Elävä ruoka

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
haxa87
Senior Member
Senior Member
Viestit: 610
Liittynyt: 14:05, 04.02.2004
Paikkakunta: vähäkyrö
Viesti:

Elävä ruoka

Viesti Kirjoittaja haxa87 »

Elävää ruokaa saa lammikoista yms. sen tiedän :mrgreen:

1. Mitä muita sieltä lammikosta voi pyydystää kuin hyttysen toukkia? [;)]
2. Mikä olisi hyvä pienempien eliöiden pyydystykseen? Käykö pelkkä tiheäsilmäinen haavi esim. perhoshaavi?
3. Mihin aikaan mitäkin ötiäistä kannattaa lähteä saalistamaan? Siis ei kellon aikaa :mrgreen:
4. Kun alkaa väsäämään pihaan sitä saavia/ammetta tai mitä hyvänsä mihinkä hyttyset munivat [;)] niin kannattaako sinne esim: saaviin laittaa leikattua heinää vai ei? Itse olen ymmärtänyt että kannattaa (sen bakteeri toiminnan kannalta?) Mutta mitäs te sanotte? Tuleeko sinne mitään muita ötököitä kuin hyttysiä?

Kiitoksia nyt, jos joku jaksaa vastailla :mrgreen:


Virkkeet alkavat isolla alkukirjaimella.
jesseM
Junior Member
Junior Member
Viestit: 72
Liittynyt: 16:24, 27.12.2003
Paikkakunta: Asikkala

Elävä ruoka

Viesti Kirjoittaja jesseM »

Kannattaa lähteä pyydystää nyt kevääällä kun lammikot alkavat sulaa. Siitä leikattu heinä saavissa en kyllä tiedä itse asiassa mitään. Perhoshaavi on hyvä tai jos on akvaariohaavi ni sekin on hyvä mutta kyllä se akvaario haavi on aika lyhyt varsinen mutta voi siihen keksiä jotain varren jatkoksi.
Taistelu.kala
Senior Member
Senior Member
Viestit: 595
Liittynyt: 20:04, 28.01.2004
Paikkakunta: Siuntio

Re: Elävä ruoka

Viesti Kirjoittaja Taistelu.kala »

4. Kun alkaa väsäämään pihaan sitä saavia/ammetta tai mitä hyvänsä mihinkä hyttyset munivat [;)] niin kannattaako sinne esim: saaviin laittaa leikattua heinää vai ei? Itse olen ymmärtänyt että kannattaa (sen bakteeri toiminnan kannalta?) Mutta mitäs te sanotte? Tuleeko sinne mitään muita ötököitä kuin hyttysiä?

Itse en mitään ruohoa ole tunkenut saaviin. Olen vain laittanut talonkulmalle saavin ja ajatellut että jos hyttyset sinne munivat niin hyvä, mutta jos eivät, niin ei se maailmaa kaada [;)]. Mulla sinne on kuitenkin aina eksynyt hyttysiä munimaan sinne. Mistä olet lukenut tuosta leikatusta heinästä?
haxa87
Senior Member
Senior Member
Viestit: 610
Liittynyt: 14:05, 04.02.2004
Paikkakunta: vähäkyrö
Viesti:

Re: Elävä ruoka

Viesti Kirjoittaja haxa87 »

Taistelu.kala kirjoitti: Mistä olet lukenut tuosta leikatusta heinästä?
Öhh. [:I] Mä oon lukenu niin paljon kaikkia akvaarioon liittyvää, että ei niitä kaikkia voi muistaa :mrgreen: Juu, eli en muista varmasti, mutta varmaankin jostain kirjasta :| Sori nyt ei tuu kyl mieleen [:I]


Virkkeet alkavat isolla alkukirjaimella.
TwB
Starting Member
Starting Member
Viestit: 26
Liittynyt: 15:13, 26.03.2004

Se heinä ei liity hyttysiin.

Viesti Kirjoittaja TwB »

Heinän tunkemisesta lätäkköön oli puhetta täällä levänpoistomenetelmänä.
Eli heinä ei liityisi hyttysiin, tai voihan sitä ajatella antavansa jalansijaa muniville mammoille...
Ja hyttystoukille riittää ruokaa avoimessa saavissa ilman heinälisäystäkin.

Jotenkin minua aina viehättää sukkahousuhaavien näpertäminen, mutta pihapurtilosta ötökkäsadon korjaa vaikka akvaariohaavilla tai keittiösiivilällä kun sita varttakaan ei metritolkulla tarvitse.
"The universe," said Arthur. "is big enough and old enough to look after itself for an half an hour."
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”