Lasimonnien akvan koko
Valvoja: Moderaattorit
Lasimonnien akvan koko
Yritin etsiä haulla ja googlellakin mutta ei oikein saanut mitään kuvaa minkä kokoista allasta lasimonnit tarvitsevat. Minkä kokoiseen altaaseen on hyvä laittaa parvi näitä "luurankoja"?
..kirjoitusvirheet tekevät tekstistä persoonallisen..
Niin tietoa tästä kalastä ei juurikaan ole (tai en ainakaan itse ole löytänyt)
Mutta lasmonnit on parvikaloja ja kasvaa n.10cm eikä ole vilkas uimari niin luulisi 200+ riittävän tietenkin mitä isompi niin sen parempi
Itselläni on 10kpl 550l altaassa jossa on paljon kasveja (tarvitsevat turvapaikkoja)
Mutta lasmonnit on parvikaloja ja kasvaa n.10cm eikä ole vilkas uimari niin luulisi 200+ riittävän tietenkin mitä isompi niin sen parempi
Itselläni on 10kpl 550l altaassa jossa on paljon kasveja (tarvitsevat turvapaikkoja)
-
Mari Kurki
- Elite Member

- Sukupuoli: Nainen
Itsessään yksittäinen lasimonni ei paljoakaan tilaa tarvitse, mutta kun ovat parvikaloja ja parvea saisi olla reippaanlaisesti (vähintään tuollainen 20 yksilöä), alkaa tilaa kulumaan. 180 litraisesta ylöspäin, reilusti kasvillisuutta ja hämärähköjä paikkoja akvaariossa, niin sillä pääsee alkuun.
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
-
Vesisodassa ikuisesti
- Starting Member

Moi!
En tiedä, kuinka suuren akvaarion lasimonnit tarvitsee, mutta olen nähnyt niitä. Akvaario, jossa ne oli, oli varmasti yli 500L. Ja niitä tais olla 6 tai jotai sinne päin... Akvaario oli hämärä ja siellä oli mm. miljoonakaloja, jotain keltaisisia barbeja(en muista rotua), leväbarbeja, partamonneja, intiaanisulkija. Taisi siellä olla jotain muitakin kaloja.

En tiedä, kuinka suuren akvaarion lasimonnit tarvitsee, mutta olen nähnyt niitä. Akvaario, jossa ne oli, oli varmasti yli 500L. Ja niitä tais olla 6 tai jotai sinne päin... Akvaario oli hämärä ja siellä oli mm. miljoonakaloja, jotain keltaisisia barbeja(en muista rotua), leväbarbeja, partamonneja, intiaanisulkija. Taisi siellä olla jotain muitakin kaloja.
"Hei, ollaanko vesisotaa???"