Kampelat elävät
Valvoja: Moderaattorit
Kampelat elävät
Pidän suuresti kampeloista, mutta minulla ei ole akvaariota. Haluaisin suuresti suuren akvaarion jossa voisin pitää kampeloita.
kampelat ovat kuin koiria.
Kannattaakin käydä ahkerasti koulua että pääsee hyväpalkkaiseen työhön ja sitten on varaa laittaa mega-allas kampeloille ![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
" Silikonirinnat ovat kuin jalopuuratti Ladassa: Kiva hivellä mutta kyyti ei parane"
http://koiruuksiajakissankujeita.kotisivukone.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://koiruuksiajakissankujeita.kotisivukone.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Eikös eläinsuojelaissa ole joku pykälä, jonka mukaan luonnosta ei saisi pyytää kaloja akvaarioon? Paitsi jos kala(t) on jotenkin sairas tai loukkaantunut...?
Mielestäni olen jostain lukenut jotain tollaista
Mut onnea vaan, jos kampeloita alat kasvattelemaan !
Mielestäni olen jostain lukenut jotain tollaista
Mut onnea vaan, jos kampeloita alat kasvattelemaan !
" Peurat ovat huomattavasti kookkaampia kuin myyrät.
Silti molemmat mahtuvat samaan metsään ja vielä samaan aikaan.
- Onkohan niillä ikinä kiistoja? "
Silti molemmat mahtuvat samaan metsään ja vielä samaan aikaan.
- Onkohan niillä ikinä kiistoja? "
Intialaisia makeanveden kampeloita olen nähnyt kaupassa, ne voisivat lämpöiseen veteen tottuneina olla hoidoltaan helpompia kuin kotimaiset lätkyt.
Kampela-akvaario on kyllä ihan hauskan näköinen - tyhjä hiekkapohjainen allas - ei, tuossahan on silmä - ja tuossa muljahti toinen
- onko tuo selän kaari vai kasvin varjo hiekalla...
Kampela-akvaario on kyllä ihan hauskan näköinen - tyhjä hiekkapohjainen allas - ei, tuossahan on silmä - ja tuossa muljahti toinen
"The universe," said Arthur. "is big enough and old enough to look after itself for an half an hour."
Niin noh... uskaltaisin nyt väittää että ennen kampelan kotiin kantamista sinun on syytä vähän "harjoitella" muilla kaloilla noita akvaariohommia...
En tiedä onko kukaan koskaan pitänyt näitä kotoisia kampeloita kotonansa,jos on niin olisi mielenkiintoista kuulla miten kokeilu onnistui.
Itse en kyllä lähtisi niitä akvaariooni raahaamaan... nähdäkseni on mahdotonta järjestää kampelalle mieluisia oloja olohuoneeseen.
Kampelat elelevät kesäisin rannikolla ihan matalissakin vesissä, mutta tykkäävät talveksi mennä piileskelemään jopa 150 metriin...
Ruoaksi ne kaipaavat sinisimpukkaa ja kaikenlaisia pikku äyriäisiä ja kaloja... ei taida räkmix maistua
Mutta kyllä suomalaisia kaloja saa siis ottaa kotiinsa, Ilkka Koivistokin esitteli silloin taannoin Huomenta Suomessa akvaariotaan...
Haavilla pyytäminenhän on siis periaatteessa kiellettyä maassamme, mutta joko hankkii erityisluvan tai sitten ei... eli jos ei mene pyytämään niitä affenoita aivan siitä kalastuksenvalvojan kotirannasta niin hyvin menee...
En tiedä onko kukaan koskaan pitänyt näitä kotoisia kampeloita kotonansa,jos on niin olisi mielenkiintoista kuulla miten kokeilu onnistui.
Itse en kyllä lähtisi niitä akvaariooni raahaamaan... nähdäkseni on mahdotonta järjestää kampelalle mieluisia oloja olohuoneeseen.
Kampelat elelevät kesäisin rannikolla ihan matalissakin vesissä, mutta tykkäävät talveksi mennä piileskelemään jopa 150 metriin...
Ruoaksi ne kaipaavat sinisimpukkaa ja kaikenlaisia pikku äyriäisiä ja kaloja... ei taida räkmix maistua
Mutta kyllä suomalaisia kaloja saa siis ottaa kotiinsa, Ilkka Koivistokin esitteli silloin taannoin Huomenta Suomessa akvaariotaan...
Haavilla pyytäminenhän on siis periaatteessa kiellettyä maassamme, mutta joko hankkii erityisluvan tai sitten ei... eli jos ei mene pyytämään niitä affenoita aivan siitä kalastuksenvalvojan kotirannasta niin hyvin menee...