isointa. Taloa ollaan rakentamassa ja pohja vahvistetaan yhdeltä sivulta niin, että sinne voi joskus tehdä seinän mittaisen akvan :) (4 m) Jos haluu ja jos joskus olisi sen verran ylimääräistä rahaa [;)]
Mitäpä sitä ei tekisi akvaarioiden eteen...
P.hystrix rausku uiskentelee altaassa.
Catja
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Catja »

Näinhän se on että nälkä kasvaa syödessä...Itse aloitin 140l mutta sitten ostin 300l(tuntui silloin isolta) ja nyt haluaisin vielä isomman(yli 400l)!!! :) Huusholliin ei mahdu kuin 150cm joten kaipa se on kohta vaihdettava taloa isompaan!Autokin on ostettu koiralaumaa varten isompi ja vaatteetkin tulee ostettua koiranäyttelyitä ajatellen... :) Mutta onneksi lohduttaa tieto etten ole ainoa [;)] Ihanat rakkaat "harrastukset" vai pitäisikö sanoa:elämäntapa!!
marppa
Member
Member

Viesti Kirjoittaja marppa »

Meillä tuo avo toppuuttelee näissä allas jutuissa. Olihan meillä viime kesänä parhaimmillaan tuo 54l, 80l, 100l ja sitten tuo 400l. Nyt enää pystyssä on 100l ja 400l.

Tuo 80l meni ystävälleni kun se oli toiminut minulla vain monnisten kudetus altaana. Ja kun 54l kuoli taistis vanhukseni laitoin senkin pois. Tosin mielessä on käynyt jos tuon pienimmän pystyttäisi uudelleen ja laittaisi sinne taas taistolle oman kodin. Saa nähdä.

Mutta koska meillä täällä tilavassa kerrostalo kaksiossa on jo nuo pari suurempaa allasta + lisäksi kaksi hilleriä ja kolmas pentu tulossa ensi kuun puolella taitaa tuo suurempien altaiden hankkiminen jäädä tulevaisuuteen. Nuo freetulaiset kun suurella egollaan vievät tilaa ihan mukavasti. :)
Kosminen Kala
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Kosminen Kala »

Akvaarioharrastus vie mennessään.
Akvaarioni:

50l=>
160l=>

ja lisää on tulossa...
Kalastoa uusimassa.
Zepe
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Zepe »

Meillä emännän kanssa myös altaan litramäärät kasvaneet. :D

emäntä:
Ensin 85-litrainen allas ja myöhemmin hankki kaveriksi 320-litraisen altaan.

minä:
Ensin 220-litrainen allas.Tämän myin pois ja tilalle tuli 470-litrainen allas.
Nyt sitten varastossa odottelee 900-litrainen allas remontin valmistumista. :mrgreen:

Lisäksi löytyy yksi 40-litrainen ja 128-litrainen.

Eiköhän tuo 900-litrainen jää viimeiseksi. [;)]
_Ansku_
Member
Member

Viesti Kirjoittaja _Ansku_ »

Meille on vasta tulossa 74L(saan halvalla ja sillä opettelen aluks :D ) ja haaveilen jo jostain 300-500L :mrgreen: ja sitten tahtosin vielä malawin...ja kultakaloja 8O , ja kääpiöpallo-altaan (joka on aika mahdollinen haave, joku 50-100L :mrgreen:)
enskatar
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja enskatar »

Mulla on nyt pari kuukautta ollut 180-litranen, ja nyt sitten olisi n. 30-40-litrainen rapula haaveissa seuraavaksi. Isompi akvaariokin olisi ihan kiva, mutta toisaalta onneksi ei löydy sellaiselle tilaa. Katsotaan sitten uudestaan sitä isompaa akvaariota, kun tämä villi opiskelijaelämä on ohi... :mrgreen:
BusinessAngel
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja BusinessAngel »

enskatar kirjoitti:Isompi akvaariokin olisi ihan kiva, mutta toisaalta onneksi ei löydy sellaiselle tilaa. Katsotaan sitten uudestaan sitä isompaa akvaariota, kun tämä villi opiskelijaelämä on ohi... :mrgreen:
Vähän samoilla linjoilla. Isompi ois kiva, jos ois tilaa ja rahaa ja muuta... Mut mulla oli kyllä silleen hassusti, et kotona meillä oli siskon kaa semmonen 120-litranen akvaario, mut sit ku muutin pois, halusin kuitenki akvan ja parempi ottaa pienempi, et mahtuu jotain tarpeellisia huonekalujaki tänne yksiöön. ;) Eli siirryin 120-litrasesta 60-litraseen. Kalat seurasivat perässä, ku ei siinä vanhassa niitä enää hirveesti edes ollut.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”