Mattosuodatinongelmia
Valvoja: Moderaattorit
Mattosuodatinongelmia
Maton takaa simahti toinen Eheim compact 600 pumppu. Oli vedenvaihdon ajan pois päältä ja ei vaan lähde enää käyntiin.
Pumppu on alle vuoden ikäinen. Varsinainen ongelma on se, että olen juuri lähdössä viikon reissulle ja en ehdi hommata uutta pumppua. Tuleeko jotain ongelmia kun matto pyörii vain yhden compact 600:n voimalla ja matto on mitoitettu kahdelle? Altaassamme (600l) on lisänä myös ulkosuodatin.

They say if you play a Microsoft CD backwards you hear satanic messages. That's nothing, because if you play it forwards it installs Windows.
-
- Senior Member
Minulla Eheim 1000 alkoi pelleillä että sekään ei kun jurisi ennen kuin ilmasi, vähän kallisti sivuttain siellä kirkasvesitilassa. Asettui sillä ja pelittää taas kun muistaa kellistellä vesienvaihtojen jälkeen. Toivottavasti tokenee sillä.
*Kukaan ei vielä ole pilannut silmiään katsomalla elämän valoisaa puolta*
Samat sanat. Eheim600-pumppua on pitänyt puhdistaa 1-2 kuukauden välein, vaikka se on maton takana hyvin korkealla. Kun olen kaatanut ämpärillä uutta vettä akvaarioon, on matossa olevaa lietettä 'irronnut' , siis kirkasvesitilan puolelle. Se on muuten ihan ok, mutta liete laskeutuu kuitenkin sen verran hitaasti, että kun olen pumpun taas käynnistänyt, se on imaissut lietettä. Ja muutaman tällaisen kerran jälkeen se alkaa sitten temppuilla.ronsu kirjoitti:Ensiapuna kannattaa ottaa pumppu pois ja pestä se - ainakin yksi crystalin suodatin on näin saatu elvytettyä takaisin toimintakuntoon.
Tuija
><((((('`>